Ångerrätt mobil på avbetalning

Permalänk
Avstängd

Ångerrätt mobil på avbetalning

Hej!

Jag hoppade på tele2 erbjudande (lg g6) 3000 kr rabatt när man lämnar in sin gamla mobil.
Jag är mycket missnöjd, och skulle hälst ångra köpet.

Jag läste något om 14 dagars ångerrätt, men jag har använt mobilen i 8 dagar, och installerat alla ota uppdateringar. Så jag förmodar att det är kört? (Mobilen är i alla fall i nyskick)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Köpte du den via näten så får du testa och såklart uppdatera telefonen under 14 dagar. Köpte du den i butik så får du kolla upp deras reglar.
Det är förmodligen inte kört, men din gamla mobil gissar jag blir svårare att få tillbaka, den är nog redan på väg till Afrika för att säljas dyrt där.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Köpte du den via näten så får du testa och såklart uppdatera telefonen under 14 veckor. Köpte du den i butik så får du kolla upp deras reglar.
Det är förmodligen inte kört, men din gamla mobil gissar jag blir svårare att få tillbaka, den är nog redan på väg till Afrika för att säljas dyrt där.

14 dagar, inte 14 veckor...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeCe:

14 dagar, inte 14 veckor...

Oj det blev lite fel där

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Köpte du den via näten så får du testa och såklart uppdatera telefonen under 14 dagar. Köpte du den i butik så får du kolla upp deras reglar.
Det är förmodligen inte kört, men din gamla mobil gissar jag blir svårare att få tillbaka, den är nog redan på väg till Afrika för att säljas dyrt där.

Jo jag köpte den via tele2s hemsida.
Min gamla mobil är inte inskickad än.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Av ren nyfikenhet, varför är du missnöjd med G6'an? Jag går i tankarna att köpa en när priset har trillat ner lite.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VadSaDu:

Av ren nyfikenhet, varför är du missnöjd med G6'an? Jag går i tankarna att köpa en när priset har trillat ner lite.

Mest missnöjd är jag med batteritiden (standby tiden är dock helt ok) spel, filmer och youtube äter otroligt mycket batteri.
Prestandan känns också tveksamm.
Kanterna på displayen ser inte bra ut.
Upplösningen ställer till problem tex i youtube där det inte går att få fullskärm (får ut samma storlek som en 5.1 skärm och resten är svart)
Kameran måste köras i 4:3 för att få ut 13 mp.

Min gamla Honor 8 har bättre batteritid och vassare prestanda i vanliga apps.

Edit: batteri test https://youtu.be/QxomoHR19a4

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Jo jag köpte den via tele2s hemsida.
Min gamla mobil är inte inskickad än.

Då är det inga problem, kontakt deras support och säg att du vill utnyttja ångerrätten.
Glöm inte att återställa telefonen bara.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Köpt i butik? Ingen ångerrätt om det inte står på kvittot eller på annat köpekontrakt/avtal.

Via internet eller telefon? 14 dagar från att du fick hem varan.

Permalänk
Avstängd

Så nu ska jag skicka tillbaka luren och köra på en S8 istället.

Någon som vet ett bra sätt att få bort alla fingeravtryck innan jag packar ner den? (utan att göra smårepor)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Så nu ska jag skicka tillbaka luren och köra på en S8 istället.

Någon som vet ett bra sätt att få bort alla fingeravtryck innan jag packar ner den? (utan att göra smårepor)

Bra val! Är mycket nöjd med min S8+, helt klart den bästa mobilen på marknaden just nu. Men nu lurar (huehue) LG V30, Pixle 2 och nästa iPhone runt hörnet. Så man får se vad som händer där.

Hur som helst, bästa sättet att få bort fettfläckar och annat på mobiler är en mikrofiberduk.

Permalänk

S8 och s8+ är ju också långsmala. Blir väl samma problem med videos?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

S8 och s8+ är ju också långsmala. Blir väl samma problem med videos?

Skickades från m.sweclockers.com

Nja har mer med hur mjukvaran i telefonen är optimerad för det. Samsung har löst det väldigt bra med att croppa det som inte funkar native. Både Netflix och Youtube funkar klockrent.
G6an är ju skräp på många sätt, släpptes alldeles för sent. V30 är ju det som kommer bli LGs riktiga flaggskepp för i år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Billy Joe Bob:

Bra val! Är mycket nöjd med min S8+, helt klart den bästa mobilen på marknaden just nu. Men nu lurar (huehue) LG V30, Pixle 2 och nästa iPhone runt hörnet. Så man får se vad som händer där.

Hur som helst, bästa sättet att få bort fettfläckar och annat på mobiler är en mikrofiberduk.

Tack.

Körde med microfiberduk, det blev små små små repor på den svarta baksidan som bara går att se i visa lägen (men det är väl oundvikligt på svart yta?)

Sen hittar jag inte den där pinnen man trycker ut simkortet med, så jag skickade med mina gamla (hoppas dom inte begär för mycket ersättning för detta)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Nja har mer med hur mjukvaran i telefonen är optimerad för det. Samsung har löst det väldigt bra med att croppa det som inte funkar native. Både Netflix och Youtube funkar klockrent.
G6an är ju skräp på många sätt, släpptes alldeles för sent. V30 är ju det som kommer bli LGs riktiga flaggskepp för i år.

Croppa? De beskär alltså bilden för att den ska fylla skärmen? Förstår att de löser det så men det blir ju lite märkligt när man saluför stora skärmar och sen får man i praktiken se mindre av bilden.

Behövs en ny standard kan jag tänka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Croppa? De beskär alltså bilden för att den ska fylla skärmen? Förstår att de löser det så men det blir ju lite märkligt när man saluför stora skärmar och sen får man i praktiken se mindre av bilden.

Behövs en ny standard kan jag tänka.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, det köper jag. Men det är mycket upp till egna utvecklarna av apparna att lägga till stöd för nya upplösningarna. Vilket många nu gjort faktiskt.
I början när den släpptes var det så klart inte optimalt alls. Men allt eftersom så har det blivit riktigt bra.

Permalänk
Avstängd

Nu är jag igång igen

Fick Samsung s8, MEN fick en med skärm problem.
Ser ut så här -> https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/help/reddish-hue-s...
Jag var nere på stan i två butiker och jämförde min s8 med deras och det var ungefär samma skillnad som på bild.

Så nu sitter jag där igen, ska jag skicka tillbaka den, och vad ska jag säga?

Edit: det är ju inte säkert heller att om jag skulle få en ny att denne skulle vara bättre.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]