Permalänk
Medlem

@Foster: La till dig!

Permalänk
Medlem

Söker 1 för battlecup ikväll !

4-5k

Skype eller TS!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk

Jag spelade lite Dota (1) och HoN för länge sedan för att nu börjat lira Dota 2... Min första fundering är grejen med "runes" i början. I ettan och HoN fick mid slåss om dem i lugn och ro. I Dota 2 är halva lagen kring första runes, har det hänt något i tvåan? Har det alltid varit så?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Igelkotten Igge:

Jag spelade lite Dota (1) och HoN för länge sedan för att nu börjat lira Dota 2... Min första fundering är grejen med "runes" i början. I ettan och HoN fick mid slåss om dem i lugn och ro. I Dota 2 är halva lagen kring första runes, har det hänt något i tvåan? Har det alltid varit så?

Får man lite extra guld i början kan det ofta betyda ganska mycket i form av att man kan ta över sin lane tidigt. Nej, det har inte alltid varit så. Bounty runes är relativt nytt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den nya patchen (7.0) även om Apkungen är riktigt bruten early/mid.

Visa signatur

CPU: Q8400 @ 3,3Ghz | Kylare: ASUS Silent Knight II| MB: ASUS P5P43TD PRO | RAM: Corsair XMS3 2x4GB DDR3 PC3-10600 @ 1600MHz| GPU: MSI GeForce GTX 460 1GB OC+ | PSU: Corsair TX 650W

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av werkan:

Jag gillar den nya patchen (7.0) även om Apkungen är riktigt bruten early/mid.

Jag tycker det är kul att spelet "fräschas upp", men jag tycker de tagit i med alldeles för mycket på en gång. Det hade varit bättre att spara en del och släppa lite i taget.
Just nu är ju hela spelet så trasigt att man undrar om de testat det nya överhuvudtaget.

Har helt tappat lusten att spela för tillfället, mer än för att testa den nya hjälten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Apa!

@werkan: Apan är fortfarande helt OP! Måste plockas ner ordentligt.

Permalänk
Medlem

En fråga om HUD, finns det några fördelar att använda t.ex. winter osv?

Permalänk
Medlem

@Bombalot: Nej, det är bara "skins"

Visa signatur

Progamer

Permalänk

Hej alla dota2 gamers.
Jag har spelat dota2 till och från i ca 2 år jag är långt ifrån något proffs, då jag spelar för att det är kul. Men vet också att med ett lag där vi alla fem jobbar ihop så har vi en seger rate på över 85% vilket är ganska bra. Jag söker lite nya att lira med då och då. Kanske till och med växa ihop med för att utvecklas. Känner att när man tyvärr måste göra allt på random games lär man sig mindre men även på ett sätt mer.
Hope to see you in the games!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra sida för att sälja Dota 2 skins?

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazurk:

Finns det någon bra sida för att sälja Dota 2 skins?

2 dagar sent men jovisst finns det sidor för det. Jag har aldrig själv använt någon utav dem men de 2 första som dyker upp i mitt huvud är OPSkins och Lootmarket.

Permalänk
Medlem

Söker någon/några att spela med. 27 år, jobbar skift (EM 1 vecka, FM + Helg 1 vecka). Ganska blyg/tystlåten. Har på något sätt ~2200 mmr, men bör kanske ha 1500?

EDIT: Spelar 95 % av fallen support, pos 4-5.

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Söker folk för att klättra i ranking. Ligger runt 4000 mmr i solo och party. Spelar mest support och offlane. Tanken är att jag ska nå 5000 mmr före årets slut.

https://www.dotabuff.com/players/20632031
http://steamcommunity.com/profiles/76561197980897759

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bombalot:

En fråga om HUD, finns det några fördelar att använda t.ex. winter osv?

E snarare ett störande moment. massa mer effekter och skit på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Bombalot:

En fråga om HUD, finns det några fördelar att använda t.ex. winter osv?

Det finns inga direkt fördelar med att spela med diverse olika väderlekar. Jag har testat olika och tycker alla är väldigt jobbiga att spela med.

Vissa olika kartor är dock väldigt sköna att spela med, Dessert är en personlig favorit.

När det gäller Huds så finns det ett gäng olika, jag gillar de simpla i mörkar färger, Alliance har även ett helt ok Hud pack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badluckdref:

Det finns inga direkt fördelar med att spela med diverse olika väderlekar. Jag har testat olika och tycker alla är väldigt jobbiga att spela med.

Vissa olika kartor är dock väldigt sköna att spela med, Dessert är en personlig favorit.

När det gäller Huds så finns det ett gäng olika, jag gillar de simpla i mörkar färger, Alliance har även ett helt ok Hud pack.

När det gäller väder finns det nog inga fördelar, älskar dock ASH vädret personligen.

Dock när det gäller terräng har några maps direkta fördelar, främst immortal gardens (vilket kritiserades väldigt friskt när den kom, men verkar ha släppts numera). Desert har även viss fördel. Detta är pga att det är lättare att se vart man kan och inte kan gå bland träd. Värsta stället är på vänstra sidan av mappen mellan dire t1 & t2 där alla träden är fyrkantiga och man ser helt exakt vart man kan gömma sig och inte på immortal gardens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Sweclockers medlemmen Drager har gjort en irc kanal på QuakeNet med namnet sweclockers.dota (länk)

Nu har vi en egen grupp på steam där man kan chatta i gruppens chattrum och posta inlägg! alla är välkomna!
DotA2 Swec grupp

Wraith-Night Reinforcements

Merry not-Frostivus! Though the Wraith King may have risen, the clueless creep hordes still seek to destroy his royal Altar. That means Wraith-Night continues, and to help ensure the Altar sees the light of dawn, five more heroes have entered the battle: Elder Titan, Queen of Pain, Storm Spirit, Templar Assassin, and Witch Doctor!

It seems a few of you have earned the Wraith King’s Favor and amassed a pile of Wraith-Night Ossuaries and Relic recipes, and now sit upon an oceanic treasure hoard of valuable Shining Fragments. Did you know you can exchange your Shining Fragments for Phantom Fragments in the “Redeem Fragments” menu? Don’t let a single Fragment go to waste. Tis the season to pry open Wraith-Night Reliquaries, and stuff your chainmail stockings with even more Frozen items!

Need more reasons to get back out there? We’ve crammed in a few new rewards to whet your appetite for more Wraith-Night carnage. Now you can put your hard-earned Fragments toward the new Wraith-Night Feretory, which contains a fresh handful of exclusive items, or pick up the recipe to craft the Evergreen Stalker treant for Nature’s Prophet. So grab your sword, your bow, your staff, or your hand-energy thingies, and make Your King proud!

Dota 2 Update - January 9, 2014

- Ranked matchmaking rating changes are no longer dependent on match length.
- Fixed hitboxes for Evergreen Stalker treants.
- Model and animation fixes to Invoker's Forged Spirit and Iceforged Spirit.
- Model and animation fixes to Osky Ottragon International Courier.

WORKSHOP

- Added Wraith King to the workshop.
- Added a checkbox for the Spring 2014 event on the publish page.
- Legion Commander's budget now displays on the workshop.
- Updated budgets for Ember Spirit, Storm Spirit and Dazzle.
- Added Stone Summons slot and budget for Earth Spirit.
- Updated body texture for Pudge.
- Updated workshop files, including separated fbx and smd, for Lone Druid, Earth Spirit, Faceless Void, Nature's Prophet/Treants, Invoker/Forge Spirits and Riki.
- Alpha test enabled for Nature's Prophet Treants.
- New courier animation requirement - flying couriers must be sunk into the ground after a death crash. Valve is applying this fix where needed to couriers that have already been accepted. http://www.dota2.com/workshop/requirements/npcs

UI

- Fixed Dota not taking focus correctly on startup.

Dold text

Veckans hjälte

#DotA2 #DotA #DefenseOfTheAncients #Icefrog #Valve

Ballt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badluckdref:

Det finns inga direkt fördelar med att spela med diverse olika väderlekar. Jag har testat olika och tycker alla är väldigt jobbiga att spela med.

Vissa olika kartor är dock väldigt sköna att spela med, Dessert är en personlig favorit.

När det gäller Huds så finns det ett gäng olika, jag gillar de simpla i mörkar färger, Alliance har även ett helt ok Hud pack.

Håller med helt och hållet,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

@Mocka: -vulkan flöt på riktigt dåligt för mig med på mitt geforce 970. fanns visual buggs också, mest kända är att cooldownsen tickar inte ner. Vill påminna om att bästa prestanda (iaf vad jag läst och bästa för mig) är -dx9 i launch options. Du behöver inte ladda ner något på under DLC-fliken. De gjorde -dx11 till standard för någon månad sen men läst många som har märkt en skillnad i performance plötsligt och undrar varför. De kommunicerade inte något mer än en minipatch med changelog att de gjorde bytet. Så om några fler känner att dota 2 kört på lägre fps/performance på senaste så kan det vara anledningen.

Tack så jättemycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions

Kul med en ny patch, men det känns nästan som för mycket ändringar på en gång. Kan inte vara lätt att bara ha ett par dagar på sig med patchen innan nästa stora turnering drar igång

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Eller hur. En annan känner sig fortfarande helt vilsen, har fortfarande inte lyckats bygga något nytt item än :p.

Hoppas att OG klarar sig vidare nu från LB...

Permalänk
Medlem

Finns det några highrankare här? 5.5 och uppåt. Finns det intresse att försöka skapa ett lag samt börja spela tillsammans till och börja med?

Permalänk
Medlem

Läste mitt meddelande åter igen. Jag menar om Ni har 5.1k och slutat spela rank hör av Er ändå... Det är inte det viktiga men att ha någorlunda solid solo rate är väl en merit för att kunna meritera.

Permalänk
Skrivet av tygfasy:

Läste mitt meddelande åter igen. Jag menar om Ni har 5.1k och slutat spela rank hör av Er ändå... Det är inte det viktiga men att ha någorlunda solid solo rate är väl en merit för att kunna meritera.

Vi är ett gäng svenskar från ca rank 150 till 3000 som kör till och från; party, inhouse (inte så ofta på senaste). Slinker väl även in lite divine 2-3-4 ibland. Kanske kan voucha in till inhouse league på faceit i alla fall när den kommer igång igen.

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

Vi är ett gäng svenskar från ca rank 150 till 3000 som kör till och från; party, inhouse (inte så ofta på senaste). Slinker väl även in lite divine 2-3-4 ibland. Kanske kan voucha in till inhouse league på faceit i alla fall när den kommer igång igen.

Söker folk att spela med! Är rank crusader och hade gärna haft några polare att lira och försöka vinna lite ranked games med. Är trött på att lira solo utan teamplay osv. Skicka PM!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lallo:

Söker folk att spela med! Är rank crusader och hade gärna haft några polare att lira och försöka vinna lite ranked games med. Är trött på att lira solo utan teamplay osv. Skicka PM!

Ganska modigt att glida in som crusader och fråga om att spela med folk som är med på leaderboard (och t.om påpekar när folk under divine5 är med och spelar) =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ganska modigt att glida in som crusader och fråga om att spela med folk som är med på leaderboard (och t.om påpekar när folk under divine5 är med och spelar) =D

quoteade fel

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med och lirar lite casual. Hade 3000 timmar ingame. 4,9k mmr. Men har inte lirat på 6 månader så är nog lite rostig. Mest kört offlaner/jungler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

Spelar mest Turbo/Underhollow, vill någon lira så skicka PM! Har 5k+ timmar i dota

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!