Tips laptop/2-in-1 för skola och lätt gaming

Permalänk
Medlem

Tips laptop/2-in-1 för skola och lätt gaming

Tjenare
Börjar systemutvecklare program nu om cirka 2 veckor, där huvuddelen av programmering kommer ligga på C# i Visual studio som jag förstått det. Jag letar just nu en dator som klarar av skolarbetet + lite lätt gaming till och från (tänk hearthstone eller kanske dota2)
De jag kommit fram till att det står emellan nu tack vare studentrabatter är dessa:
Surface Book: i5-6300U, 128gb, 8gb för cirka 15300:-
Surface Pro: i5, 256gb, 8gb för cirka 15900:- med penna och Type Cover inkluderat.
Hp Spectre x360 13": i7-7500U, 512gb, 16gb, 4k skärm + Penna för 15990:-
Jag vet att speccsen på HPn är bättre, men det är ändå något som lockar mig till Surface, finns det någon som har egna erfarenheter, eller bara kan komma med tips och vägleda mig in i ljuset!
Tack!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk

Alltså ska du bara köra HS och dota tror jag inte du behöver en laptop för 15k...

Är också på jakt efter en dator med samma specs, just nu tror jag att denna är bäst av de jag tittat på : https://www.dustinhome.se/product/5011028956/250-g6

Kollade lite reviews och ska klara lol, cs helt okej så borde funka bra till dina spel också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om programmering är det huvudsakliga syftet så hade jag även kikat på Surface Laptop. Större skärm än Surface Pro och "riktigt" tangentbord. Surface Book går bort pga vikt och spec tycker jag.

HPn har jag själv (med i5) och är klart nöjd, men den används främst till konsumtion..

Permalänk
Medlem

@policeinhelicopter: Det är skolan som är huvudämnet för datorn, en bonus är att den klarar spel. Vill ha så snabb som möjligt för programmeringar. Orkar inte vänta på saker.

@Weiman: Det stämmer att det är det huvudsakliga ämnet, Surface laptop och Book börjar jag nu välja bort även pga för många buggar.. Lutar åt Spectre nu, kanske till och med blir 15" om den inte känns för stor/tung för skola.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |