Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Fråga om spel vid formatering av PC

Hej allihopa!
Jag har planer på att formatera min dator, men är lite fundersam över hur det kommer bli med Steam, Origin och Uplay.
Jag har dessa program med tillhörande spel på en annan hårddisk, men jag undrar hur Windows kommer att bete sig efter ominstallation? Kommer jag att behöva "installera om" Steam m.m på min andra hårddisk igen för att datorn ska förstå att jag har de programmen på datorn eller hur funkar det?
Mvh

Visa signatur

Aorus X370 Gaming-K5 | AMD Ryzen 5 1600X | Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz | Gigabyte GTX 1080 Gaming G1 | Corsair RM 750x

Permalänk
Medlem

Jag har bara behövt installera steam igen, sen har den hittat alla spel som är installerade och poff så funkar allt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Installera Steam igen, efter formateringen och lägg det på samma hårddisk som förut, då kommer den egentligen bara lägga in allt i registret i Windows. Sen gör du samma sak med spelen, då kommer den verifiera och sen är det klart.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Origin behöver inte installeras igen, det räcker med att köra Origin.exe.
Dock har jag för mig att man måste konfigurera vissa inställningar igen.
Sen hur det blir med spel, kommer jag inte riktigt ihåg, dock så har jag för mig att de måste ominstalleras, det ser du när startar Origin igen för första gången.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.