Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

köpråd hörlurar för film och musk

Permalänk

köpråd hörlurar för film och musk

Hej! Är nu på jakt efter nya hörlurar. Kommer användas till att kolla på film från min ipad, möjligtvis lite musik från ipad / iphone / mac. Jag vill gärna kunna använda de till lite CSGO på min Macbook. Är ute efter bra ljud för film och lite cs. Vill gärna att de är inbyggd mik som fungerar för apple. Förövrigt vill jag att de ska vara snygga som man kan ha på sig på sig på stan.
Har kollat på Bose QC35 någon som har erfarenhet utav de eller den gamla modellen för spel / film?
Mvh

Permalänk

@Datagubben123: Var och testade just QC35, blev helt såld... Nu är det bara att spara..

Permalänk
Medlem

@Datagubben123: Jag har huvudsakligen tre olika hörlurar för olika ändamål. Inget i Sennheiser HD800 klassen men iallafall olika hörlurar för olika syften med deras design och funktionalitet i syfte.

Jag har ett par Philips Fidelio X2 för deras öppna design vilket ger mycket detaljer för serietittande där dialog är i fokus. Jag har även ett par stängda Sony MDR-Z7 för dess mer basighet men även riktigt bra detaljrikedom. Dessa hörlurar är något jag börjat använda mer och mer för att de klarar av vad X2 kan och även mer än så.

Slutligen har jag ett par hörlurar som just du funderar kring, Bose QC35. De slår varken Philips X2 i detaljrikedom eller Sony MDR-Z7 i bas. Men de klår båda två i ren funktionalitet med riktigt bra ljud i relation till pris och ändamål, och riktigt bra brusreducering samt trådlöshet. De går även att koppla in till t.ex. TV apparater som stödjer Bluetooth, så du kan enkelt se på film och serier i ren tystnad och med bekvämlighet tack vare trådlösheten.

Bose QC35 går även att koppla in till din dator om du har en inbyggd bluetooth enhet eller kopplar in en vid sidan av. Då kan du spela utan obekvämligheten en kabel medför, samt med reducerad ljudnivå från fläktarna.

De går även att använda för t.ex. Skype men då går det över bluetooth. Det är inte helt felfritt och ljudkvaliten ändras p.g.a. bandbredden. Men funktionaliteten finns iallafall och kan eventuellt komma förbättras i framtiden i takt med att Windows 10 och Bose själva uppdaterar mjukvaran i sina produkter. Och ja, det går att uppdatera mjukvaran eller firmware i hörlurarna.

Som slutsats kan jag säga att jag sitter med Bose QC35 rätt ofta när jag sitter vid datorn just för tystnaden och trådlösheten. Jag kan starkt rekommendera dessa hörlurar för den har sina mycket starka fördelar. Den slår inte riktiga Hi-Fi hörlurar på fingarna vad gäller ljud men den tillförser dig med något helt annat istället som kan vara minst lika mycker värt.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99