ASUS ROG STRIX Geforce GTX 1080

Permalänk

ASUS ROG STRIX Geforce GTX 1080

Kortet är från början inköpt på Webhallen i juli 2016.
Köptes av mig här på Sweclockers med en trasig fläkt, fläkten är nu bytt och kortet har fungerat alldeles utmärkt i min dator nu i några veckor.
Tanken var att vattenkyla kortet men jag har nu snubblat över vattenblock till mitt gamla kort och kommer då använda det istället.
Kortet levereras i originalkartong i ESD-påse och elektroniskt kvitto skickas via mail.

Kortet kan skickas efter förskottsbetalning via Swish. Jag föredrar dock hämtning och därmed affär i person.

Utgångspris är 3700kr och budgivningen är färdig när jag är nöjd. Målsättningen är dock att jag säljer kortet innan helgen. Bud sker via diskussionstråden nedan. Bud i PM kommer bortses från.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Entusiast

Ett byte mot ett billigare grafikkort + pengar är inte av intresse?

Lägger hur som helst startbudet på 3700kr + upphämtning.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

@Sisyfos: det är ju alltid roligt med nygamla grejer! Vad är det för kort och vad tänkte du dig lägga mellan?

Permalänk
Medlem

Ar det Asus själva som bytt ut fläkten till en likadan? Om inte vore det trevligt att få se en bild på kortet i nuvarande skick innan jag eventuellt lägger ett bud.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hovabonnen:

@Uzanar: det är ju alltid roligt med nygamla grejer! Vad är det för kort och vad tänkte du dig lägga mellan?

Jag hade mitt befintliga EVGA GTX 1060 6GB SC Gaming i åtanke så inte något dundergammalt precis
I så fall hade jag tänkt 2000kr emellan.

Edit: Originalkartong och elektroniskt kvitto från Inet i Juli 2016 finns såklart.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

@Justin91: ja, jag fick en kommentar om det via meddelande. Ska uppdatera annonsen ikväll med bilder och mer info. Kortfattat: nej, det är inte Asus som bytt fläkten och det är inte originaldel.

Permalänk

@Sisyfos: Måste fundera lite på det. Har inget som helst behov av ett nytt kort men det går väl alltid göra något roligt med. Återkommer så fort jag har bestämt mig.

Permalänk
Medlem

Då det verkar som enligt min uppfattning att garantin fortfarande gäller trots fläktbytet bjuder jag 3800kr + frakt.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk

Har du bytt hela kylaren eller bara en separat fläkt på originalkylaren?

Permalänk
Medlem

Bjuder 3900 + frakt

Permalänk

@Mad_troll: Jag har bara bytt en fläkt på originalkylaren.

Permalänk
Medlem

4000kr + frakt om du kan tänka dig att släppa den senast Onsdag så den hinner fram till ombudet samma vecka.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk

@Justin91: Det ser jag inga problem med.

Permalänk

Om du är villig att skicka med blocketpaketet kan jag bjuda 4200:- + ev. frakt.

Permalänk

@Mad_troll: Blocketpaket går finfint.

Permalänk

Du får gärna lägga ut bilder på lagningen också, ev. skicka som pm.

Permalänk

Lagningen är mycket enkel, fläkten sitter med fyra skruv som man enkelt lossar för att sedan byta ut fläkten. Det enda som faktiskt syns är att det saknas ett klistermärke på en av fläktarna. Jag skickar dock med originalfläkten om man vill försöka flytta över märkningen.

Jag kommer avsluta auktionen senast 21.00 ikväll.

Permalänk
Entusiast

@Hovabonnen: Tja! Tänkte bara höra om mitt byteserbjudande är uteslutet nu i och med de senaste buden eller funderar du fortfarande på saken?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Kortet är nu sålt. Jag stänger annonsen så fort pengarna är på kontot och affären är helt färdig.