SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

Icahemma dök upp som nån joker i vanlig ordning nu och sänkte iaf till 1499:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet vi att de nuvarande priserna faktiskt kommer att gälla och inte bara är förbokningspriser? Har någon frågat butikerna direkt?

Jag tror att jag kommer avboka min på @Webhallen om de stannar på 1590, men jag vill veta att det är slutpriset först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@SweDragon:

Jag frågade CDON och de bekräftade att 1490:- som jag förbokat för var bekräftat pris. Så då avbeställde jag. Drömmen skulle vara att alla avbeställer och sen kan Bergsala sitta med tusentals Snes Mini som ingen köper och så länge Nintendo tillverkar många extra Snes Mini, vilket det verkar, så kan vi själva importera dem. Tyvärr verkar folk i dagens samhälle inte bry sig vad de betalar för saker och bygger upp rejäla överpriser på det sättet.

Permalänk

Skulle inte beställa men gjorde det iallafall nu när icahemma dök upp Tycker 1500kr är billigt om man tänker vad spelen kostade när man var liten plus att man får två kontroller Men visst hade halva priset som övriga världen har, varit bättre.

Permalänk
Medlem

Lyckades landa en förbokning på Shopto till slut. Dags att avboka från Svenska ÅF (Spel&Sånt + Webhallen) Skulle gärna köpt en från just Spel&Sånt då jag tycker de gör mycket rätt men Bergsalas girighet har helt enkelt gjort det omöjligt att motivera ett köp i Sverige.

Spiken i kistan blev när Nintendo US gick ut och sade att ingen ska behöva betala mer än $70 för sin SNES Mini och att de kommer finnas betydligt fler av dessa än när NES mini komm ut. Shopto landar något högre än $70 men bra mycket närmare än här hemma.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Är det helt slumpmässigt när Shopto släpper fler konsoler för förbokning? Ifall de nu har några fler att släppa dvs..

Hade ju varit trevligt att få till en bokning därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaghnol:

Är det helt slumpmässigt när Shopto släpper fler konsoler för förbokning? Ifall de nu har några fler att släppa dvs..

Hade ju varit trevligt att få till en bokning därifrån.

Verkar helt slumpat. Fick bokat en för 2 minuter sedan. Ser jag att den skickas så avbokas allt i Sverige.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Verkar helt slumpat. Fick bokat en för 2 minuter sedan. Ser jag att den skickas så avbokas allt i Sverige.

Fick också till en bokning nu. Men noterade att det står att frakten är £19.99 via DPD International under mitt konto. Trots att det stod att den skulle vara £6.24 via Royal Mail när jag gjorde bokningen. Är det någon annan som ser samma sak?

Edit: Gick in och kollade igen och nu visades rätt frakt.

Edit2: Och nu visades £19.99 igen. Troligen på grund av belastningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zypzone:

Fick också till en bokning nu. Men noterade att det står att frakten är £19.99 via DPD International under mitt konto. Trots att det stod att den skulle vara £6.24 via Royal Mail när jag gjorde bokningen. Är det någon annan som ser samma sak?

Så står det för mig med.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Så står det för mig med.

Lyckades jag med!
Samma sak med frakten, 19.99 för tillfället.

Permalänk
Medlem

Samma för mig med att frakten blev 19.99 trots att det också stod 6.24. Shopto hemsida är annars bland det värsta jag sett.

Edit: Ibland går det att välja mellan 3 olika fraktsätt när man går in på sina pre-orders (de nämnda fraktsätten samt en untracked för 3 pund eller nått sånt) men det sparas inte om man ändrar det...

Permalänk

Yepp 19.99 frakt här med, mysko.

Permalänk
Medlem

Såg också att det helt plötsligt stod £19,99 DPD fast det skulle vara £6,24.
Om det inte rättar till sig till release får man kanske maila support och be dem justera manuellt så det blir det man valde när man gjorde förbokningen.

Edit: När man loggar in på Shopto med Firefox istället för Safari som Webbläsare som kan man återigen välja £6.24 i menyn.
Funkade här iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A80:

Såg också att det helt plötsligt stod £19,99 DPD fast det skulle vara £6,24.
Om det inte rättar till sig till release får man kanske maila support och be dem justera manuellt så det blir det man valde när man gjorde förbokningen.

Edit: När man loggar in på Shopto med Firefox istället för Safari som Webbläsare som kan man återigen välja £6.24 i menyn.
Funkade här iaf.

Fick använda Edge (måste duscha nu) för att fixa till frakten.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Tack ni som tipsat om shopto, fick (efter mycket hårslitande) igenom en order! Avvaktar och ser att den skickas iväg innan jag avbeställer mina svenska beställningar dock

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem

Finns tydligen fortfarande kvar på Shopto.net. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mail av Maxgaming, att man kan förhandsboka SNES Classic, för 1949kr. Nästan TVÅ TUSEN KRONOR!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nu fick jag mail av Maxgaming, att man kan förhandsboka SNES Classic, för 1949kr. Nästan TVÅ TUSEN KRONOR!

Samma här. Svinigt att en sådan pass stor återförsäljare inte väljer att följa rekommenderat pris (Inte ens Bergsalas sjukt höga rek. pris).
Visar bara hur giriga dom är.

Permalänk
Medlem

@Dreijer:

Haha jävlar. Tusenlappen, typ, mer och man har en Nintendo Switch

Sjukt.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

För fem dagar sedan skickade jag en avbokningsbegäran till Maxgaming av mitt förhandsbetalda Mini SNES till kostade 1499,-
Jag angav som förklaring att Jag inte ville betala ett överpris till Bergsala och göda deras girighet och ocker.

I förrgår fick jag min avbokning och kreditering bekräftad.

Idag höjde Maxgaming priset med ytterligare 500,-

De kan ta sig i brasan för alltid. För jag kommer inte att köpa en jädra sak mera från dem!
Nu har jag raderat mitt konto hos dem.

Permalänk
Medlem

Går att köpa på franska Amazon just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Går att köpa på franska Amazon just nu.

Gick att beställa nu. Dock leverans 6-9 oktober.

Permalänk
Medlem

woops. då var buy-knappen tillbaka (20:11) https://www.shopto.net/gadgets/GASNES-nintendo-classic-mini-s...

edit: vet inte varför jag refreshar även när jag fått en redan men kul och se om det är något "system" i det...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

110a"]
Gick att beställa nu. Dock leverans 6-9 oktober.
[/quote]

Det är väl ok. Amazon brukar vara snabba och leverera snabbare än vad de säger. De safar väl. Väntar ju hellre några dagar än å göder Bergsala.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falafelbollen:

Det är väl ok. Amazon brukar vara snabba och leverera snabbare än vad de säger. De safar väl. Väntar ju hellre några dagar än å göder Bergsala.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst är det OK. Jag la en order, litar mer på att Amazon kommer leverera än att Shopto kommer göra det.

Får snart bli dags att börja avboka de bokningar jag har hos svenska återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Pratade med Shopto och enligt dem kommer de endast att skicka med £19.99 DPD International på grund av det höga värdet på produkten. Att man ibland kan välja olika fraktsätt när man går in på preorders i sitt konto har ingen inverkan utan det ändras inte på något sätt (uppdaterar man sidan så återställs det endast till £19.99 DPD International). Verkar helknasigt. Någon som betalat i förväg och fått det lägre fraktpriset? Är lite nyfiken på vad som händer om man betalar i förväg samtidigt som man väljer 6.24£-frakten....

Permalänk
Medlem

Både jag och min kompis beställde från amazon.fr, verkar som de har fått in endel och det va kl 10:00

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på Amazon fr med, tack till er som tipsade. Har en på Shopto sedan tidigare men bättre med två olika ställen så man kan vara mer säker att få en rimlig tid. Kommer antagligen inte dyka upp förrän typ en vecka efter release, helt ok med tanke på hur mycket man sparar jämfört med svenska ÅF.