Allt om Corsairs chassin

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av high airflow fronten till obsidian 750d, men det verkar inte finnas någon butik i sverige som säljer det..

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av orbsaaeri:

Hej. Jag skulle behöva ett par "900D ODD Drive Bay Cover".
Det finns ju att beställa här:
http://www.corsair.com/en-us/900d-odd-drive-bay-cover
Men finns det att få tag i här i Sverige direkt?

Hejsan orbsaaeri,

Nej de finns inte tillgängliga i Sverige, men de går att beställa från våran sida via länken du postade.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av jmeistr:

Jag är också intresserad av high airflow fronten till obsidian 750d, men det verkar inte finnas någon butik i sverige som säljer det..

Hej jmeister,

Den går att köpa här:

http://www.corsair.com/en/obsidian-series-750d-high-airflow-i...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

Jag har funderingar på att skaffa mig ett Corsair 400Q, problemet är att jag just nu har cpu Corsair H115i kylning och den fick plats efter att jag fått modifiera mitt nuvarande 450D chassi. Vet ni om Corsair H115i kommer att passa i toppen på ett Corsair 400Q?

Mvh
Anthony

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MrtechAnt:

Jag har funderingar på att skaffa mig ett Corsair 400Q, problemet är att jag just nu har cpu Corsair H115i kylning och den fick plats efter att jag fått modifiera mitt nuvarande 450D chassi. Vet ni om Corsair H115i kommer att passa i toppen på ett Corsair 400Q?

Mvh
Anthony

Hej Anthony,

Nej i 400Q passar endast 240mm radiatorer i toppen, såsom en H100i v2 till exempel.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

hej Johan! såg filmklipp från pax 2016 och blev förälskad i erat nya chassi Crystal 460X,nåt att avslöja om när denna når sverige och återförsäljare?

Pär

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ARAGON_GVD:

hej Johan! såg filmklipp från pax 2016 och blev förälskad i erat nya chassi Crystal 460X,nåt att avslöja om när denna når sverige och återförsäljare?

Pär

Hej Pär,

Det dröjer några veckor till innan den ska börja dyka upp i butiker här i Sverige.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har ett Corsair Carbide 600q och funderar på om det går att montera sidopanelen med fönster från 600c på 600q?

Jag har hittat själva sidopanelen men kan inte hitta gångjärnen som behövs.
http://www.corsair.com/en-eu/carbide-600c-windowed-side-panel...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av 220volt:

Hej.

Jag har ett Corsair Carbide 600q och funderar på om det går att montera sidopanelen med fönster från 600c på 600q?

Jag har hittat själva sidopanelen men kan inte hitta gångjärnen som behövs.
http://www.corsair.com/en-eu/carbide-600c-windowed-side-panel...

Skickades från m.sweclockers.com

Hejsan,

Vi har inte så att vi säljer kit för att kunna fästa fönsterpanelen på 600Q nej då det precis som du säger behövs de gångjärnen.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Vi har inte så att vi säljer kit för att kunna fästa fönsterpanelen på 600Q nej då det precis som du säger behövs de gångjärnen.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Det var synd.

Jag har hittat gångjärnen som är till 400C, men det kanske inte är samma gångjärn? Att de är vita gör inget då jag kan spraya dom svarta.
http://www.corsair.com/en-eu/carbide-400c-door-hinges-white-l...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av 220volt:

Det var synd.

Jag har hittat gångjärnen som är till 400C, men det kanske inte är samma gångjärn? Att de är vita gör inget då jag kan spraya dom svarta.
http://www.corsair.com/en-eu/carbide-400c-door-hinges-white-l...

Jag kan kolla upp om det är något som passar 600Q, då kommer du ju behöva skruva in de i chassit och då ryker nog garantin om du börjar modifiera ditt 600Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Jag kan kolla upp om det är något som passar 600Q, då kommer du ju behöva skruva in de i chassit och då ryker nog garantin om du börjar modifiera ditt 600Q.

Ja kolla gärna upp det Har sett på baksidan att gängade hål finns där de ska sitta. Antar att baksidan är likadan på 600C och 600Q bortsett från just gångjärnen.

Garantin är jag medveten om att den förbrukas om jag modifierar men det gör inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Söker ett chassi där jag kan köra ett atx mobo samt 2-3st hdd, 3st ssd och en Br-brännare samt en h115i i p&p med 4st ML140 pro. kan ev pruta bort brännare och någon hdd. Har ställt frågan till Inet som lovade svar från Corsair för 2 veckor sedan. Helst mindre än 900D. Vill gärna ha fönstersida. Kollat på 750D men vet inte om det fungerar.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av 220volt:

Ja kolla gärna upp det Har sett på baksidan att gängade hål finns där de ska sitta. Antar att baksidan är likadan på 600C och 600Q bortsett från just gångjärnen.

Garantin är jag medveten om att den förbrukas om jag modifierar men det gör inget.

Skickades från m.sweclockers.com

De gångjärnen passar inte till 600C/Q. Dock har jag hittat de som passar, PMar dig med mer information.

Skrivet av donald1963:

Söker ett chassi där jag kan köra ett atx mobo samt 2-3st hdd, 3st ssd och en Br-brännare samt en h115i i p&p med 4st ML140 pro. kan ev pruta bort brännare och någon hdd. Har ställt frågan till Inet som lovade svar från Corsair för 2 veckor sedan. Helst mindre än 900D. Vill gärna ha fönstersida. Kollat på 750D men vet inte om det fungerar.

750D skulle jag köra på då.

Permalänk
Medlem

Precis fått hem Carbide 270r. Skulle ni inte kunna ta fram ett magnetisk filter för toppen? Det är ju helt fritt fram för damm i toppen. Och varför är front panelen på höger sida? När man har ett chassi med fönster så hamnar datorn på höger sida om skrivbordet och då syns ju inte panelen. Mest akut är ju dock avsaknad av filter i toppen. I övrigt mycket bra chassi. Har inte kunnat testa det än då jag fortfarande behöver spara ihop till Ryzen 5 1600.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ykalon:

Precis fått hem Carbide 270r. Skulle ni inte kunna ta fram ett magnetisk filter för toppen? Det är ju helt fritt fram för damm i toppen. Och varför är front panelen på höger sida? När man har ett chassi med fönster så hamnar datorn på höger sida om skrivbordet och då syns ju inte panelen. Mest akut är ju dock avsaknad av filter i toppen. I övrigt mycket bra chassi. Har inte kunnat testa det än då jag fortfarande behöver spara ihop till Ryzen 5 1600.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska föra vidare din feedback, tack!

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans i sverige man kan beställa en psu shroud till Crystal 460x? känns trist att behöva betala 16€ i frakt för någonting som kostar 5€.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Har ni något äkta SFF chassi på gång, menar då chassin runt 10 liter?
Ni har ju ett par kompetenta SFX nätdelar, men inga chassin som kräver dem utan era mini-ITX chassin är ju så enormt stora att de lätt får plats med ATX nätaggregat.
Har själv ett SF450 som jag tycker är riktigt grymt, bara haft ett snyggare chassi och haft det i.
Liknande ett Crystal chassi men så litet som möjligt och bara plats för SFX nätdel, mini-ITX moderkort, korta grafikkort dubbla 120mm fläktar i fronten och ett par 2,5" platser, hade varit mumma

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Asssor:

Finns det någonstans i sverige man kan beställa en psu shroud till Crystal 460x? känns trist att behöva betala 16€ i frakt för någonting som kostar 5€.

Oftast brukar inte butiker ta in så mycket reservdelar i lager tyvärr, har du blivit av med din shroud?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av loefet:

Har ni något äkta SFF chassi på gång, menar då chassin runt 10 liter?
Ni har ju ett par kompetenta SFX nätdelar, men inga chassin som kräver dem utan era mini-ITX chassin är ju så enormt stora att de lätt får plats med ATX nätaggregat.
Har själv ett SF450 som jag tycker är riktigt grymt, bara haft ett snyggare chassi och haft det i.
Liknande ett Crystal chassi men så litet som möjligt och bara plats för SFX nätdel, mini-ITX moderkort, korta grafikkort dubbla 120mm fläktar i fronten och ett par 2,5" platser, hade varit mumma

Vi har ingenting sådant planerat just nu.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: nix. Hade tänkt modda den lite utan att ta bort garatin

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Asssor:

@Corsair Johan: nix. Hade tänkt modda den lite utan att ta bort garatin

Modda? Helt rätt!

Tyvärr så är enda alternativet jag har att beställa den från våran hemsida isåfall.