Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mining: Drivrutinsstrul med BIOS moddat 470 + 290x.

Permalänk
Medlem

Mining: Drivrutinsstrul med BIOS moddat 470 + 290x.

Gjorde en post på reddit, orkar inte översätta:

Hey, I'm using a BIOS modded RX 470 and a 290x for mining ethereum. Using Windows 10.
Every time I installed the drivers, the miner runs fine for a couple of minutes, Afterburner shows the 16.9.1 drivers. After a couple of minutes my screen starts glitching, all the values dissappear (0 in all, can't drag or fill values), the miner shows 0mhs.
After all that the driver shows as 17.11.11 ReLive according to Afterburner. I restart afterburner, no drivers or values appear.

After restarting the computer 290x works fine, but all 470 values still gone and 470 has error 43 in device manager.

I read somewhere newer drivers might have an issue with my BIOS on my 470 being modded?
I have used DDU several times, same problem after every driver reinstall. I only install driver, not the other stuff that might auto-update it.

Ska jag försöka med en ännu äldre drivrutin, eller har ni någon lösning?

Permalänk
Medlem

Om du moddar BIOS, så måste du installera moddade drivers. Drivers som inte kollar signaturen på BIOS. Finns info på nätet. Kommer dock inte ihåg var. Jag har gjort det själv och det fungerar.

Eller så får du installera äldre drivers.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@kelthar: +1 på det här svaret! Löste ett problem som jag haft nu i 1 vecka! Hahahaha!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow