AMD Radeon Vega Frontier Edition presterar mellan Geforce GTX 1070 och GTX 1080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuuFi:

Är det här en nyhet?

Det enda ni borde ha skrivit om är: Vega Frontier testad i spel och sen skrivit: "AMD själva gör gällande att Radeon RX Vega kommer vara snabbare än Radeon Vega Frontier Edition i spel."

Istället för att göra en Hänt extra artikel av det, vettefan om det inte börjar vara gränsfall på clickbait på vissa nyhetsartiklar.

Du behöver ju inte vara här på forumet

Permalänk
Medlem

AMD själva säger ju att spelvarianten kommer bara bättre i spel. Om det var ett sämre kort så skulle de ju snarare förlora på att säga så.

Se hur det blev med Ryzen, folk trodde det skulle bli "meh" men det blev ju fantastiskt bra och AMD blåste intel av banan i allt utom typ 1080P-gaming, så jag litar helt och fullt på att det kortet som riktar sig mot spel blir bättre än Frontier Edition. Klart inte detta presterar topp i spel när det inte är ett spelkort.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

I Oktober/November då hösten infunnit sig blir det att kika på prestanda på RX (inte Frontier!) och motsvarande Nvidia-kort. Nu återgår jag till sommaraktiviteter fem veckor

Permalänk
Medlem

The final frontier

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag hoppas för AMD:s och konkurrensens skull att de lyckas pressa ut mer prestanda från RX Vega. Samtidigt undrar man om de verkligen kan åstadkomma den ~30% ökning som skulle krävas enbart genom bättre drivrutiner, speciellt när de har mindre än en månad på sig. Det skulle också betyda att de drivrutiner som finns idag verkligen är urusla, om det finns ~30% outnyttjat potential i hårdvaran.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Med nuvarande drivrutiner fungerar Vega ungefär som en Fiji.

"The reason its not doing tiled rasterization is it has not been "turned on" yet. Vega is using the fallback rendering method instead of tiled."

When it was first discovered that Maxwell used tiled based rendering there was talk about a lot of software that needed to be written or rewritten in order to utilize it correctly and Nvidia implemented that in their drivers.

Vega is using a predominantly Fiji driver and this feature has not been "turned on" actually all but one of the new features in Vega is not functional right now the exception being the pixel engine being connected to the L2 cache as that is hardwired. I tore apart the new drivers in IDA today and the code paths between Fiji and Vega are very close and only differ slightly.

This arch is a massive change from anything they have released with GCN. They built in fallbacks in the hardware because of the massive changes. Its a protection against poorly written games and helps AMD have a starting point for driver development. Hell even architecturally Vega is essentially Fiji at its most basic thats why it is performing exactly like it because none of its new features are enabled or have a driver published for them yet. It is performing like a Fury X at 1400 MHz because that is exactly how every computer is treating it.
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/6kdwea/vega_fe_doesnt_s...
#16884999

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

AMD själva säger ju att spelvarianten kommer bara bättre i spel. Om det var ett sämre kort så skulle de ju snarare förlora på att säga så.

Se hur det blev med Ryzen, folk trodde det skulle bli "meh" men det blev ju fantastiskt bra och AMD blåste intel av banan i allt utom typ 1080P-gaming, så jag litar helt och fullt på att det kortet som riktar sig mot spel blir bättre än Frontier Edition. Klart inte detta presterar topp i spel när det inte är ett spelkort.

Ryzen tycker jag var ett väldigt dåligt exempel. Den hypades till skyarna och på releasedagen med facit i hand så var spelprestandan lite av en besvikelse världen runt. Men efter releasen av Ryzen 5, ett par månaders utveckling av BIOS och ny Ryzen chipsetdrivare så har de kommit ikapp där med.

Däremot när AMD själva inte ens vill hypa Vega längre så ringer det en varningsklocka hos mig i alla fall. "Poor Volta" slutade det talas om. Blir nu snarare till "Poor Voltage" när siffrorna på energieffektiviteten kommer fram. Capsaicin 2017 var en total katastrof och gav AMD stora mängder dålig publicitet.
Vad hände med den utlovade "Launch Venue" för Vega? Arkitekturen släpptes för 6 dagar sedan. Det ser nästan ut som om AMD vill sopa Vega under mattan och glömma det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Förstår inte att så många hakar upp sig över att det inte är konsumentmodellen.
Så länge ingenting tyder på att proffskortet har en helt annan kärna eller frekvenser finns det ingen anledning till att det skulle prestera lägre.

Visst att drivrutiner kan optimeras, men hur mycket då? En drivrutin som går att optimera mycket är kass från början, så det är inte något som bådar gott heller.
Vi får helt enkelt hoppas att tile based är avstängt och ger enorma prestandaökningar, men det känns tyvärr långsökt.

Så länge det inte finns något konkret som tyder på att det är ett väldigt annorlunda kort, kommer vi inte se några enorma ökningar i prestanda som förändrar vilket segment kortet hör hemma i.

(blev lång post då jag tycker det är kul att jämföra data ibland, mycket att hålla reda på så ursäkta om det är svårläst)

Om vi tar ett icke konsument kort typ tesla P100 (SXM2) ser vi att tesla kortet drar max 300 watt och trycker ut 9.3 TFLOPS i vanliga floats och 18.7 half floats, RX VEGA frontier edition trycker ur ~23% mer TFLOPS på dessa. Men har även tragiskt mindre double float performance med ~84% lägre TFLOPS. Om vi istället jämför med ett vanligare tesla P100 (16GB) som är ett PCIe kort (som RX VEGA frontier edition) drar frontier edition ~20% mer ström, men har närmare 40% högre prestanda (men ca 80% lägre prestanda i doubles).

Så i vanliga floats och half floats ligger frontier edition framför tesla med marginal, men sedan kommer prislapparna med i spelet...
Frontier edition ligger på $1000 för den vanliga modellen och $1500 för den vätskekylda, tesla modellen som är PCIe som jag nämde ligger på $15000 på amazon, ca 10x priset (men mer ämnat för server lägen då korten är passivt kylda).

Ett quadro GP100 eller quadro p6000 kort hamnar närmare specs och användarområden som frontier, här tar dock nvidia överhanden när det gäller prestanda (om man räknar in hur mycket ström det drar). Men även här vinner frontier edition om man pratar prisklass då frontier bara kostar mellan 12 och 20 procent så mycket som quadro P6000 och GP100.

För att sumera har frontier edition ett farligt lågt pris för de flesta som är beroende av vanlig float prestanda i mer professionella arbeten, men i applikationerna frontier edition är gjort för ser framtiden iaf måttligt ljus ut.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Skrivet av magma86:

Men så här har nvidia gjort länge för att vissa är så köpgiriga efter titan-kort fast det är en ti-modell runt hörnet.
https://www.youtube.com/watch?v=_YKdcReBTsM säger allt.

Jo fast kika på de 5 senaste generationerna med 5 top kort så ser man att de inte alls var "klart" med Pascal
5XX:
560
560ti
570
580
590

6XX:
660
660ti
670
680
690

7XX:
760
770
780
780Ti
Titan

9XX:
960
970
980
980Ti
Titan X

Än så länge så höll 9XX och 7XX nästan exakt samma mönster förutom 750ti som var Maxwell och de inte kom någon 950ti från Pascal

10XX:
1070
1080
Titan XP
1080ti
Titan XPP

Två titaner, och där hoppet mellan GTX 1080 och den första Titan Pascal inte alls var stort nog att man trodde att en 1080ti skulle släppas. Och där 1060 delas upp mellan två utan att kalla den ena för 1060 ti, Pascal har varit den mest röriga launchen. Efter 1080 och sedan Titan XP så trodde´inte många att en 1080ti skulle få plats mellan de två GPUerna. Vilket var sant för snart släpptes nya XPP och 1080ti. Jo om man tittar på papper så verkar de kanske som att 7XX 9XX och 10XX har följt samma mönster, men tittar man på siffror och hur de korten släpptes i ordning så var de bara konstigt. De har aldrig hänt förut att Nvidia släppt en Top modell (första Titan X(P)) och sedan släppa en relativt prisvärd 1080ti som är bättre på nästan alla sätt, och sedan bli tvungen att släppa åter en ny Titan XP(P/2)

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Jo fast kika på de 5 senaste generationerna med 5 top kort så ser man att de inte alls var "klart" med Pascal
5XX:
560
560ti
570
580
590

6XX:
660
660ti
670
680
690

7XX:
760
770
780
780Ti
Titan

9XX:
960
970
980
980Ti
Titan X

Än så länge så höll 9XX och 7XX nästan exakt samma mönster förutom 750ti som var Maxwell och de inte kom någon 950ti från Pascal

10XX:
1070
1080
Titan XP
1080ti
Titan XPP

Två titaner, och där hoppet mellan GTX 1080 och den första Titan Pascal inte alls var stort nog att man trodde att en 1080ti skulle släppas. Och där 1060 delas upp mellan två utan att kalla den ena för 1060 ti, Pascal har varit den mest röriga launchen. Efter 1080 och sedan Titan XP så trodde´inte många att en 1080ti skulle få plats mellan de två GPUerna. Vilket var sant för snart släpptes nya XPP och 1080ti. Jo om man tittar på papper så verkar de kanske som att 7XX 9XX och 10XX har följt samma mönster, men tittar man på siffror och hur de korten släpptes i ordning så var de bara konstigt. De har aldrig hänt förut att Nvidia släppt en Top modell (första Titan X(P)) och sedan släppa en relativt prisvärd 1080ti som är bättre på nästan alla sätt, och sedan bli tvungen att släppa åter en ny Titan XP(P/2)

Fast Pascalsläppen är väl nästa exakt detsamma som Kepler här?

Först kom Titan, följt av 780 ti som hade större krets och presterade bättre, för att sedan avslutas med Titan black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

När arkitekturen Vega för första gången bekänner färg i spel blir det med lägre resultat än väntat till skyhög strömförbrukning, någonting som tros ha med tidiga drivrutiner att göra.

Läs hela artikeln här

Detta bådar inte ljust för någon.
Dessvärre gjorde nog AMD fel som försöker(försökte?) associera Vega med datorspel, hade varit bättre att enbart sälja det som ett beräkningskort.
Nu har AMD målat in sig i ett hörn; de kan knappast höja priset för Vega för att höja sina inkomster för beräkningskort, inte heller kan de sälja RX Vega för ett pris som gör det prisvärt som ett grafikkort för då förlorar de intäkterna för Vega som beräkningskort.

Detta gör också att Nvidia inte behöver lyfta ett finger, de kan ta fram Maxwell "third gen" och sälja dem som 11xx.
(därför är det viktigt att börja jämföra "prestanda vid samma klock" i tester)

Än värre, priset för ett "svenssonkort" kommer från och med nu att minst ligga på samma pris som en hel spelkonsol. Hur tror ni att det kommer att påverka nyförsäljningen av grafikkort?

Den enda ljuspunkten jag ser är att nuvarande "svenssonkort" klarar 1080p bra, så vi får räkna med att 1080p kommer att hänga med ett bra tag till.

AMD har kommit mycket långt i "interposer"-teknik. Om det jag hört med Navi stämmer kommer AMD att med Navi kunna koppla ihop Navi-kretsar på samma sätt som de gör med Zen-CCXer, kommer Navis GPUer att variera i storlek på samma sätt som Zens Ryzen, Threadripper och Epyc gör. Låt oss hoppas att AMD kommer med i spelet igen med Navi. Grafikkortsmarknaden har stagnerat, och jag tror tyvärr att den inte kommer att imponera på ett par år.

Permalänk
Medlem

Extremt tråkigt att höra

Permalänk
Skrivet av Vesh:

Fast Pascalsläppen är väl nästa exakt detsamma som Kepler här?

Först kom Titan, följt av 780 ti som hade större krets och presterade bättre, för att sedan avslutas med Titan black.

Förutom att 780ti och Titan var relativt nära i prestanda och 780ti fortfarande bara hade 3gb VRAM, i 1080ti och Titan XP så är 1080ti nästan bättre på alla sätt och mycket billigare än Titan Xp, prismässigt var 780ti fortfarande ganska högt och Titan ganska lågt. Och titan Black var knappast något prestanda hopp från 780ti eller den första titanen de tre korten låg väldigt nära. Jämförelsevis så är den senaste titanen i pascal bra mycket bättre än den första. Både Titan Black och titan Z var båda floppar, då man inte riktigt visste vad man ville göra med Keplar 7XX serien. Efter Titan Black & Z släpptes så hyllades fortfarande original titanen som "de bästa GPUn" i marknadsföringssyfte. Faktum är att mellan 780ti och Titan var inte stor skillnad inom prestanda förutom VRAM skillnad, vilket idag gör att en överklockad Titan antagligen presterar bättre i t.ex. 4k, medans den lilla skillnaden mellan titan XP och 1080ti i prestanda och VRAM gör att de är helt irrelevant, man kan köpa ett 1080ti och få nästan exakt lika bra prestanda i nästan alla fall.

TL;DR Kepler serien sköt inte ner Titanen med 780ti, även efter dess release fanns argument varför Titan var värd att köpa, medans de inte kan bli sagt om Pascal, då 1080ti plockade ner Titan X från relevanshyllan helt.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Viktigaste i sammanhanget är väl priset... Tror inte "spelkortet" vega presterar mer än 10% bättre än FE
Trist

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha, denna tråden är ju helt fantastisk!

Blir det inte lite som att göra jämförelsen nedan? (-Vilket jag aldrig skulle komma på tanken att göra om det inte vore för denna enastående forumsdiskussion):
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-Quadro-K6000-vs-Nvidia-GTX-1080-Ti/2837vs3918

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

@krigelkorren: Lite så kanske, men ändå inte, skiljer ju nästan 3.5 år mellan de korten du jämförde.
Dessa ifrån AMD kommer enbart skilja någon månad, dvs samma plattform ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Haha, denna tråden är ju helt fantastisk!

Blir det inte lite som att göra jämförelsen nedan? (-Vilket jag aldrig skulle komma på tanken att göra om det inte vore för denna enastående forumsdiskussion):
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-Quadro-K6000-vs-Nvidia-GTX-1080-Ti/2837vs3918

Du jämför grafikkort från helt olika generationer.
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-Quadro-K6000-vs-Nvidia-GTX-Titan-Black/2837vs3158 Där ser du en bättre jämförelse.

Permalänk
Medlem

Tror definitivt att RX VEGA utpresterar detta förr eller senare, med eftermarknadskylare åtminstone. Men det lär inte hävda sig mer än eftermarknads-Gtx 1080 kort. Precis som de flesta realister har trott sedan Januari-debaklet.
Tvivlar på att priset blir särskilt imponerande. Tror de satsar på att mjölka AMD fanboys istället för att knipa an så många marknadsandelar som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Gnisch:
Ja, jag kunde ansträngt mig mer när det gäller modellerna och årtalen i exemplet men Quadro är i regel alltid baserade på exakt samma arkitektur och plattform som GeForce-korten bara att användningsområdena skiljer dem markant åt.
Historiskt sett har man ju t.o.m. kunna flasha om vissa GeForce kort till Quadros för att dem skall kunna köra med Quadro-drivisar för CAD-program osv.

Tror aldrig att jag sett ett Quadro gå upp mot ett GeForce-kort när det kommer till spel. (just p.g.a. olika drivrutiner och stöd)
Sedan att det går att spela på ett Quadro är ju inte detsamma som att man kan förvänta sig spelprestanda jämfört mot ett GeForce.
Vega FE skall ju snarare benchas mot Quadro eller FireGL korten om man nu skall jämföra något.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

Happ, så det presterar alltså som ett överklockat 980ti då.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Får hålla alla tre tummar och hoppas på att spelvarianten på Vega kortet blir något att ha. Vill hoppa av crossfire tåget (290x) då mgpu sällan funkar bra.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad folk känner den bisarra besvikelsen, men sägs det inte tydligt att detta inte är Vega för spel? Och att den för spel släpps ju vid bekräftat 30 Juli? den som finns ute nu är ju likt Quadro NVIDIA och funkar till spel men presterar i mitten av ett GTX 1070 och 1080.

Ja, jag var en av dom som blev pissed off över detta, tills man tog sig an och läste djupare kring detta kortet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av BamZe:

Du jämför grafikkort från helt olika generationer.
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-Quadro-K6000-vs-Nvidia-GTX-Titan-Black/2837vs3158 Där ser du en bättre jämförelse.

Generationerna åsido var mitt exempel mer en hint om att dessa kort riktar sig mot helt olika områden:
Nedan är en länk till ett benchmarkindex för GP100 med HBM2 (releasedatum 2017-02-06): På charten för G3D Mark presterar det strax under ett GTX 1070.
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Quadro+GP100&id=3721
Kontentan är att jämförelsen blir likt äpplen och päron då fokus går mot CAD-optimerade drivrutiner för Quadro, Vega FE osv.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Notera att AMD inte listar Vega här: http://www.amd.com/en-gb/products/graphics/workstation/radeon...
Det är INTE ett renodlat Workstation-kort.

Troligen var det så att AMD hade lovat sina investerare att släppa Vega under Q2 2017 och eftersom AMD inte har gått strålande ekonomiskt var de helt enkelt tvungna att göra det, trots att de visste att kislet och drivrutinerna inte var redo.

Att då släppa kortet som nåt slags mellanting mellan Workstation och Consumer är då ganska smart. De kan skylla den bristande prestandan i spel på att det är ett "workstation" kort, och ev. brister i professionella applikationer på att det inte är ett "riktigt" Radeon Pro. Kortet kan då också säljas dyrt vilket ökar vinstmarginalerna och förhindrar att så många "gamers" köper det och blir besvikna.

Troligen kommer RX Vega prestera bättre med de drivrutiner kommer i framtiden, och dessa förbättringar kommer givetvis även vara applicerbara på FE Vega (det är exakt samma chip), men jag förväntar mig inga mirakel. Vi har redan sett ungefär var hårdvaran ligger när det gäller prestanda och energieffektivitet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Ta Nvidias proffs-motsvarighet till gtx 1080ti och jämför dom båda i samma spel. Tvivlar på att proffs-kortet är lika bra i spel som ti't.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Ta Nvidias proffs-motsvarighet till gtx 1080ti och jämför dom båda i samma spel. Tvivlar på att proffs-kortet är lika bra i spel som ti't.

m6000 presterar som ett Titan XP i Crysis och det är ett kort för proffs.
https://youtu.be/LC_sx6A5Wko

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Nej att köra SLI är rena dårskapen.

Tråkigt för AMD men man får hoppas de gör en comeback om sisådär fem år. HD7970 var det sista bra kortet som släpptes ifrån dem. Eller om man nu vänder på det så lyckades Nvidia oerhört bra med Maxwell.

Jag sitter på ett asus 7950 DCII, vad rekommenderar du att jag skaffar?

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Skrivet av scara:

Tvivlar på att priset blir särskilt imponerande. Tror de satsar på att mjölka AMD fanboys istället för att knipa an så många marknadsandelar som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså jag har alltid haft AMD cpus och gpus. Endast för att dom har stått ut som mest "bang-for-buck". Men om dom tänker utnyttja detta fuck em'. Vad tror du dom kommer ha för prissättning och enligt dig, hur mycket tycker du max man ska ge för kortet? Andra rekommendationer?

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constantine:

Alltså jag har alltid haft AMD cpus och gpus. Endast för att dom har stått ut som mest "bang-for-buck". Men om dom tänker utnyttja detta fuck em'. Vad tror du dom kommer ha för prissättning och enligt dig, hur mycket tycker du max man ska ge för kortet? Andra rekommendationer?

Först och främst skulle jag vänta tills de "riktiga" korten är släppta. Se vad de går för och var de är prissatta. Det går inte helt att ge rekommendationer innan dess. Efter det kan du ställa frågan igen. Hoppas jag kunde ge dig lite råd iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

m6000 presterar som ett Titan XP i Crysis och det är ett kort för proffs.
https://youtu.be/LC_sx6A5Wko

Gärna ett spel som är nyare än 2007 och lite mer krävande :/

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz