Permalänk
Medlem

Corsair One Pro vs Hemmabygge

https://www.inet.se/produkt/2210878/corsair-one-pro-i7-16gb-4...

25990kr kostar den färdig! Enligt recesioner så ska liknande hårdvara bara vara någon tusenlapp eller tre billigare. Men enligt denna kassa så är det ju bra mycket dyrare med den färdigbyggda?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10613928/

Permalänk

Priser förändras, antagligen är det bara gamla recensioner. Btw glöm inte swec fraktfritt med Inet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

Priser förändras, antagligen är det bara gamla recensioner. Btw glöm inte swec fraktfritt med Inet

så i dagsläget är det bara dumt att köpa det färdigbyggt? då priserna inte förändrats för den något?

Permalänk
Skrivet av JohnLoco:

så i dagsläget är det bara dumt att köpa det färdigbyggt? då priserna inte förändrats för den något?

Dumt är fel ord, du får ju ofta garanti, support och lite annat smått å gott när du köper färdigbyggt. Men om du har tid och kompetens att bygga och ta hand om din dator så är det onödigt ja.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnLoco:

https://www.inet.se/produkt/2210878/corsair-one-pro-i7-16gb-4...

25990kr kostar den färdig! Enligt recesioner så ska liknande hårdvara bara vara någon tusenlapp eller tre billigare. Men enligt denna kassa så är det ju bra mycket dyrare med den färdigbyggda?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10613928/

Förstår inte varför du ska ha två cpu-kylare men

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Förstår inte varför du ska ha två cpu-kylare men

det var för att simulera priset av gpu vattenkylningen. har en gång fulmoddat en cpu vattenkylare på grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnLoco:

det var för att simulera priset av gpu vattenkylningen. har en gång fulmoddat en cpu vattenkylare på grafikkort

Ante mig att det var något sånt

Men det är ju så med färdigbyggt.. Antingen blir den lite billigare/samma pris som egenbyggd, dock med sämre komponenter, eller så blir det dyrare.. Fast Corsair One är nog den första färdigbyggda jag skulle kunna tänka mig att köpa just för att den är så förbannat snygg!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Ante mig att det var något sånt

Men det är ju så med färdigbyggt.. Antingen blir den lite billigare/samma pris som egenbyggd, dock med sämre komponenter, eller så blir det dyrare.. Fast Corsair One är nog den första färdigbyggda jag skulle kunna tänka mig att köpa just för att den är så förbannat snygg!

hade lätt köpt den för 20 000, eller om det var som tidigare. att priset låg bara några tusingar över priset för komponenter

Permalänk
Medlem

Misstänker att One chassit är lite finare än Bitfenixen, sen betalar man ju en del för själva bygget och att det ska vara proffsigt. Vill/kan man göra det själv är det ju alltid billigare så, annars hade företaget inte haft något incitament att erbjuda produkten.

Permalänk
Medlem

One känns som ett gediget bygge där både ljudnivå och temperatur hålls nere till rätt låga nivåer. Sen är lådan de byggt systemet i väldigt snygg och stilren. Nackdelen är ju att man inte kan byta ut grafikkortet när det väl är dags eller någon annan komponent för den delen. Visst blir priset lite högt men samtidigt går bara CPU och grafikkortet om man ska köpa dem till en egen byggd rigg på runt 15000 om de ska vara vattenkylda. Men det är som med det mesta, du får väga för och nackdelarna emot varandra.

Hade lätt kunnat köpa en om man bara kunnat byta ut grafikkortet på något smidigt sätt.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnLoco:

så i dagsläget är det bara dumt att köpa det färdigbyggt? då priserna inte förändrats för den något?

Köper du en färdig dator betalar du nu också den så kallade elektronikskatten (som fördyrar). Komponenter är befriade från denna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thumbii:

Ante mig att det var något sånt

Men det är ju så med färdigbyggt.. Antingen blir den lite billigare/samma pris som egenbyggd, dock med sämre komponenter, eller så blir det dyrare.. Fast Corsair One är nog den första färdigbyggda jag skulle kunna tänka mig att köpa just för att den är så förbannat snygg!

Går inte ens att förklara med ord hur snygg Corsair One är synd bara att man inte kan bara köpa själva chassi.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666