Permalänk
Medlem

Gaming Stol, Vilken tror ni är bäst?

Hej !

Jag ska köpa ny Stol, men jag har inte värsta pengarna och lägga på en stol.

Jag har hittat 2 styckna som ligger på 2000kr och det känns mer lagom än 3500+

Vilken tror ni är bäst utav:

https://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/mission...

Eller

https://www.dustinhome.se/product/5010991772/milano-gaming-ch...

Kanske vet ni någon annan som ligger mellan 1500-2000kr
Helst svart,vit eller svart/vit

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av zNajjk:

Hej !

Jag ska köpa ny Stol, men jag har inte värsta pengarna och lägga på en stol.

Jag har hittat 2 styckna som ligger på 2000kr och det känns mer lagom än 3500+

Vilken tror ni är bäst utav:

https://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/mission...

Eller

https://www.dustinhome.se/product/5010991772/milano-gaming-ch...

Kanske vet ni någon annan som ligger mellan 1500-2000kr
Helst svart,vit eller svart/vit

Tack på förhand!

En riktig kontorsstol är bäst, Kinnarps!
ja men den är ju begagnad dom är fortfarande bättre

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Båda är skräp. Tro mig, du kommer att ångra dig. Jag har en "Mission SG GGC 3.1" vilket är likt den första som du länkade, men den är fan en av de värsta stolarna jag någonsin haft.

Slutade med att jag köpte en DXRacer King-series stol för 3000 kr, och den är såååå mycket bättre än de billiga skräpvarianterna av "gamingstolar".

Även de billigare varianterna av DXRacer stolar som brukar kosta ca 2500 kr är mycket bättre än de du länkade.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk

@zNajjk: En stol handlar om personliga preferenser och om hur din kropp är byggd, hur du tycker om att sitta, vilket gör det snudd på omöjligt för någon annan att svara på vilken som passar dig bäst. Så tipset är att åka till affärer som säljer dem och bara testa.

Personligen finner jag de flesta gamingstolar är väldigt obekväma. Där Arozzi Torretta nog är den enda som som jag skulle byta ut min ikea Markus för. Men som sagt det handlar om personlig smak. Så det är bara för dig att själv testa.

Permalänk

Har den här ,och är supernöjd!!
http://cdon.se/hem-tradgard/premium-racing-kontorsstol-trinit...

länkade fel på första posten..

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

En riktig kontorsstol är bäst, Kinnarps!
ja men den är ju begagnad dom är fortfarande bättre

Skulle jag verkligen inte påstå; Kinnarps är uteslutande "märkesstolar" nästan. Har en på jobbet och provat en privat också; fick bara mer ont i ryggen och sjukt obekväm vid långa sessioner (Har Psoriasisartrit).

Sedan köpte jag en gamingstol (DXRacer) för en bråkdel av priset och märker inte alls av samma problem längre.

Dock har jag hört att man inte ska satsa på de billigare modellerna precis som @Forza1 säger.

Permalänk
Skrivet av JeanC:

Skulle jag verkligen inte påstå; Kinnarps är uteslutande "märkesstolar" nästan. Har en på jobbet och provat en privat också; fick bara mer ont i ryggen och sjukt obekväm vid långa sessioner (Har Psoriasisartrit).

Sedan köpte jag en gamingstol (DXRacer) för en bråkdel av priset och märker inte alls av samma problem längre.

Dock har jag hört att man inte ska satsa på de billigare modellerna precis som @Forza1 säger.

det finns en sak som kontorsstolar har och det är inställningsmöjligheter tanken är att du ställer in stolen för din kropp..
om du bara provsuttit så gör du nog fel

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Jag har en på jobbet som sagt; den gör mer skada än nytta efter att man ställt in den.

Får helt enkelt stå upp på jobbet eller be att de beställer en ny stol; men just nu har jag semester så.

Permalänk
Medlem

Köp dig en riktig kontorsstol istället för nåt med ordet gaming eller racing i.
Tro oss som förespråkar detta, din kropp kommer tacka dig i framtiden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@zNajjk: Både media market och NetOnNet brukar ha stolar framme för att folk ska kunna testa. Bästa är att ta sig dit och känns själv.

Endel gillar DxRacer men jag tycker de är lite för hårda (iallafall modellerna jag testat.

En annan sak du ska tänka på är bredden på stolen. Tycker det är skönt med lite luft på sidorna. Vissa modeller känns det armstöden nästan pressas in i revbenen för stolen är så smal.

Edit: Var inne på samma spår som du men slutade med en IKEA kontorsstol för 350kr (rea på deras skinstol). För det priset är den riktigt bra. Haft den i snart ett år och är fortfarande nästa nyskick på den.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ikea Marcus.. Haft den i 4 år fortfarande bekväm..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Skrivet av JeanC:

@Grönahunden: Jag har en på jobbet som sagt; den gör mer skada än nytta efter att man ställt in den.

Får helt enkelt stå upp på jobbet eller be att de beställer en ny stol; men just nu har jag semester så.

så kontorsstolar passar inte dig.
jag har lite svårt att tro att ergonomin skulle vara sämre i en Kinnarps än i nån gamingstol.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

så kontorsstolar passar inte dig.
jag har lite svårt att tro att ergonomin skulle vara sämre i en Kinnarps än i nån gamingstol.

Du säger i princip att de enda rätta kontorsstolarna är Kinnarps.

Använder en racing stol för den går att ställa in så den har rätt stöd för ryggen; men även så att man kan koppla av i den vid de tillfällen man t.ex. slösurfar på youtube.

Ett annat märke än Kinnarps är Sarpsborg Metall fast de kanske du inte känner till; men deras arbetsstolar för användning 24/7 som de kallar dessa ser ut som "gamingstolar".

https://www.elite-kontorsmobler.se/30_sarpsborg-metall

Det är kontorsstolar men med ett dyrare märke bara.
Precis som Kinnarps

Permalänk
Skrivet av JeanC:

Du säger i princip att de enda rätta kontorsstolarna är Kinnarps.

Använder en racing stol för den går att ställa in så den har rätt stöd för ryggen; men även så att man kan koppla av i den vid de tillfällen man t.ex. slösurfar på youtube.

Ett annat märke än Kinnarps är Sarpsborg Metall fast de kanske du inte känner till; men deras arbetsstolar för användning 24/7 som de kallar dessa ser ut som "gamingstolar".

https://www.elite-kontorsmobler.se/30_sarpsborg-metall

Det är kontorsstolar men med ett dyrare märke bara.
Precis som Kinnarps

nej självklart finns det andra kontorsstolar som är bra men vilka kan du hitta för 2000kr ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

själv sitter jag på en sådan och är riktigt nöjd. jag köpte den igenom en auktionssida som köpt upp konkurs företags möbler så fick två hurtsar ,ett skrivbord,datorstol för 700kr. det är denna stolen
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Jag advokerade för att lägga till några hundralappar extra och satsa på en DXRacer t.ex. om du läser några inlägg ovan.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att kolla in bafab.se som säljer begandade kontorsmöbler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Ikea Marcus.. Haft den i 4 år fortfarande bekväm..

Jag har haft en sån i 2-3 år. Enda anledningen att den finns kvar är för att jag är snål och de flesta stolar ser ut som en påse nötter.

Apropå gamingstolar räcker det närmast att titta på designen för att veta att tillverkaren inte har den minsta koll på ergonomi. Allvarligt, designa en kontorsstol som en racingstol för en bil? Är det någon som reflekterat över att urskålningen finns där för att hålla dig på plats vid höga G-krafter och att hålen i stolsryggen är till för bälten? Om du gejmar så att du behöver 4-punktsbälte och djup urskålning för att hålla dig på plats, då gör du fan något allvarligt fel.

Skiten är bara gjord för att se cool ut och ge intrycket av "prestanda" för att få gamers våta i trosorna.

Kinnarps tillverkar seriösa stolar. Någon skrev tidigare att de lever på varumärket och att han inte alls trivdes med sin Kinnarps-stol på jobbet. Det må vara hänt att stolen eller stolarna inte funkar för honom men det ligger i varje fall seriöst jobb bakom dem. Jag har haft olika Kinnarps på jobbet i 10 år och det är utmärkta stolar.

Permalänk
Inaktiv

The math.. Han har 2k och 80% ropar Kinnarps! vart hittar man begagnade Kinnarps för 2k? kan någon länka?

Ikea stolar får du nog satsa på. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ sägs ju vara Ok. har själv en Ikea stol, finns inte kvar längre men den duger. Kosta runt 1,5k och har gjort ett bra jobb genom åren. Hade en DX racer förut, men fick himla ont i rygg/nacke efter 6månaders användning. Sökte vårdcentral, efter många övningar från sjukgymnast vart det inte helt bra, och när dom fråga vad jag jobba med, så föreslog dom att pröva en annan stol.

Skaffade en vanlig Ikea stol. Och problemen försvann ganska snabbt.

Stolar är ju individuella, för mig var problemet med svankstödet på DX stolen.

Hittar du en begagnad Kinnarp för 2k som är ok, ta den. Annars är ju Ikea rätt ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

The math.. Han har 2k och 80% ropar Kinnarps! vart hittar man begagnade Kinnarps för 2k? kan någon länka?

Ikea stolar får du nog satsa på. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ sägs ju vara Ok. har själv en Ikea stol, finns inte kvar längre men den duger. Kosta runt 1,5k och har gjort ett bra jobb genom åren. Hade en DX racer förut, men fick himla ont i rygg/nacke efter 6månaders användning. Sökte vårdcentral, efter många övningar från sjukgymnast vart det inte helt bra, och när dom fråga vad jag jobba med, så föreslog dom att pröva en annan stol.

Skaffade en vanlig Ikea stol. Och problemen försvann ganska snabbt.

Stolar är ju individuella, för mig var problemet med svankstödet på DX stolen.

Hittar du en begagnad Kinnarp för 2k som är ok, ta den. Annars är ju Ikea rätt ok

Här förlslagsvis.
https://www.rekomo.se/?s=Kinnarps&post_type=product

Dom dyraste sträcker sig runt 2500 finns några under budget också.

Edit. Tydligen bytt namn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Galet mycket hjälp jag fick. Verkligen vad jag behövde. Men blir att köpa en DX som en del säger. Sen återstår det och se om den passar just mig, utseendet vart en del i det vinnande faktorn. Dock tror jag inte dom är helt värdelösa som en del säger. Men får se om den passar mig som sagt

Men till er alla TACK så mycket för alla svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@zNajjk: Återrapportera gärna ditt intryck :). Hjälper säkert någon annan med samma frågeställning.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Här förlslagsvis.
https://www.rekomo.se/?s=Kinnarps&post_type=product

Dom dyraste sträcker sig runt 2500 finns några under budget också.

Edit. Tydligen bytt namn

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för den infon

Permalänk
Medlem

S.k. "gamingstolar" med kuddar som stöd för svanken är ju skrattretande. Satsa på en riktig kontorsstol istället!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Tack för den infon

Såg nu att priset under 2000:- som jag hävdade var för företag, men 2200:- landar man på. Vet vilken jag hade valt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

S.k. "gamingstolar" med kuddar som stöd för svanken är ju skrattretande. Satsa på en riktig kontorsstol istället!

Kunde inte sagt det bättre själv.
Inte är de heller särskilt snygga, men det är ju en pensling aspekt. Men ur ens ergonomiska perspektiv är en riktig kontorsstol att föredra alla dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Står det "gaming" i samband med en produkt så kan man vara ganska säker på att man betalar lite extra för de bokstäverna - vilket är OK, men man ska vara medveten om det.

Skulle också rekommendera en skön kontorsstol. Åk till IKEA eller liknade varuhus och testa om du har möjlighet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW