Permalänk
Skrivet av Klubba:

Nej, såg nån sida som försökte överklocka i5-8400, de kom bara upp i 103 så 3% kanske Dock kan man leka med turbosettings lite och få den att hålla högre turboklock med fler cores aktiva.

Singelkärnans turbo är ju 4.6Ghz, så det kommer potentiellt gå att få 6 kärnor aktiva vid 4.6Ghz med lite ändring i BIOS? Eller är det bara 4.3Ghz på 6 kärnor som kommer kunna nås? Om det visar sig att man kan få 4.6Ghz på 6 kärnor så är det ju ett helt otroligt pris i förhållande till prestandan.

Fast jag kommer nog vara nöjd oavsett

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Medlem

ASRocks highend MBs kan BCLK klocka nonK- versioner!

Här får dom upp en ''simulerad'' i5a på 5ghz. Högst oklart vad dom menar där. Men en annan användare på reddit hävdar att han har 200mhz högre än base 24/7 BCLK, med ASRock.
https://forum.level1techs.com/t/exploring-the-price-performan...

Permalänk
Skrivet av Ryzer:

G-Skill definitivt.

instämmer G-skill

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

@Greim: Man måste vara registrerad som ÅF.
Ingram Micro är distributör som säljer till alla våra Svenska ÅF.
Så man måste/bör ha en firma inom branschen för att få handla därifrån.

Däremot, om de skulle få in dom så kan jag köpa därifrån och sälja vidare om det är så

Erbjuder gärna 1 tusen lapp för besväret. Hör av dig :).

Permalänk

Chattade precis med komplett och enligt han jag pratade med så kommer dom få in i mitten på oktober MEN dom kommer prioriteras till deras komplett gamer datorer och ville man köpa löst sa han att preliminärt datum var i december! Så vill man försöka få en processor i tid skulle jag inte boka en där iallafall

Permalänk
Medlem

@nils45: Vi får väl se på tisdag om de verkligen kommer in några och hur många.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Permalänk

hoppas ni inte får vänta som de som har köpt här!

https://www.power.fi/tietotekniikka/tietokonekomponentit/pros...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

ASRocks highend MBs kan BCLK klocka nonK- versioner!

Här får dom upp en ''simulerad'' i5a på 5ghz. Högst oklart vad dom menar där. Men en annan användare på reddit hävdar att han har 200mhz högre än base 24/7 BCLK, med ASRock.
https://forum.level1techs.com/t/exploring-the-price-performan...

Jag läste vidare om detta och det verkar som att folk som har köpt låsta Coffee Lake CPU:er inte lyckas att få upp BCLK högre än 103 MHz. Skälet verkar vara till att Intel Management Engine sätter stopp till detta, precis som det gjorde med de låsta Skylake CPU:erna. (enligt ett fåtal användare på Reddit).

Simulerad i5 i testet du länkade till verkar endast vara en i7-8700K som har HT avstängd och överklockas enbart med BCLK. Ska man lita på vad de andra säger så är BCLK "låst" för de låsta CPU:erna till 103 MHz. Men jag vill gärna se någon här på SweClockers som köpt en låst i5/i7 Coffee Lake samt ett moderkort med extern BCLK klocka att testa överklocka sina CPU:er med BCLK. Ju mer som testar desto mer data har vi att utgå ifrån! Vem vet, kanske finns något sätt att kringå denna "103 MHz spärr"?

Skrivet av Ryzer:

G-Skill definitivt.

Skrivet av Mr Mayhem:

instämmer G-skill

Är detta p.g.a. Samsung B-Die som ni rekommenderar G-Skill minnena?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Jag läste vidare om detta och det verkar som att folk som har köpt låsta Coffee Lake CPU:er inte lyckas att få upp BCLK högre än 103 MHz. Skälet verkar vara till att Intel Management Engine sätter stopp till detta, precis som det gjorde med de låsta Skylake CPU:erna. (enligt ett fåtal användare på Reddit).

Simulerad i5 i testet du länkade till verkar endast vara en i7-8700K som har HT avstängd och överklockas enbart med BCLK. Ska man lita på vad de andra säger så är BCLK "låst" för de låsta CPU:erna till 103 MHz. Men jag vill gärna se någon här på SweClockers som köpt en låst i5/i7 Coffee Lake samt ett moderkort med extern BCLK klocka att testa överklocka sina CPU:er med BCLK. Ju mer som testar desto mer data har vi att utgå ifrån! Vem vet, kanske finns något sätt att kringå denna "103 MHz spärr"?

Är detta p.g.a. Samsung B-Die som ni rekommenderar G-Skill minnena?

ja bl.a

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Beställde 8700k från Netonnet, någon som vet hur man kollar status eller förväntat leveranstid?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk

@Helllodar: Jag gjorde samma, står i bekräftelsemailet jag fick att dom skulle komma med ett till mail med mer info inom 1 arbetsdag så gissar att man kanske får lite info imorgon om man har tur!

Permalänk
Medlem

@Helllodar: Står det att den fanns i lager när du beställde så skickas den antagligen redan ikväll.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Beställde 8700k från Netonnet, någon som vet hur man kollar status eller förväntat leveranstid?

Skrivet av Soffbordet:

@Helllodar: Jag gjorde samma, står i bekräftelsemailet jag fick att dom skulle komma med ett till mail med mer info inom 1 arbetsdag så gissar att man kanske får lite info imorgon om man har tur!

Kommer nog se ut såhär i det mailet :

Bäste kund!

En av de produkter ni beställt är en förhandsbokningsvara / beställningsvara. Produkten är beställd ifrån vår leverantör men vi har ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum.
Genom denna beställning har ni förhandsbokat produkten och er order skickas så fort produkten kommer in i lager.

Vi återkommer till dig löpande med besked via e-post.

Om du undrar över något över din order når du oss på e-postadress kundservice@netonnet.com eller på telefon. Kom i så fall ihåg att ha ditt ordernummer till hands.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Kommer nog se ut såhär i det mailet :

Bäste kund!

En av de produkter ni beställt är en förhandsbokningsvara / beställningsvara. Produkten är beställd ifrån vår leverantör men vi har ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum.
Genom denna beställning har ni förhandsbokat produkten och er order skickas så fort produkten kommer in i lager.

Vi återkommer till dig löpande med besked via e-post.

Om du undrar över något över din order når du oss på e-postadress kundservice@netonnet.com eller på telefon. Kom i så fall ihåg att ha ditt ordernummer till hands.

Aja, har ingen rush, väntar på EKWB MLC som släpps i slutet av oktober, men beställde 8700k nu då det verkar seriös lagerbrist.

Verkar också som ingen butik vill säga när dom får in i lager i fara om att dom tappar kunder till andra återförsäljare.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

@Uttsi: Köpte Asus prime.. vad den nu hette, hade kört med gigabyte som vanligt om det hade funnits något på inet

Fick processorn dagen efter jag beställde den, måste haft tur

/Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

passade på att ändra moderkort från strix z370-e till maximus hero wifi, får hoppas att inet får in 8700k's imorrn

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Nu har Inet sänkt priset på 8700K med 200 kr. Inet fular sig mer och mer. Allt för att mjölka oss som köpte direkt förra veckan.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@Haziza: Såg det nu också, väldigt tråkigt för oss som beställde förra veckan...

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nu har Inet sänkt priset på 8700K med 200 kr. Inet fular sig mer och mer. Allt för att mjölka oss som köpte direkt förra veckan.

Mig veterligen så använder de sig av bottar som sätter priset baserat på tillgång/efterfrågan. Att den går ut 200 kr högre första dagarna är inget skumt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Inet uppdaterade precis sin 8700k tillgänglighet till "Skickas 2017‑12‑15".

Detta gör mig lite fundersam på hur jag ska göra nu. Kanske blir att man beställer nån annanstans istället och monterar själv.

Permalänk
Medlem

@Bodorio: När beställde du din 8700K? De har ju sagt tidigare att de får in små leveranser vid olika tidpunkter. Jag beställde 1 minut efter att det hade släppts på Inet men fick ingen så borde ju vara att de prioriterar oss som beställde först. Eller vad tror ni?

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Skrivet av Bodorio:

Inet uppdaterade precis sin 8700k tillgänglighet till "Skickas 2017‑12‑15".

Detta gör mig lite fundersam på hur jag ska göra nu. Kanske blir att man beställer nån annanstans istället och monterar själv.

Fyfan va surt! Komplett ha obekräftat 2.dec.2017. Datumet är preliminärt.

Jag beställa faktiskt från Inet.. Dom säger om jag ha tur kan jag få inom 1-4 veckor om jag ha otur kan jag få i December eller början av året 2018.

Jag besluta att jag behålla kvar min order hos Inet eftersom jag hoppas på tur.

Men blev lite sur på Inet.. dom släpps torsdags för 3995 kr men nu prissänkas dom till 3795 kr..

Rapport mig gärna om du lyckas beställa annanstans!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbie:

@Bodorio: När beställde du din 8700K? De har ju sagt tidigare att de får in små leveranser vid olika tidpunkter. Jag beställde 1 minut efter att det hade släppts på Inet men fick ingen så borde ju vara att de prioriterar oss som beställde först. Eller vad tror ni?

Fick ens Inet en enda processor(8700k)? Lagerstatusen var 0 hela tiden, den låg aldrig på plus.

Min personliga teori är att flera företag ljuger och säger "små leveranser" för att inte tappa beställningar.

Så vitt jag vet är de här de enda som fick leveranserna: Komplett, Dustin och Elgiganten. Kan någon annan bekräfta att netonnet eller Inet skickat ut sin "första leverans" än?

Edit: Inet fick tydligen och har levererat

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eziz:

Fick ens Inet en enda processor(8700k)? Lagerstatusen var 0 hela tiden, den låg aldrig på plus.

Min personliga teori är att flera företag ljuger och säger "små leveranser" för att inte tappa beställningar.

Så vitt jag vet är de här de enda som fick leveranserna: Komplett, Dustin och Elgiganten. Kan någon annan bekräfta att netonnet eller Inet skickat ut sin "första leverans" än?

Mvh

Jag köpte på Inet och fick min i fredags. Och idag kom MB och minnen. Så blir o bygga efter jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eziz:

Fick ens Inet en enda processor(8700k)? Lagerstatusen var 0 hela tiden, den låg aldrig på plus.

Min personliga teori är att flera företag ljuger och säger "små leveranser" för att inte tappa beställningar.

Så vitt jag vet är de här de enda som fick leveranserna: Komplett, Dustin och Elgiganten. Kan någon annan bekräfta att netonnet eller Inet skickat ut sin "första leverans" än?

Mvh

Inet fick in några men dom ändrade aldrig lagerstatus från 0 utan av dom som beställde ändå var det några som fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbie:

@Bodorio: När beställde du din 8700K? De har ju sagt tidigare att de får in små leveranser vid olika tidpunkter. Jag beställde 1 minut efter att det hade släppts på Inet men fick ingen så borde ju vara att de prioriterar oss som beställde först. Eller vad tror ni?

Jag beställde en hel dator med montering, och fick "välkommen som kund hos inet"-mailet 14:58 efter att jag beställt. Tror inte jag var mer än en minut efter att den lades upp, snarare 35-40sekunder. Hade kundvagnen och mina uppgifter klara osv och F5ade som en galning. Kundtjänst försäkrade mig om att jag fick en "köplats" för 8700k direkt när jag lade min beställning även om det finns andra saker på min beställning som inte finns i lager för tillfället(så jag kan potentiellt få vänta längre än tills dess att en 8700k finns för mig).

Håller tummarna hårt för att man hänger med i en av dessa småleveranser.

Förresten, någon som haft problemet på inet att order-sidan inte visar korrekt status? Jag har "bokad" på massa olika delar men också "ej i lager" på både SSD och moderkort, varav det finns 30+ resp 50+ av dem i lagret när man går in på produktsidan.
@inet kanske vet

Permalänk
Inet

@Bodorio:

Hej,

Detta vill vi definitivt kika närmre på. Vi kontaktar dig via PM för ordernummer.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nu har Inet sänkt priset på 8700K med 200 kr. Inet fular sig mer och mer. Allt för att mjölka oss som köpte direkt förra veckan.

För mig personligen är det inte mycket pengar, men av rena principskäl är det ändå sådant här som gör att man börjar se sig runt efter andra butiker att handla ifrån. Och då har jag suttit nitad som lojal kund som exklusivt köpt från Inet sedan 10 år tillbaka.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Det är väl inget konstigt att de justerar priserna allt efter som konkurrenterna lägger upp samma produkter?