Permalänk
Medlem

Köpa nytt grafikkort

Hej, mitt gamla grafikkort MSI GeForce GTX 570 la av för några veckor sedan nu och jag tänkte inhandla ett nytt som inte är alltför dyrt men presterar bra för moderna spel, helst inget overkill då jag tänkte köpa allt nytt nästa år. Behöver hjälp att välja ett nytt som funkar bra med mitt nuvarande system.

Moderkort: Asus P8Z68-V Pro
CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz
RAM-minne: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Vad hade du tänkt dig för prisklass?

Ett AMD RX 560 skulle fungera bra, vara snabbare än det du hade och kostar från ca 1300:-

Ett AMD RX 570 skulle vara ett gigantiskt lyft för dig - finns att få från ca 2200:- .

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Xyborg: Jag hade tänkt mig runt 2000 som max, kan sträcka mig lite till om det skulle vara värt det för prestandan. Bara inte mina andra komponenter kommer att hålla nere grafikkortet

Permalänk
Medlem

Hittar ingen som har 570 i lager

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ah, den kan nog funka. Ska kika lite mer på 970 och 1060 och jämföra lite vad man hittar ^^
Vad är minimum Vram man bör ha?

Permalänk
Medlem

@Nord93: 4Gb är lägsta tycker jag, köper du 1060 så gå för 6gb versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurben:

@Nord93: Ska du uppgradera allt nästa år så lira vidare på 8Gb ram, duger helt klart.

Jo men tänkte minnet i grafikkortet 4gb har jag läst?
Edit: Nu blev det lustigt när du redigerade haha.

Permalänk
Medlem

@Nord93: Hehe jag läste lite för fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurben:

@Nord93: Hehe jag läste lite för fort

Det blev den du länkade, beställde nyss. Tack för hjälpen alla!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Nord93:

Det blev den du länkade, beställde nyss. Tack för hjälpen alla!

970 har väl utgått. Eller fick du tag i sista? Annars tycker jag att du skulle gått på 1060 istället. Oavsett om du väljer versionen med 3GB eller 6GB är de snabbare än 970

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Xyborg: 970 är bättre i de flesta titlar om man jämför med 1060 3GB: http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-970-vs-Nvidia...

1060 6b är dock bättre än 970. men då är är det ca 1000kr mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

970 har väl utgått. Eller fick du tag i sista? Annars tycker jag att du skulle gått på 1060 istället. Oavsett om du väljer versionen med 3GB eller 6GB är de snabbare än 970

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick nog tag på en av de sista, blev ca 2k. Som Lurben sa så behövde jag punga ut ca 1k extra för 1060 6GB versionen.

Permalänk
Medlem

Tydligen så finns inte 970 på Netonnet så jag får ta något annat 😐 Får skaffa 1060 6gb antar jag... 🤯

Permalänk

Köp ett beggat 980ti likgärna, speciellt om det ändå ska vara tillfälligt. PM om du är intresserad.