SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du likställer kapitalism med totalitarianism.

Först och främst, kapitalism = kapitalistisk marknadsekonomi. Alltså det ekonomiska system vi lever med. Du kan börja läsa det så när folk skriver kapitalism för att slippa huvudbry i framtiden-- så länge du inte kritiserar en vetenskaplig avhandling eller något liknande.

Sedan pratade jag också om kapitalism helt utan den minsta reglering.

När företag blir så stora och mäktiga att de ej genom demokratiska medel går att hålla ansvariga för de brott (moraliska eller lagstadgade) de begår. Makt i ett system där ett företags dominans och inflytande ej begränsas leder till en obalans i samhället utanför demokratins kontroll. Jag är ingen fil.dr (duh) på detta men så ser jag på det iallafall och jag har inga problem med att likställa det med totalitarianism, oinskränkt makt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Jag pratade om att en kapitalistisk marknadsekonomi inte kan vara oreglerad, för att om man tar den till sin extrem så resulterar det i situationer som inte är förenliga med mänskliga värderingar.

Jag menar att det inte stämmer. Det finns alltid alternativ på en öppen marknad. Vad är det för "mänskliga värderingar" som hotas av att folk fredligt får sköta sina affärer utan statens inblandning menar du?

Skrivet av deltascu:

Oavsett orsaken så är det svårt att förneka att de har ett de facto monopol på just den här produkten i Sverige.

Jag tycker att det är väldigt starkt att använda ordet monopol i det här fallet.

Skrivet av deltascu:

Det jag ogillar är när de frånsäger sig allt ansvar över prisbilden i Sverige genom att säga att det helt är upp till återförsäljarna att sätta priset, att Bergsala minsann inte försöker påverka priset ett dugg. För mig är det uppenbart att Bergsala försöker justera priset till den begränsade tillgången, och jag ser åter inget fel i det, men de får hellre vara ärliga och erkänna det än att säga att de inte har något med prissättningen att göra.

Vad jag har sett hittills så bygger ju det antagandet på spekulationer, uppblandade med bitterhet över saker som utspelade sig för mer än 15 år sedan. Jag har dessutom väldigt svårt att se Bergsalas skyldighet att redovisa priset. Är det någon annan aktör i branschen som säljer TV-spel/datorer/elektronik som redovisar det?

Skrivet av deltascu:

Det jag skriver är: En kapitalistisk marknadsekonomi fungerar i normalfallet väl, men måste regleras för att undvika att den fastnar i extrema tillstånd.

Jag håller inte med dig, framförallt som det saknas några vettiga exempel i den riktiga världen.

Skrivet av deltascu:

För att underlätta förståelsen av vad jag menar med extrema tillstånd så gav jag exempel på ett par sådana som skulle vara fullt tillåtna enligt en strikt fri marknadsprincip, men uppenbart är förkastliga. Du försöker få det som att jag därmed menar att all marknadsekonomi är förkastlig, vilket är helt fel.

Det verkade onekligen så när du blandade in stöld av egendom eller information och efterföljande utpressning i ditt exempel.

Skrivet av deltascu:

Jag har läst lite av det du skrivit här i tråden, och du har en del bra poänger, men jag ogillar ditt sätt att förvränga det folk skriver till din förutfattade mening om vad du tror att de menar. Bättre att läsa vad de faktiskt skriver, det blir lättare att föra en positiv diskussion då.

Om någon skyller svårigheterna och kostnaderna med privatimport på någon så får de ha något argument för att det är så. Att komma farande med helt grundlösa påståenden om att "Nintendo är fåniga genom att medvetet stöka till det för oss kunder genom att vilja skapa hype genom strypta upplagor" är inte heller särskilt meningsfullt.

Jag försöker att citera stycken jag svarar på, och sätter frågetecken efter frågor jag har med anledning av deras inlägg. Samtidigt har jag inget behov av att diskutera självklarheter som att utpriset till kund påverkas av den svenska generalagenten, och liknande diskussioner som inte leder någon vart, så ibland tar jag måhända långa hopp.

Permalänk
Avstängd

Varför finns Bergsala? Vad gör dom förutom att höja priset på Nintendo produkter? Till och med jag kan importera en Nintendo produkt utan problem så dom finns ju inte för att det skulle vara svårt att importera.
Allas liv skulle vara bättre utan det företaget, vilka blodiglar.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

När företag blir så stora och mäktiga att de ej genom demokratiska medel går att hålla ansvariga för de brott (moraliska eller lagstadgade) de begår. Makt i ett system där ett företags dominans och inflytande ej begränsas leder till en obalans i samhället utanför demokratins kontroll. Jag är ingen fil.dr (duh) på detta men så ser jag på det iallafall och jag har inga problem med att likställa det med totalitarianism, oinskränkt makt.

Men det beror ju i så fall inte på kapitalism utan på en korrupt stat vars rättsväsende havererat (inte olikt vårt eget). Man brukar prata om "crony capitalism" t.ex. att politiskt tillsatta personer utnyttjar sin makt och använder skattemedel för att täcka en banks förluster i samband med dåliga affärer, mot att de efter den politiska karriärens slut får ett toppjobb på samma bank. Det är dock inte samma som att det är kapitalism, eftersom skattebetalarna knappast hade godkänt affären om de var informerade om den.

När det gäller reglering av marknaden så menar jag att man bör förutsätta att rättsstaten upprätthålls. Dessutom blir det svårt att hävda att t.ex. stöld, kontraktsmord eller slaveri är affärer som upprättats under båda parters samtycke, varför de inte heller kan tillåtas förekomma som en del av ett kapitalistiskt system.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Ni säger att det "bara" är att privatimportera.

Jag (och andra) säger; det fungerar inte i praktiken med NES Mini om man inte bor i de länderna.

Om jag har fel, och ni mot förmodan skulle ha rätt; så är ingen gladare än jag (och många andra i tråden här med mig skulle jag misstänka).

Jag förstår inte varför Snes/Nes mini skulle vara annorlunda? Jag köpte min Nintendo Switch på Amazon.de, 300:- billigare än vad Bergsala tar i Norden. Brukar köpa amiibos på amazon med, 50-100 kronor billigare än i Sverige. Sen är ju nes/Snes slut på amazon nu men det är ju inte unikt för amazon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jävlars vilken debatt det blev här inne då!
*shocked*
Kan iaf bidra till diskussionen med att jag lyckades lägga rabarber på en förbokning på ett SNES Mini från Tesco i UK för £79.95 igår.
De fanns tillgängliga i en knapp timme innan allt var uppbokat och borta! Prel lev 3/10

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av kaya:

Varför finns Bergsala? Vad gör dom förutom att höja priset på Nintendo produkter? Till och med jag kan importera en Nintendo produkt utan problem så dom finns ju inte för att det skulle vara svårt att importera.
Allas liv skulle vara bättre utan det företaget, vilka blodiglar.

Jag tror att Bergsala bygger på en gammal idé om att man måste ha ett etablerat distributionsnätverk för att lyckas med att lansera en produkt. Detta är sant även idag men med intåget av internet så har detta behovet drastiskt förändrats.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nej.

Läs vad jag skrev i föregående inlägg (repeterar inte igen då jag antar att du inte är helt oförmögen att läsa).

Däremot, om du anser att det är främst/endast min förmåga/oförmåga att jag inte lyckas privatimportera en SNES Mini från utlandet; var då så god med din fantastiska förmåga och tala om hur jag skall göra detta?

Ja, det är endast din oförmåga som gör att du inte lyckas privatimportera en.
Hypen på både nes mini och Snes mini är endast i vissa länder. I andra länder inom EU så finns Nes mini kvar att köpa för runt 60-70 euro. Och då snackar vi inte bara några enstaka.

Snes mini kommer inte heller vara några problem att få tag i för Nintendos utsatta pris, dock är leveranstiderna lite olika för olika länder. Utomlands är de mer ärliga med när de fått leveransdatum.

Så kontentan är att är du villig att lägga ner tid så kan du få tag i både nes och Snes utomlands.
Hur och var undrar du säkert nu?
Det får du ta och ta reda på själv, men att säga att det är svårt/omöjligt efter att ha gått in på amazon.co.uk och konstaterat att här var det tomt = omöjligt. Den slutsatsen visar bara på okunskap när det gäller att köpa saker från andra länder..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falafelbollen:

Jag förstår inte varför Snes/Nes mini skulle vara annorlunda? Jag köpte min Nintendo Switch på Amazon.de, 300:- billigare än vad Bergsala tar i Norden. Brukar köpa amiibos på amazon med, 50-100 kronor billigare än i Sverige. Sen är ju nes/Snes slut på amazon nu men det är ju inte unikt för amazon.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är nog just att det är ju lila mkt brist överallt, så därför är det ju inte "bara" att importera.

Nån här lyckades ju dock lägga en order i UK, men det var från en affär jag aldrig hört talas om och den blev fullbokad på ett par timmar.

Det man får sätta hoppet till är att andrahandsmarknaden på t ex ebsy ändå är billigare än butik i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BalleR:

I andra länder inom EU så finns Nes mini kvar att köpa för runt 60-70 euro. Och då snackar vi inte bara några enstaka.

Det tror jag på när du visar en länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Det tror jag på när du visar en länk.

Och göra jobbet åt dig?
Bryr mig inte ett dugg om du inte tror mig, det finns folk här inne som vet vad jag pratar om.
Du kan ju försöka knäcka nöten om varför det hela tiden poppar upp nya nes mini i en strid ström på tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Min poäng är att en kapitalistisk marknadsekonomi visserligen är bra, men att den måste vara reglerad för att stävja ytterligheter som vi gemensamt tycker är dåliga.

Min poäng är att det inte är en objektiv åsikt utan en indoktrinering från det svenska samhället.

Den här idén om att avsäga sig frihet och egendom "för allas bästa" är ett sluttande plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Problemet är nog just att det är ju lila mkt brist överallt, så därför är det ju inte "bara" att importera.

Nån här lyckades ju dock lägga en order i UK, men det var från en affär jag aldrig hört talas om och den blev fullbokad på ett par timmar.

Det man får sätta hoppet till är att andrahandsmarknaden på t ex ebsy ändå är billigare än butik i Sverige.

Det är ju exakt det här jag menar, tesco är en av Storbritanniens största matvarukedja.
All handel på internet sker inte bara via ebay och amazon, om man söker sig utanför dessa så hittar man oftast både våra motsvarigheter till Elgiganten/MM och butikskedjor som också har webb butiker man kan beställa ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BalleR:

Och göra jobbet åt dig?

Ja, varför inte? Om du nu redan har länken är det ju inget extrajobb för dig.

Skrivet av BalleR:

Du kan ju försöka knäcka nöten om varför det hela tiden poppar upp nya nes mini i en strid ström på tradera.

Det är väl uppenbart att alla skalperare inte fått sålt sina enheter till de priser de vill ha. Att det finns NES classic-enheter till försäljning för €50 från seriösa aktörer i EU låter osannolikt då samma enheter säljs på ebay för dubbla till tredubbla priset.

En lite rolig grej är förresten att det börjat dyka upp billiga kina-kopior på ebay.

Permalänk
Avstängd

Någon som har fått svar från @Webhallen om man kommer få sin bokad SNES Mini?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Igår klockan 18.35 fick jag följande svar från MediaMarkt:
"Vi har fortfarande inte fått in tillräckligt med beställningar kontra det vi är garanterade utav Nintendo, vi har också satt en maxgräns på förhandsbokningar för att eliminera risken att översälja varan.

Du kan alltså sitta lugn med din beställning hos oss!"

Så om MediaMarkt har koll på läget tycks de ha fått tag på många enheter, eftersom det fortfarande går att förhandsboka hos dem.

@BalleR Att komma med påståenden om att det finns NES Mini till nypris utan att länka är bara tramsigt. Om du vet att det är så har du tillgång till länkar och har således redan "gjort arbetet".
Nöten om hur det kommer sig att det hela tiden ploppar upp NES kan ha många förklaringar utan att det för den skull finns nya NES tillgängliga för 60-70€.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Ja, varför inte? Om du nu redan har länken är det ju inget extrajobb för dig.
Det är väl uppenbart att alla skalperare inte fått sålt sina enheter till de priser de vill ha. Att det finns NES classic-enheter till försäljning för €50 från seriösa aktörer i EU låter osannolikt då samma enheter säljs på ebay för dubbla till tredubbla priset.

En lite rolig grej är förresten att det börjat dyka upp billiga kina-kopior på ebay.

Du tror inte det finns ett egenintresse av att inte säga från vilket land?
OBS! Jag personligen säljer inte på tradera.
Däremot plockar jag ibland hem till kompisar och så.

Angående enheter på tradera så tror du att folk inte fått de sålda, skillnaden i detta fallet är att jag VET att det inte är några problem att sälja och att det importeras en strid ström med nes mini från utlandet.
Återigen så så tror du när jag VET, du tittar på ebay som din källa för ditt påstående. Varför tror du att det är så höga priser där och på tradera? För att säljarna vet att de flesta som ska handla från andra länder på internet i princip enbart går in på dessa sidor.

Ta exemplet ovan angående killen som förbokade från tesco, medans killen under aldrig hört talas om tesco som är Storbritanniens största dagvarukedja. Han som köpte från tesco hade gjort sin research helt enkelt, och detta går att applicera på alla EU länder. Finns tesco t.ex. i andra länder? Oj väckte jag en tanke nu, men just det ja.. det kanske varken står på engelska eller svenska på dessa sidor och oj man kan inte handla mot postförskott. Nä usch vad jobbigt att inte någon bara serverar mig en klicka på lösning. Curlade 90-talister.....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Någon som har fått svar från @Webhallen om man kommer få sin bokad SNES Mini?

I Sverige är det bara inet som avbokat ordrar. Verkar än så länge fortfarande vara lugnt med lagda ordrar samt att en del butiker, som MM ovan, inte bokat upp de som de fått tilldelat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick svar av CDON att jag har bokat så att jag kommer få på releasedagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorynytj:

Fick svar av CDON att jag har bokat så att jag kommer få på releasedagen

Fick mer eller mindre det svaret igår också när jag frågade. CDON ska tydligen ha varit restriktiva med antalet som gick att boka så de trodde inte att det skulle vara något problem. Håller tummarna, enda stället jag har bokat på

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av BalleR:

Så kontentan är att är du villig att lägga ner tid så kan du få tag i både nes och Snes utomlands.
Hur och var undrar du säkert nu?
Det får du ta och ta reda på själv, men att säga att det är svårt/omöjligt efter att ha gått in på amazon.co.uk och konstaterat att här var det tomt = omöjligt. Den slutsatsen visar bara på okunskap när det gäller att köpa saker från andra länder..

Jag har letat på många fler ställen och faktiskt försökt att hitta någon som kan leverera (hit till Sverige).

Omöjligt är fel ord, men det är absolut en utmaning. Den tror jag dock gäller alla som försökt, och inte personligen kopplad till mig.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Skulle ni kunna hålla erat politiska skitsnack i en tråd där det hör hemma?

Jag håller med, så jag har flyttat diskussionen till den nystartade tråden Är det nödvändigt att reglera en kapitalistisk marknadsekonomi?

Skrivet av Born_HardCORE:

Att man ofta måste göra kompromisser när man jag ska omsätta en teori i praktiken är ju snarare regel än undantag varför jag anser att en till hundra procent oreglerad marknad får anses som en utopi.

Precis min ursprungliga utgångspunkt. Det är graden av reglering som är diskussionsfrågan. Jag har lämnat ett mer detaljerat svar i tråden ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Jävlars vilken debatt det blev här inne då!
*shocked*
Kan iaf bidra till diskussionen med att jag lyckades lägga rabarber på en förbokning på ett SNES Mini från Tesco i UK för £79.95 igår.
De fanns tillgängliga i en knapp timme innan allt var uppbokat och borta! Prel lev 3/10

Skrivet av BalleR:

Du tror inte det finns ett egenintresse av att inte säga från vilket land?
OBS! Jag personligen säljer inte på tradera.
Däremot plockar jag ibland hem till kompisar och så.

Angående enheter på tradera så tror du att folk inte fått de sålda, skillnaden i detta fallet är att jag VET att det inte är några problem att sälja och att det importeras en strid ström med nes mini från utlandet.
Återigen så så tror du när jag VET, du tittar på ebay som din källa för ditt påstående. Varför tror du att det är så höga priser där och på tradera? För att säljarna vet att de flesta som ska handla från andra länder på internet i princip enbart går in på dessa sidor.

Ta exemplet ovan angående killen som förbokade från tesco, medans killen under aldrig hört talas om tesco som är Storbritanniens största dagvarukedja. Han som köpte från tesco hade gjort sin research helt enkelt, och detta går att applicera på alla EU länder. Finns tesco t.ex. i andra länder? Oj väckte jag en tanke nu, men just det ja.. det kanske varken står på engelska eller svenska på dessa sidor och oj man kan inte handla mot postförskott. Nä usch vad jobbigt att inte någon bara serverar mig en klicka på lösning. Curlade 90-talister.....

Det är mig du kallar curlad 90-talist, och det är långt ifrån vad jag är.
Det jag bara menar är att som du ser, dom var tillgängliga i knappt en timme.

Jag kan väl fråga @elp, hur fick du reda på detta?
Jag misstänker att du knappast satt och klickade "Sök: Super Nintendo Classic" en gång i kvarten på samtliga sajter där du eventuellt tror att det skulle kunna komma upp en SNES?
Du måste ju via nått annat forum eller vänner fått/hittat ett tips?

Nu är det ju dock bättre läge, man kan klicka i "restock" alert på Tesco. Men att försöka förstå vilka affärer i Europa som eventuellt kan få den i förbokning och sen vara så snabb att man hinner reagera på nån timme?
Men folk misslyckades ju till och med i Sverige att hinna med. Jag menar Inet, jag lyckades lägga en order typ 3 timmar efter att det kom upp där och blev ändå ägd. Det är så sjukt små marginaler vi snackar om så jag förstår inte hur du @BalleR menar att det är en enkel situation?

Sen har vi även detta:
https://www.tesco.com/direct/faq/do-you-offer-international-d...

Citat:

Unfortunately we do not offer international delivery at this time.

Så även detta får mig att tro att ELP har nån sorts "connections" i UK, eftersom han uppenbarligen måste haft nånstans att ta frakten?

Då får man väl köra typ nått sånt här:
https://www.forward2me.com/pricing

Matade i ungefärlig storlek och fick ett pris på 25 pund som billigaste med tracking.

Då är vi uppe i ungefär 105 pund vilket motsvarar 1150:-.
Då snackar vi att man ska hålla på och leta/bevaka hemsidor, köpa in från UK med en freight-forwarder, för att spara typ 350:-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det är mig du kallar curlad 90-talist, och det är långt ifrån vad jag är.
Det jag bara menar är att som du ser, dom var tillgängliga i knappt en timme.

Jag kan väl fråga @elp, hur fick du reda på detta?
Jag misstänker att du knappast satt och klickade "Sök: Super Nintendo Classic" en gång i kvarten på samtliga sajter där du eventuellt tror att det skulle kunna komma upp en SNES?
Du måste ju via nått annat forum eller vänner fått/hittat ett tips?

Nu är det ju dock bättre läge, man kan klicka i "restock" alert på Tesco. Men att försöka förstå vilka affärer i Europa som eventuellt kan få den i förbokning och sen vara så snabb att man hinner reagera på nån timme?
Men folk misslyckades ju till och med i Sverige att hinna med. Jag menar Inet, jag lyckades lägga en order typ 3 timmar efter att det kom upp där och blev ändå ägd. Det är så sjukt små marginaler vi snackar om så jag förstår inte hur du @BalleR menar att det är en enkel situation?

Sen har vi även detta:
https://www.tesco.com/direct/faq/do-you-offer-international-d...
Så även detta får mig att tro att ELP har nån sorts "connections" i UK, eftersom han uppenbarligen måste haft nånstans att ta frakten?

Då får man väl köra typ nått sånt här:
https://www.forward2me.com/pricing

Matade i ungefärlig storlek och fick ett pris på 25 pund som billigaste med tracking.

Då är vi uppe i ungefär 105 pund vilket motsvarar 1150:-.
Då snackar vi att man ska hålla på och leta/bevaka hemsidor, köpa in från UK med en freight-forwarder, för att spara typ 350:-...

Jag reagerade, precis som många andra här inne, på att priserna på denna konsol i Sverige är åt helv... för höga jämfört med övriga Europa. Faktum är att jag redan förbokat på två svenska ställen (Webhallen samt NoN) men haft ögon o öron öppna för den övriga marknaden.
Jag gick tillväga som så att jag reggade mig på StockInformer (www.stockinformer.co.uk) och fick efter några dagar ett mail om att SNES Mini nu fanns tillgängligt att förboka på Tesco!
Precis som du antar så har jag en fd affärskollega som bor i UK som kunde lösa detta å mina vägnar så jag bad honom förboka.

Kan nämna att efter mitt inlägg så har jag fått ytterligare 2 mail från StockInformer om förbokningsbara enheter - ett mail rörande Tesco igen samt ett från ett företag som hette Game.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

www.play-asia.com verkar leverera till Sverige och de har tex Famicom Mini i lager för 900 kr. Snart öppnar de också för förhandsbokningar av SNES Mini (USA, EU samt Japanska varianten).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Fortfarande inget nytt angående min order hos Webhallen, står fortfarande som beställd, så är väl bara att hålla tummarna. Hade ingen lust att lägga en order på flera återförsäljare så..

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Tagit bort några off topic/mindre trevliga inlägg. Vänligen håll diskussionen på en saklig och trevlig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Jag reagerade, precis som många andra här inne, på att priserna på denna konsol i Sverige är åt helv... för höga jämfört med övriga Europa. Faktum är att jag redan förbokat på två svenska ställen (Webhallen samt NoN) men haft ögon o öron öppna för den övriga marknaden.
Jag gick tillväga som så att jag reggade mig på StockInformer (www.stockinformer.co.uk) och fick efter några dagar ett mail om att SNES Mini nu fanns tillgängligt att förboka på Tesco!
Precis som du antar så har jag en fd affärskollega som bor i UK som kunde lösa detta å mina vägnar så jag bad honom förboka.

Kan nämna att efter mitt inlägg så har jag fått ytterligare 2 mail från StockInformer om förbokningsbara enheter - ett mail rörande Tesco igen samt ett från ett företag som hette Game.

Lycka till!

Tack för info.

GAME var ett nice tips med bra EU-frakt (3 pund), däremot står det på deras SNES-sida att dom bara säljer till England.
http://www.game.co.uk/en/super-nintendo-entertainment-system-...

Signade upp på den där sidan och får se om det ger nått!

Skrivet av Lathranir:

Fortfarande inget nytt angående min order hos Webhallen, står fortfarande som beställd, så är väl bara att hålla tummarna. Hade ingen lust att lägga en order på flera återförsäljare så..

Jag tror webbis sitter lugnt i båten och väntar ut det hela.
Känns som att dom är den svenska ÅF som har mest erfarenhet av release & preorders.
Såg någon som nånstans skrivit att dom kommenterat att t ex ordrar över 1 i kvantitet -kan- komma att justeras ned.

Allt verkar ju ännu så osäkert så det känns ju bättre med ingen info, än felaktig info. T ex som stjärnorna på både NoN/CDON/MM som skickat ut "bekräftelser" om "köplats" men sen ändå via kundtjänst/mail/chatt meddelar att det ändå inte finns några garantier

Permalänk
Permalänk
Medlem

Åter igen massa substanslösa anklagelser och fria tolkningar av vad en leverantör säger. Pinsamt.