Utgångarna på moderkortet fungerar ej

Permalänk
Inaktiv

Utgångarna på moderkortet fungerar ej

Jag har ett GTX 1070 grafikkort. Jag får bara ut bilden från Grafikkortet. Utgångarna från moderkortet är döda.

Det är kanske som det skall vara eller har jag gjort något fel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon286564:

Jag har ett GTX 1070 grafikkort. Jag får bara ut bilden från Grafikkortet. Utgångarna från moderkortet är döda.

Det är kanske som det skall vara eller har jag gjort något fel?

Det du kan pröva är att helt koppla ur 1070, dvs frigöra det från moderkortet och PSU, och koppla skärmen till moderkortets utgång för att testa.

Permalänk
Inaktiv

@Klanders: utgångarna funkar när jag kopplar ur grafikkortet. Men jag vill använda kortet. De kopplas ur när jag sätter i det igen.

Permalänk
Inaktiv

Jag antar att man inte kan använda utgångarna på moderkortet när man satt in ett 1070 grafikkort. Jag kan därför inte köra två HDMI eller två DVI samtidigt. Däremot har grafikkortet 3 displayutgångar. (Summa fem utgångar)

Permalänk
Inaktiv

Svaret är tydligen att man inte kan använda alla utgångarna på moderkortet när man satt in ett grafik kort.

Det blir många utgångar som man inte har nytta av.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon286564:

Svaret är tydligen att man inte kan använda alla utgångarna på moderkortet när man satt in ett grafik kort.

Det blir många utgångar som man inte har nytta av.

Vad har du för dator? Det är svårt att gissa vad du har.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Vad har du för dator? Det är svårt att gissa vad du har.

Hembygge

Moderkort MSI Z170 - A PRO

Grafikkort MSI Gaming Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

Har du så många skärmar så du måste använda moderkortets grafikutgångar? Hur som helst så kan det möjligtvis finnas någon bios-setting så du kan ha både processorns grafikkort och ditt 1070 aktivt samtidigt. Annars brukar det vara standard att processorns grafikkort deaktiveras när du installerar ett annat grafikkort.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

@Nioreh83:

Jag har två skärmar nu - den ena HDMI och den andra DVI. Jag har en HDMI och en DVI och 3 display. (Totalt 5 utgångar på grafikkortet)

Ingen av mina skärmar har Display. Men nästa skärm jag köper bör nog vara Display.

Permalänk
Inaktiv

@IngvarS:

problemet är väl därmed löst.