Bättre bärbar för ca 17 000? OMEN by HP 17-an004no

Permalänk

Bättre bärbar för ca 17 000? OMEN by HP 17-an004no

Finns det någon bättre speldator för ca 17000 än denna?
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=2BS10EA...

Permalänk

Tror knappast att du kan hitta en laptop för 17000:- med GTX 1070 eller bättre, den du har länkat kostar dock 22000:-

Permalänk
Skrivet av Thorthemighty:

Tror knappast att du kan hitta en laptop för 17000:- med GTX 1070 eller bättre, den du har länkat kostar dock 22000:-

Har lite rabatt med ourbeneftis personal kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av starkisen:

Har lite rabatt med ourbeneftis personal kort

Såg en review av den nya omen och tydligen ska skärmen vara helt kass om du inte väljer till en bättre sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xenedras:

Såg en review av den nya omen och tydligen ska skärmen vara helt kass om du inte väljer till en bättre sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Länk? Det jag läst så är skärmen helt okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Länk? Det jag läst så är skärmen helt okej.

Spola fram till 1:42. 213 nit är inte vad jag skulle kalla ljus skärm. Vill man spela på näterna funkar det kanske sRGB suger också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xenedras:

Spola fram till 1:42. 213 nit är inte vad jag skulle kalla ljus skärm. Vill man spela på näterna funkar det kanske sRGB suger också.

Skickades från m.sweclockers.com

Aj då de lät ju inte så bra :/ Men sitter ju förstås 90% av tiden på natten vid datorn

Var de denna https://www.youtube.com/watch?v=kUDjt4gjMO4 ?
Det är den bättre av dem tre skärmarna på denna om jag fattat rätt

Permalänk
Medlem

@starkisen: Ja, såg nu att videon inte följde med av någon anledning. Jag hade personligen aldrig köpt den men den dåliga skärmen. Visst kan man köpa en egen panel och slänga dit om man vill men känns ju som att man ska köpa den med 120hz panelen direkt.
Känns även som att detta är en av dom sämsta skärmarna på någon gaming laptop just nu, kan ju bli så att dom faktiskt byter ut panelen då den verkligen är ren skit.

Permalänk

Bildskärmsspecifikationer
Bildskärm
43,9 cm (17,3") WLED-bakgrundsbelyst antireflexbehandlad FHD IPS-skärm på 120 Hz (1 920 x 1 080)

Bildskärmsstorlek (diagonalt)
43,9 cm (17,3 tum)

Måste vara 120 Hz skärmen redan i detta packetet? Eller var den också kass om man jämförde mot andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av starkisen:

Bildskärmsspecifikationer
Bildskärm
43,9 cm (17,3") WLED-bakgrundsbelyst antireflexbehandlad FHD IPS-skärm på 120 Hz (1 920 x 1 080)

Bildskärmsstorlek (diagonalt)
43,9 cm (17,3 tum)

Måste vara 120 Hz skärmen redan i detta packetet? Eller var den också kass om man jämförde mot andra?

120hz skärmen var den som var bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av starkisen:

Aj då de lät ju inte så bra :/ Men sitter ju förstås 90% av tiden på natten vid datorn

Var de denna https://www.youtube.com/watch?v=kUDjt4gjMO4 ?
Det är den bättre av dem tre skärmarna på denna om jag fattat rätt

213 Nit är faktiskt förvånansvärt uselt 2017, trodde annars Lenovo var världsmästare på att sätta in usla skärmar i dyra datorer men HP verkar uppenbarligen vilja konkurrera

(Förutsatt att det stämmer med 213 Nits så klart, med Dave Lee brukar ha rätt bra koll)

Permalänk

Då datorn har 120 Hz skärmen med 300 nit enligt recensionen så är jag väl tillbaka på detta är den bästa bärbara för 17k
Så blir nog en sådan snart