AMD Ryzen Threadripper 1950X och 1920X får svenska priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

@Bassen87: Som sagt funkade för 2 veckor sedan... I broke mindfactory for all Sweidsh people

Edit: Sorry för all offtopic.

http://i.imgur.com/pu3Er2E.png

För att ange vat id så skriv SE999999999901 ersätt niorna med personnummer, alltså SE före och 01 efter, inga bindestreck eller mellanrum, detta för enskild firma som jag förstår det. Egentligen behövs bara VAT id om man ska sälja utan moms helt och hållet inom EU så då kanske mindfactory beslutat att göra detta som enklast väg för att slippa momsregga i sverige. Eller så vill dom bara ha bättre koll på läget, ingen aning vilket.

Edit: Såhär skriver mindfactory om man reggar som ny kund

"Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich. Wenn Sie eine Umsatzsteuer-Identifikationsnummer haben, fügen Sie diese bitte in Ihre Kontodaten ein."

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

Om Threadripper presterar så som jag hoppas blir det en beställning på 1950X från utlandet, för första gången någonsin för mig. Även jag har tröttnat på svenska ÅF ockerpriser.

Det är väldigt få datakomponenter som inom ÅF-leden har mer än 5% i marginal oftast är det ännu mindre, jämför det med tex konfektion (Kläder ect) som ligger oftast på ca 44-46% (Tex Haglöfs / The North Face). Så det är inte mkt som man tjänar på dessa saker. Kan finnas en och annan komponent som man kan ha ca 10%+ men det är mkt ovanligt. Detta gäller också tex Apples telefoner där man kan tjäna ca 400:-+på en iPhone för 8500:-.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Avstängd

En cpu hade jag mycket väl kunnat köpt utomlands.
Är svårare med gpu,och coilwhine.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du klarar helt seriöst inte ens att diskutera en ny processor och dess priser utan att dra in politik och skatter i det hela? Pajasinlägg.

Hur hade du tänkt att man ska kunna diskutera priser utan att ha ekonomi och politik inblandat? Det finns ju en anledning till varför priser skiljer sig runtom i världen.
Pajasinlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Hur hade du tänkt att man ska kunna diskutera priser utan att ha ekonomi och politik inblandat? Det finns ju en anledning till varför priser skiljer sig runtom i världen.
Pajasinlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Prissättningen i Sverige på AMDs produkter kontra andra tillverkare har ingenting att göra med skatter eller arbetsgivaravgift. Kan grafikkort med exempelvis Nvidia chip släppas och ha pris som inom rimliga gränser ligger i paritet med andra länder är det inte skatter eller arbetsgivaravgifter som gör att prissättningen på AMD-kort är märklig.

Som jag redan skrivit i tråden är momsen i stort sett det som går att diskutera inom den ekonomiska aspekten och där skiljer exempelvis den sig med 5% mot Tysklands. Inga större differenser med andra ord.

Men du får hemskt gärna förklara hur inkomstskatt och arbetsgivaravgift i Sverige påverkar prissättningen på AMD-kort specifikt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumbullen:

@FeeSpray: Gnäll på politikerna istället för ÅF. Kan nästan garantera dig att när det kommer till populära hårdvaror så säljs dem med +-0% marginaler. När det kommer till threadripper så kommer nog varenda butik sälja den till ett pris som inte ens täcker deras hanteringskostnader eller frakt. Pengarna finns vid kampanjer och småtillbehör (kablar etc.).

Tycker det är lite pinsamt att ett forum som SweC känner sig så berättigade till allting nytt och häftigt utan en tanke om att deras kära butiker också behöver överleva. Klart man som butik behöver lägga på en marginal för att täcka sina kostnader?!

En kompis jobbar på en elektronikfirma (som går bra, inga datorkomponenter dock) och för t ex Samsung-lurar har de runt 17% marginal om jag minns rätt, för Apple 7% då de är mycket dyrare i inköp. Samma för surfplattpr. Jag kan inte tänka mig att många butiker säljer något alls utan marginaler, och det är väl så det ska vara.

Personligen föredrar jag att köpa så lokalt som möjligt. Köpte en MP3-spelare från Proshop en gång som pajade och den processen tog månader då allt sköttes från Frankrike.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meathim:

En kompis jobbar på en elektronikfirma (som går bra, inga datorkomponenter dock) och för t ex Samsung-lurar har de runt 17% marginal om jag minns rätt, för Apple 7% då de är mycket dyrare i inköp. Samma för surfplattpr. Jag kan inte tänka mig att många butiker säljer något alls utan marginaler, och det är väl så det ska vara.

Personligen föredrar jag att köpa så lokalt som möjligt. Köpte en MP3-spelare från Proshop en gång som pajade och den processen tog månader då allt sköttes från Frankrike.

Skickades från m.sweclockers.com

De tar de priserna de kan. Saker som konsoler, de populäraste telefonerna etc, ja där är folk extrem prismedvetna. Lägger en butik sig där dyrare så kommer folk ej handla där, risk finns även det påverkar tillbehören då priserna kan vara avskrämmande.
Billigare saker som folk impulshandlar eller svårare att prisjämnföra tar de mer marginaler på.

Lite mer professionell datorutrustning som speciella switchar och dylikt , så vet jag många som kör med 30% pålägg. Detta av den enkla anledning om att kund ej kan få veta inköpspriset så lätt.

Skulle jag nu köpa en ny Threadripper 1950X med all lullull, minst 128GB ram, 2GB nmve SSD, 10GB sata SDD etc. Så skulle jag köpa allt från en och samma svenska butik.
Liksom om man får det någon tusenlapp billigare, så äts denna kostnad fort upp av förlorad tid ifall något strular. Sätt besparingen man gör i relation till hela datorkostnaden.

Permalänk
Skrivet av Meathim:

En kompis jobbar på en elektronikfirma (som går bra, inga datorkomponenter dock) och för t ex Samsung-lurar har de runt 17% marginal om jag minns rätt, för Apple 7% då de är mycket dyrare i inköp. Samma för surfplattpr. Jag kan inte tänka mig att många butiker säljer något alls utan marginaler, och det är väl så det ska vara.

Personligen föredrar jag att köpa så lokalt som möjligt. Köpte en MP3-spelare från Proshop en gång som pajade och den processen tog månader då allt sköttes från Frankrike.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns olika marginaler, dina procent verkar vara marginal baserat på (försäljningspris exkl moms - inköpskostnad) / försäljningspris exkl moms. Tar man med lagerkostnad, etc ligger ofta marginalen på Apple-produkter runt 0 % ibland minus, däremot kan man få en kickback om man når en viss försäljningvolym. Ex: säljer du fler än 1000 iPhones får du 100 000 kr av Apple.
Så marginalen på produkten är 0 %, men man kan tjäna pengar på bonusprogram.

Jobbat några år med sånt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Fast personligen är det värt att betala 600kr mer för att handla från en svensk återförsäljare så man får lättare med eventuella support ärenden...

Proshop som @deltascu länkat ovan är danskt, men har svensk leverantör, snabb frakt, och support (svenskt tel nummer) och enkel reklamationshantering via nätet. Leverans sker med posten, betalning kan ske med kort, klarna, eller direkt-bank, med samtliga garantier och skydd vi har från svensk ÅF.

... och de ligger 1000kr under "svensk ÅF". Finns ingen poäng att ta en "svensk ÅF" när de fläskar på så mycket. Proshop har konkurrerat med Webhallen/Inet och flera andra på svensk mark länge, och de har utan tvekan bättre sortiment än båda dessa tillsammans.

Problemet är ju samma för garantiärenden för Svensk ÅF om tillverkaren har sina regler och krav. Har köpt saker från Dustin och Webhallen där de måste skicka det till tillverkaren, och inte kan göra något mer än vänta. Detta är utan ÅFs kontroll tyvärr och suger oavsett.

Notera också att både 14 dagars gränsen och en hel del andra skydd finns numera i hela EU. Så det är inte nödvändigtvis sämre att handla från Tyskland tex... (förutom så klart att pengar försvinner från landet, men det har svenska staten sig själv att skylla när de är med i EU, men inte tror att konkurrens från EU påverkar.)

Permalänk
Medlem

@Gandir: Bra inlägg, det sammanfattade det onödiga gnället väldigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

För mig är det så gott som slutköpt i svenska butiker när det gäller RAM, Mobiltelefoner, GPU, moderkort och CPU, när Polaris lanserades sparade jag 800 kr på att köpa från Tyskland (caseking.de) åt min polare, och för min Ryzen 1700X sparade jag 600 kr att köpa från mindfactory.de.

Sen när tillverkarna går ut och sänker priserna officiellt, då är alltid de utländska butikerna mycket mer följsamma så det reflekteras i deras butiker. Och fraktpriser är oftast samma eller tom. billigare. RMA tar samma tid av de erfarenheter jag haft.

Kommer inte köpa fler datorer/komponenter i Sverige.
Man får göra det man kan för att protestera, det kanske tar skruv när de flesta affärer här går i kk...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

För att ange vat id så skriv SE999999999901 ersätt niorna med personnummer, alltså SE före och 01 efter, inga bindestreck eller mellanrum, detta för enskild firma som jag förstår det. Egentligen behövs bara VAT id om man ska sälja utan moms helt och hållet inom EU så då kanske mindfactory beslutat att göra detta som enklast väg för att slippa momsregga i sverige. Eller så vill dom bara ha bättre koll på läget, ingen aning vilket.

Edit: Såhär skriver mindfactory om man reggar som ny kund

"Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich. Wenn Sie eine Umsatzsteuer-Identifikationsnummer haben, fügen Sie diese bitte in Ihre Kontodaten ein."

Tackar, problemet är bara att om man redan har ett konto går det nog fint att skriva i VATID. Men just nu går det inte ens att gå vidare om man väljer Sverige som land, då vill den att man går in och skriver i VATID på sitt konto (ett konto som man inte ens kan skapa).

Kanske komma runt det genom att välja Tyskland som land, skriva i ett Tysk postnummer. Sen gå in och ändra till Sverige. Ska testa.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Någon skåning som har koll på om de ligger någon bra datorbutik nära gränsen? Tänker i framtiden när man förhoppningsvis bor i skåne kan man åka till Tyskland och köpa datordelar + öl och spara flera tusenlappar

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Sen att handla en datapryl från Tyskland lönar sig nästan aldrig (om det nu inte är amazon.de då förstås med gratis frakt och icke brådskande).

Men börjar vi redan tala om typ 3-4 prylar eller mer, cpu, moderkort, ram och kanske dessutom ny GPU, PSU osv då börjar det bli ganska stora skillnader.

Finland är ju ännu snäppet värre än Sverige när det gäller hårdvaru priser (i snitt ca 200~300 kr dyrare), visserligen känner man ju sig som en förrädare då man inte stöder den inhemska marknaden men jag har handlat massor från både Finland, speciellt förr i tiden samt europeiska länder och har oftast även fått mera professionell och vänlig betjäning utomlands, speciellt de tyska och brittiska sidor jag har varit i kontakt med. De sidor som har bra betjäning i Finland kostar vanligtvis skjortan också... Det sämsta i kundbetjäning i Finland måste nog vara då man försökte returnera en icke använd hörlur och allt var packat försiktigt tillbaka i lådan så att man inte kunde avgöra att nån skulle ens ha rört paketet. Fick aldrig svar via telefon, eposten fick man vänta liksom veckor på, sen skrev de på allmänt drygt sätt och fick återkomma flera gånger och t.o.m. börja hota med polisanmälning/konsumenträttskydd och till sist fick man efter typ 2 månad klart att jo pengarna återkommer på kontot i November vid ett visst datum då de sköter återbetalningar, fick alltså vänta i ca ett halvår för att få pengarna tillbaka på kontot.

Sen dess blev jag mycket negativt inställd till handla från Finland... visserligen har jag fått bra bemötande ibland också men som sagt priserna är ofta så mycket dyrare än i övriga europa så....

Håller med till en viss del men Jimm's har jag handlat av många ggr och är överlag rätt nöjd. Returärenden har inte varit några som helst problem och fick t.o.m betjäning på svenska, hör och häpna!, vid ett par tillfällen. Fraktfritt har de ju också. Största nackdelen är ju dock priserna överlag, lite väl saltat ibland. Sedan när man tittar omkring på t.ex Jimm's, SystemaStore m.fl så tycker jag priserna, inkl. frakt, ibland kan vara kusligt lika. Känner mig absolut inte som någon förrädare då jag handlat från Tyskland t.ex, vi lever och verkar inom en frihandelszon på en global marknad, bara och anpassa sig. Dock är det något som finska företag har rätt svårt för men det är en helt annan diskussion. Bästa med och handla inhemskt, ibland lokalt, är ju smidigare kundservice. Varnar dock för cdon, dock inte inhemska, som jag har haft riktigt dåliga erfarenheter med. Visst de kan pressa priser men ifall nåt skiter sig så vill man absolut inte ha något med deras kundtjänst att göra.

Som du också säger, handlar man enskilda delar bara så lönar dig sig knappast men slänger man ihop en nästan hel dator så lönar det sig verkligen då inbesparingarna springer om frakten.

Permalänk
Medlem

Tycker inte priserna är så farliga! Det man får tänka på är att x299/399 är ju mer riktade mot professionellt bruk. Till människor som ibland använder mjukvara för hundratusentals kronor. Men ska man envisas med att bygga en gaming burk med x299/39,9 så visst då blir det dyrt. Sen att vara entusiast i vad som helst är aldrig billigt.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Vilka har moderkort?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Priserna matchar alltså Intels värstingmodeller. Prestandamässigt bör TR vara väl så bra, och troligen bättre, när man släpper hela beräkningskraften lös.

Skrivet av nubbe:

Överdrivna priser när dollarn rasar som en sten...

Återstår bara att se när dollarkursen börjar rasa. Jag tycker den har legat ganska stabilt runt 8,20 senaste månaderna.

Skrivet av Ninjaflipp:

Nämnvärt är att Intels processorer nästan alltid säljs med förlust i svenska butiker...

Förlust för vem? Intel eller butiken?

Skrivet av Ürkel:

... MSRP inkluderar inte skatt och sedan är dollarn värd 8.09 kr enligt XE.com (uppdaterad idag 17:29)
999 dollar = 8085kr (enligt XE)
8085 x 1,25 = 10 112

Priserna ska dessutom ha påslag för växlingskostnad (1-3%), kemikalieskatt och eventuell tull(?). Ska även täcka för variationer i växlingskursen, hur mycket påslag som krävs för detta beror på hur ofta och mycket man vill behöva justera priset senare.

Skrivet av tellus82:

Edit: Såhär skriver mindfactory om man reggar som ny kund
"Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich. Wenn Sie eine Umsatzsteuer-Identifikationsnummer haben, fügen Sie diese bitte in Ihre Kontodaten ein."

De anger alltså priser utan moms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Återstår bara att se när dollarkursen börjar rasa. Jag tycker den har legat ganska stabilt runt 8,20 senaste månaderna.

Stabilt?
Tycka och fakta är två olika saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

De anger alltså priser utan moms?

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

För mig är det så gott som slutköpt i svenska butiker när det gäller RAM, Mobiltelefoner, GPU, moderkort och CPU, när Polaris lanserades sparade jag 800 kr på att köpa från Tyskland (caseking.de) åt min polare, och för min Ryzen 1700X sparade jag 600 kr att köpa från mindfactory.de.

Fråga: Hur kommer det sig att det är just Tyskland man handlar hos om man inte köper från Svensk butik. Vi kan väl handla från vilket EU land som helst men det är nästan uteslutande Tyskarna som får affären

Permalänk
Skrivet av klk:

Fråga: Hur kommer det sig att det är just Tyskland man handlar hos

Kan bara tala för mig själv, kombinationen pris/frakt/utbud/språk/leveranstid och att dom säljer till sverige

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Här sitter man med Ryzen 7 @ 3.9 Ghz 3200mhz ddr4 och trodde man hade en fet rig.
om jag hade vetat att threadripper skulle komma hade jag säkert satsat på en sådan istället.
Men mitt val var säkert smartare endå sätt till priset.
Men ändå... VILL HA!
Samt jag skulle använda alla trådarna, så det är inte bara en trofé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nubbe:

Den fria marknaden i EU är till för att öka konkurrensen, så man kan handla innom hela EU där man får ett bra pris. Helt fantastik!
Webhallen tex var mycket konkurrenskraftigt förr i tiden... Numera har de ofta värre priser än varuhusen.

Tyskland och UK är fastantikt att handla från. Ofta blir det många hundringar, tusenlappar billigare.

Köpte min Iiyama Red Eagle gaming skärm från UK, blev ca 1200kr billigare än att ha köpt den i Sverige med frakt inräknad. Ända problemet var PostNord som fumlade runt paketet men det var trots allt helt när det kom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En viktig parameter som inte diskuterats så värst mycket är antalet inköpta enheter. Sverige är en relativt sett en mindre marknad, och Intel och Nvidia verkar vara vad som säljs mest av.

Jämför priset för 1000 (de priser som anges i artiklar) vs 100 inköpta enheter av något så kommer ni få se att skillnaden blir rätt stor och definitivt är en anledning till prisskillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Fråga: Hur kommer det sig att det är just Tyskland man handlar hos om man inte köper från Svensk butik. Vi kan väl handla från vilket EU land som helst men det är nästan uteslutande Tyskarna som får affären

Bra utbud, billig frakt och en av de bästa "prisjakt" sökmotorerna (https://geizhals.eu/)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Fungerar det bra att ta in öl i Sverige nu?
Det var så jobbigt att hämta öl när det var utökade gränskontroller.
Det priset känns mer rätt.

Fullt lagligt att tag in för privat bruk utan skatt eller något, så du behöver inte oroa dig över gränskontroll. Referensnivån för vad som allmänt bedöms (EU) som privat är:

  • 10 liter spritdrycker

  • 90 liter vin

  • 20 liter starkvin

  • 110 liter öl

Det är däremot referensnivå, det enda som faktiskt avgör är om det är för privat bruk. Alltså om det är för dig och din familjs bruk.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tellus82:

För att ange vat id så skriv SE999999999901 ersätt niorna med personnummer, alltså SE före och 01 efter, inga bindestreck eller mellanrum, detta för enskild firma som jag förstår det. Egentligen behövs bara VAT id om man ska sälja utan moms helt och hållet inom EU så då kanske mindfactory beslutat att göra detta som enklast väg för att slippa momsregga i sverige. Eller så vill dom bara ha bättre koll på läget, ingen aning vilket.

Edit: Såhär skriver mindfactory om man reggar som ny kund

"Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich. Wenn Sie eine Umsatzsteuer-Identifikationsnummer haben, fügen Sie diese bitte in Ihre Kontodaten ein."

Testade med att lägga in mitt personnummer som du beskrev det, men det krävs nog att man har ett företag registrerat på det då jag får upp meddelandet: "Die Eingegebene UstID ist ungültig oder kann derzeit nicht überprüft werden! Bitte geben Sie eine gültige ID ein, oder lassen Sie das Feld frei."

På engelska: "The entered UstID is invalid or can not be checked at the moment! Please enter a valid ID or leave this field blank."

Så ja det verkar som om att de blivit för populära precis vad som hände med g2a/kinguin m.m för inte så många år sedan och priserna blev mer likt de svenska med moms påslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Testade med att lägga in mitt personnummer som du beskrev det, men det krävs nog att man har ett företag registrerat på det då jag får upp meddelandet: "Die Eingegebene UstID ist ungültig oder kann derzeit nicht überprüft werden! Bitte geben Sie eine gültige ID ein, oder lassen Sie das Feld frei."

På engelska: "The entered UstID is invalid or can not be checked at the moment! Please enter a valid ID or leave this field blank."

Så ja det verkar som om att de blivit för populära precis vad som hände med g2a/kinguin m.m för inte så många år sedan och priserna blev mer likt de svenska med moms påslaget.

Kanske dum fråga, men om du lämnar fältet tomt som meddelandet beskriver.... går det ändå inte igenom?
Är nämligen i samma tanke att köpa från sidan, om det nu fotfarande är möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Kanske dum fråga, men om du lämnar fältet tomt som meddelandet beskriver.... går det ändå inte igenom?
Är nämligen i samma tanke att köpa från sidan, om det nu fotfarande är möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var tomt från början och då gick det inte iheller varken med paypal direkt eller på något annat sätt.

Testade även caseking.de nu men jag tjänar bara drygt 100kr i skillnad om jag köper ifrån caseking.de istället för Inet, exakt samma delar men de slänger på 25% VAT direkt i varukorgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Det var tomt från början och då gick det inte iheller varken med paypal direkt eller på något annat sätt.

Testade även caseking.de nu men jag tjänar bara drygt 100kr i skillnad om jag köper ifrån caseking.de istället för Inet, exakt samma delar men de slänger på 25% VAT direkt i varukorgen.

Trist. Kanske finns andra tyska återförsäljare som ligger lågt i pris...
Ska göra lite research, visar det sig att jag kan spara ex 1-2k på ett helt system genom att köpa allt från samma återförsäljare och inte fler olika så går jag nog ifrån svenska återförsäljare den här gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X