Tips på spel till laptop

Permalänk
Medlem

Tips på spel till laptop

Hej!

Kommer att ha ganska mycket tid att fördriva inför vissa jobb resor och liknande. Jag kommer att ta med mig min laptop och söker nu bra spel som man kan spela helst endast med tangentbordet och trackpad. Det är för att jag kommer inte ha plats med att bre ut mig med mus osv. Kommer inte ha konstant eller bra internet så något som går att köra offline är att föredra.

Har ni några bra tips?

Permalänk
Medlem

På laptop med enbart touch pad är det nice med rpg-spel, helst sådana man kan pausa, och med tydlig vy över själva spelet. Två stycken moderna sådana spel är Tyranny och Pillars of Eternity. Tyranny är det mest lättillgängliga spelet av de två men Pillars of Eternity är allt sammantaget det bästa av dom, och är dessutom betydligt längre. Om du vill ge dig på Pillars of Eternity är mitt råd att inte börja på för svår svårighetsgrad samt att enbart ögna igenom main story textprompterna, då de är synnerligen långrandiga, läs istället journalen efter varje main story text och events, journalen är mycket mer koncis.

Tyranny:

Pillars of Eternity

Permalänk
Medlem

Sid Meier's Civilization V. Fungerar även med touchscreen om du tröttnar på pekplatta.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

På laptop med enbart touch pad är det nice med rpg-spel, helst sådana man kan pausa, och med tydlig vy över själva spelet. Två stycken moderna sådana spel är Tyranny och Pillars of Eternity. Tyranny är det mest lättillgängliga spelet av de två men Pillars of Eternity är allt sammantaget det bästa av dom, och är dessutom betydligt längre. Om du vill ge dig på Pillars of Eternity är mitt råd att inte börja på för svår svårighetsgrad samt att enbart ögna igenom main story textprompterna, då de är synnerligen långrandiga, läs istället journalen efter varje main story text och events, journalen är mycket mer koncis.

Tyranny:

https://www.youtube.com/watch?v=Sg0WsR3EnGg

Pillars of Eternity

https://www.youtube.com/watch?v=GpsA50H4zUI

Dom två ser riktigt intressanta ut, liknar diablo lite. Tack för tipsen!

Skrivet av johanandersson:

Sid Meier's Civilization V. Fungerar även med touchscreen om du tröttnar på pekplatta.

Det har jag kört en del och försökt komma in i men lyckas aldrig fastna i det av någon anledning. Gillar strategispel annars. Touchscreen saknar min laptop. Tack för tipset!

Testade Bounty train igår, det var ganska underhållande men rätt repetitivt tyvärr. Något liknande som har mer "djup" kanske finns?

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon Deluxe! kan aldrig bli fel. Eller South park spelen.. De är typ klick and play (nästan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tedlin01:

Transport Tycoon Deluxe! kan aldrig bli fel. Eller South park spelen.. De är typ klick and play (nästan)

Ja, transport tycoon är typ ett av dom bästa spelen i världen! Man har ju lagt ner ett antal timmar på det spelet. South park har jag inte testat, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

'VVVVVV' är ett hett tips. Faktiskt roligare än det ser ut. Finns på Appstore för cirka 50kr om du har Mac.

https://www.youtube.com/watch?v=apwA8UQ_xeE

Musiken är guld också!

Permalänk
Medlem

Door kickers, Worms WMD, Mutant Mudds, Screamer 2, Moto Racer, Fez och Xenonauts (fast det kanske blir lite jobbigt med trackpad)

Permalänk
Medlem

Supermeat boy, valfritt bilspel. Elma

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Har du spelat FTL? I det spelet kan man pausa för att ge order, så det kräver ingen vidare musprecision. Och så är det ju ett riktigt bra spel också förstås

Permalänk

@virre567: Rocket league är ett bra spel som är väldigt bra optimerat. Du behöver inte ha en bra dator för att nå 60 fps.

I rocket league så spelar du fotboll i en stor arena, med RC-bilar. Finns både competitive och casual matchmaking. Googla på't!

Permalänk
Medlem

Jag stämmer in med "perost" och säger Faster Than Light. Ett av mina favoritspel.

Gillar du RPG:n slår jag även ett slag för Final Fantasy IX, som finns på Steam. Där man kan lätt plöja ned tiotals timmar i en handvändning. Detta är mitt absoluta favoritspel genom alla tider.

Limbo är ett lättdrivet indie-lir som också är roligt.

De senare Xcom-spelen är nog hyfsat lättdrivna och bör kunna liras utan problem med trackpad och tangentbord.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG