Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

LG G6 den bästa telefonen just nu gällande pris vs prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Köpte en ny s7 edge från staterna för 4500 också helt ok.

Excuse me, men har inte en Samsung från USA andra LTE-band än vad vi använder här i EU?

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7_edge_(usa)-7961.php 935R verkar inte ha det iaf.

Skrivet av anon176726:

Jag påpekar att det är helt bortkastat att köpa en telefon med bra DAC om man inte använder den. Du skrev inte ens vad det är i ditt första inlägg. Kanske inte alla som vet att det är en digital till analog omvandlare som gör om ljudet från digital till analog så man kan lyssna på signalen i ett par lurar. Jag använder Bluetooth och skulle aldrig gå tillbaka till 3.5mm jack.

Sen så lyssnar dom alla på skitljud, mp3or och streamat skit som är steget bättre än första ipod typ.

Permalänk
Inaktiv

@iMatter: Finns streaming med hög bitrate. Men kommer förmodligen inte höra skillnad ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Valet stod mellan Samsung S8 och LG G6 för min del och Samsung var då ingen raket i UI jämfört med LG. Oneplus 5 var sämre på de flesta andra punkter och inte så jäkla mycket bättre i UI. Frontkameran använder jag aldrig då jag inte är en Narcissist.

S8 är snabbare och har bättre mjukvara enligt mig då jag har provat den också. Priset är det enda som gör G6 bättre rent konkret.
Kameraappen på G6 är pinsamt långsam och inte pålitlig.
Stod mellan S8 och G6 för mig med, jag ångrade mig snabbt efter köpet men gjort är gjort och jag tycker G6 duger ett tag.

Permalänk
Medlem

@cyprus: fick du g6an ny från butik för 4k? Isf sjukt bra dela och då håller jag med dig om lätt bästa telefonen för dom pengarna. Kameran är grym.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

...

Sen så lyssnar dom alla på skitljud, mp3or och streamat skit som är steget bättre än första ipod typ.

Här sitter vi på höga hästar och bajsar så det står härliga till
De allra flesta kan inte höra skillnad på okomprimerad musik och komprimerad musik i bra kvalité.
Dessutom finns det väl streamingtjänster idag med okomprimerad musik. Spotify är också på G har jag hört.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag står i valet mellan G6 och OP5.
Men de lutar åt att de blir en OP5. Med dubbla ram-minnes kapacitet och snapdragon 835 så är de nog en telefon som jag kommer kunna ha i minst 2 år.

Men G6 för 4000 är jag säker på att de är mycket telefon för pengarna.
En stor nackdel med OP5 som jag saknar är damm/vatten-tåligheten. Men de är nog en av få nackdelarna jämtemot G6. Jag får leva med de!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@cyprus: fick du g6an ny från butik för 4k? Isf sjukt bra dela och då håller jag med dig om lätt bästa telefonen för dom pengarna. Kameran är grym.

Här köpte jag min:

http://www.ebay.co.uk/itm/LG-G6-H870DS-Dual-Sim-64GB-white-/1...

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Verkar lite klumpig och dyr, kommer jag märka skillnad på en LG G6 med ESS 9218+ DAC

Nej det tror jag inte, men om man har G6 med den enkla DACen ja där blir det bättre.

Men en G6 eller annan telefon med quad dac tex LG v20, Sony XZ premium där är ljudet så bra så det räcker.

Dragonfly black och även red kan ha den fördelen att det går att få ur mer effekt, tex om man vill driva mer svårdrivna lurar, tex sennheiser HD600, 650, AKG 701 och liknade lurar.

Kör själv Dragonfly red från laptopen och ibland telefonen med AKG 712 pro, funkar riktigt bra..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

S8 är snabbare och har bättre mjukvara enligt mig då jag har provat den också. Priset är det enda som gör G6 bättre rent konkret.
Kameraappen på G6 är pinsamt långsam och inte pålitlig.
Stod mellan S8 och G6 för mig med, jag ångrade mig snabbt efter köpet men gjort är gjort och jag tycker G6 duger ett tag.

Ja där ser man. Jag tycker inte det skiljer någonting i snabbhet mellan dem. På vilket sätt är kameraappen pinsamt långsam och ej pålitlig. Själv tycker jag vidvinkelkameran tillför jäkligt mycket. Inställningsmöjligheterna i kameraappen är mycket bra på LG

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Ja där ser man. Jag tycker inte det skiljer någonting i snabbhet mellan dem. På vilket sätt är kameraappen pinsamt långsam och ej pålitlig. Själv tycker jag vidvinkelkameran tillför jäkligt mycket. Inställningsmöjligheterna i kameraappen är mycket bra på LG

Jag håller med, kamerappen är väldigt snabb och intställningsmöjliggeterna är många.
Om det är något som LG fått bra recensioner på är det deras kamerapp som kritikerna verklgen gillar.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Här sitter vi på höga hästar och bajsar så det står härliga till
De allra flesta kan inte höra skillnad på okomprimerad musik och komprimerad musik i bra kvalité.
Dessutom finns det väl streamingtjänster idag med okomprimerad musik. Spotify är också på G har jag hört.

Klart det "finns", men det förringar ju inte att de flesta lyssnar på det mediokra formatet som introducerades för ca. 20 år sedan. Det finns FLAC och annat också. Med 2017 är inte minet i en spelare (ipod etc) 64 mb utan 32-128 GB eller så, plus event minneskort.

Kan inte höra skillnad, jag som lyssnar på grymt mycket klassisk musik hör skillnaden iaf. Då inte över blåtand eller nått sådant.

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Här sitter vi på höga hästar och bajsar så det står härliga till
De allra flesta kan inte höra skillnad på okomprimerad musik och komprimerad musik i bra kvalité.
Dessutom finns det väl streamingtjänster idag med okomprimerad musik. Spotify är också på G har jag hört.

Klassik musik i Flac med en bra Dac och hörlursförstärkare och neutrala lurar, då kan man njuta.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av mayfire:

@reaperishere:
Men eftersom hörlursförstärkaren i S8 inte är i närheten av att prestera som ex V20 är det bara att glömma rena fina trögdrivna hörlurar. Där försvinner mycket av HIFI upplevelsen som gör att en DAC kan få skina. S8 är klart bättre än S7 men fortfarande är det en rejäl skillnad i prestanda.

Lite som att köpa ett par riktigt fina högtalare och sedan använda en förstärkare som inte orkar driva dem till fullo.

Vart får du det ifrån att V20 är så mycket bättre ? De tester jag kollar på så har V20 mycket sämre värden i ljudmätningar än S8an samt inte lika bra på att driva lurar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Jag håller med, kamerappen är väldigt snabb och intställningsmöjliggeterna är många.
Om det är något som LG fått bra recensioner på är det deras kamerapp som kritikerna verklgen gillar.

Läs på forum. Kamera appen är inte bra i bemärkelsrna,
dålig respons och ostabil. Tex går från galleri och kamera app osv. Telefonen hänger inte med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Läs på forum. Kamera appen är inte bra i bemärkelsrna,
dålig respons och ostabil. Tex går från galleri och kamera app osv. Telefonen hänger inte med.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skall jag läsa på forum när jag sitter med telefonen i handen och upplever den som rapp.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Vart får du det ifrån att V20 är så mycket bättre ? De tester jag kollar på så har V20 mycket sämre värden i ljudmätningar än S8an samt inte lika bra på att driva lurar.

Då får du gärna länka till dessa tester.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Läs på forum. Kamera appen är inte bra i bemärkelsrna,
dålig respons och ostabil. Tex går från galleri och kamera app osv. Telefonen hänger inte med.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka forum och vilka tester! Om kameran är så kass som så du påstår får du gärna länka till det. Man hittar det man vill hitta.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk

Jag köpte en ulefone vienna för 1½ år sedan, riktad till musik med bättre dac. köpte den vid erbjudande, 900:- för allt en telefon ska och pengar över till en riktig kamera att ta med.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Köper hellre en S7 för 4500 i Sverige.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Köper hellre en S7 för 4500 i Sverige.

Vad kostar en Samsung S7 på Ebay? 4500 för en S7 som som är sämre på nästan alla punkter jämfört med LG G6 för 4000 på Ebay. Jag vet vad jag valde. Och Touchwiz brr. Och Micro Usb brr.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Då får du gärna länka till dessa tester.

http://www.gsmarena.com/lg_v20-review-1498p7.php#aq
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s8-review-1603p8.php

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Vilka forum och vilka tester! Om kameran är så kass som så du påstår får du gärna länka till det. Man hittar det man vill hitta.

Kameran är bra såklart. Det är den inkonsekventa laddningstiderna och lag till och från kameraappen som jag inte varit bästa vän med.
Dock fick jag en uppdatering idag, en hel del förbättringar känner jag. Jag är nöjd med telefonen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant pris - är du nöjd med köpet/leveransen?

Vilken laddare följde med? Krävs en adapter?

Permalänk
Medlem

@lasseb: Leveransen gick utan problem och snabbt. Det följde med en adapter till laddaren plus en extra samsungladdare. Med köpet är jag mindre nöjd då telefonen fått en tunn spricka på skärmen som verkar ha uppkommit utan yttre påverkan.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Entusiast

Bäst i pris/prestanda är den inte, det är ju just det som LG G6 halkar efter i p.g.a Snapdragon 821 och 4GB RAM
Funktionsmässigt och specifikationsmässigt kanske den överträffar övriga telefoner i segmentet däremot, beroende på vad man värderar såklart.

För egen del väger SoC:n tyngst vid valet av en telefon, känner aldrig att prestandan är tillräcklig efter något år eller två. Kraven på Android och webben är konstant i förändring så det minsta man kan göra är ju att köpa den senaste SoC:n tycker jag. För att inte tala om de framsteg i energieffektivitet som hämtas år efter år i SoC:s vilket är riktigt välkommet.

Kan redan efter ett år känna att min OnePlus 3 halkar efter ibland när jag surfar intensivt på webben, så jag ser fram emot ett byte 2018.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

@lasseb: Leveransen gick utan problem och snabbt. Det följde med en adapter till laddaren plus en extra samsungladdare. Med köpet är jag mindre nöjd då telefonen fått en tunn spricka på skärmen som verkar ha uppkommit utan yttre påverkan.

Hur fungerade det att reklamera telefonen? Vet du om det någon skillnad i kvalitet mellan den versionen av skärm och den som säljs i Sverige?

Permalänk
Medlem

@lasseb: Jag har inte reklamerat telefonen än. I övrigt vet jag inte mer än att en del andra också har problem med glaset på G6:an.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Skrivet av cyprus:

@lasseb: Jag har inte reklamerat telefonen än. I övrigt vet jag inte mer än att en del andra också har problem med glaset på G6:an.

Det är det som jag tycker är lite dåligt med LG, varje gen har minst ett större fel som drabbar många. Allt ifrån där moderkortet behöver bytas till bootloop. Inte ens V20 har kommit undan, där handlar det om glaset på kameran på baksidan (dock inte undersökt hur utbrett problemet är).

Sen den väldigt briljanta idén, att nu när deras mobilavdelning blöder pengar ska vi göra som Samsung* fast tvärt om (lansera strypta mobiler globalt i stället för det säljer nog jätte bra).

*Det jag menade med Samsung, är att dom kör olika soc på olika marknader.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

LG flaship phones är mycket lyhörda och har inte för mycket bloatware

Permalänk
Medlem

Sambon ska ha ny telefon och står i valet på en OP5T 6gb/64gb eller en LG G6. De mesta hänger på, vilken kamera är bäst? Har själv en OP5 och upplever att den kan ha svårt att få fokus ibland. Hur är G6 kameran?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2