Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lastpass automatiskt inloggad på windows installation men har glömt av huvudlösenordet - kopiera cookie/fil där man är inloggad till ny Win/Linux install möjligt?

Permalänk

Lastpass automatiskt inloggad på windows installation men har glömt av huvudlösenordet - kopiera cookie/fil där man är inloggad till ny Win/Linux install möjligt?

Godkväll

Jag använder mig utav Lastpas men har nu glömt av huvudlösenordet verkar det som och hittar inte pappret där jag skrev ner det.

MEN jag har en windows 10 installation där jag är automatiskt inloggad på jut det lastpass kontot
min fråga är då KAN jag på något sätt kopier kakan eller installationen till en ny windows samt linux/kali installation och på så vis bli automatiskt inloggad där också ?

Möjligt?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Gissar att kakan har någon form av verifiering av systemet och att den inte kommer att funka annars är det ju en extrem svaghet i deras säkerhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Gissar att kakan har någon form av verifiering av systemet och att den inte kommer att funka annars är det ju en extrem svaghet i deras säkerhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du helt rätt i. Tänkte det också. vet inte riktigt hur jag ska lösa detta...

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

@Unbalanced:
Du kan inte logga in och köra reset password eller change password?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Det har du helt rätt i. Tänkte det också. vet inte riktigt hur jag ska lösa detta...

Ta och exportera dina lösenord till ett excell dokument. "Exportera" som finns under avancerade inställningar i Lastpass.

Kan du göra det så har du möjligheten att skapa ett nytt konto och bara importera lösenorden. Men då gäller det att du inte behöver skriva masterlösen för att göra exporten som jag behövde göra nu när jag testade.

Gör en full backup av webläsaren du är inloggad i lastpass på. Mappen i Program x86, Roaming, appdata och local-mapparna som är dolda mappar i "C:\användare\ditt namn\"
Skulle du råka logga ut dig på datorn kan du alltid bara återställa webbläsaren.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM