Permalänk
Medlem

All information jag har lyckats att samla ihop från personal i butiker, telefonsupprort, chatt, mail osv. tyder på att de får oannonserade små leveranser sporadiskt och att de datum man ser på nätet är mer garanterade stora leveranser.

Dustin informerade mig att min order där var någonstans mellan plats 20 och 30. Sedan dess har en leverans gått ut och ajg fick inte min, så jag antar att jag nu i alla fall har plats 10-20.

Det gäller bara att ha varit snabb och ha lite tur fram tills dess att det finns fulla lager

Permalänk
Medlem

Min 8700k blev nyss skickad från webhallen med. Då kan man bygga imorgon 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mayhem:

Fast det står ju som nyhet 17-10-24 så vilket är det som stämmer?

Hehe bra fråga.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Hur ligger ni Elgigantenkunder till? Vilken tid beställde ni och har ni processorn i handen än?

Själv så beställde jag min 11.09 på 5/10 och har inte hört något än.

Jag fick min beställningsbekräftelse kl. 02:51 den 5:e och min 8700K ligger just nu och väntar på att jag ska hämta ut den.

Permalänk
Skrivet av Asssor:

Hur ligger ni Elgigantenkunder till? Vilken tid beställde ni och har ni processorn i handen än?

Själv så beställde jag min 11.09 på 5/10 och har inte hört något än.

Jag beställde min 4 oktober 2017 23:35 och den är hos ombud nu. Slutar för dagen om 10min!

edit: 8700K beställde jag

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Skrivet av robajn:

Min 8700k blev nyss skickad från webhallen med. Då kan man bygga imorgon 👍

Skickades från m.sweclockers.com

När beställde du? 🙂

Visa signatur

Mvh

Permalänk
Medlem

Ville bara uppdatera mitt tidigare inlägg: Min 8700k är skickad från webhallen nu med. Beställning gjord den 5'e kl 15:32 (både order och mail vid den tiden)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

såg nyss att i5-8600k tray (bulk) finns i lager hos proshop för de som är intresserade. https://www.proshop.se/CPU/Intel-Core-i5-8600K-Coffee-Lake-CP...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk

Ingen som hört något från dustin det senaste? Deras kundtjänst är väldigt hemlighetsfull kring leveranser. Beställde min 15:18 därifrån och har verkligen ingen aning vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av masterdisaster:

Ingen som hört något från dustin det senaste? Deras kundtjänst är väldigt hemlighetsfull kring leveranser. Beställde min 15:18 därifrån och har verkligen ingen aning vad som händer.

Kundtjänst vet ju ingenting, de läser från hemsidan precis som vi. Pratade med dem imorse och frågade varför de inte dragit pengar från mig och passade då på att fråga ang 8700k leveranstid. Han läste innantill från hemsidan "På grund av brist hos tillverkaren kan vi inte säkerställa leveransdatum. Vi skickar produkten så snart den finns i lager."

Permalänk
Skrivet av Eziz:

Kundtjänst vet ju ingenting, de läser från hemsidan precis som vi. Pratade med dem imorse och frågade varför de inte dragit pengar från mig och passade då på att fråga ang 8700k leveranstid. Han läste innantill från hemsidan "På grund av brist hos tillverkaren kan vi inte säkerställa leveransdatum. Vi skickar produkten så snart den finns i lager."

Pratade också med dem imorse och fick precis samma svar. Sjukt retsamt. Känns som att många av de andra stora aktörerna har leveranser antingen på g eller skickar sporadiskt. Hade ju varit kul att veta när man ändå var hyfsat snabb på bollen vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallysen:

Nu tog 8700k slut, står att det inkommer mer 2017-10-17

Här har vi en liten hint, detta datum uppkom kvällen innan release. Detta gäller bara Elgiganten dock, vad jag vet.

Nånstans lär de knappat in detta värde som jag antar att det, automatiskt, visade sig på hemsidan efter att 8700k blev slutsåld.

Permalänk
Skrivet av masterdisaster:

Pratade också med dem imorse och fick precis samma svar. Sjukt retsamt. Känns som att många av de andra stora aktörerna har leveranser antingen på g eller skickar sporadiskt. Hade ju varit kul att veta när man ändå var hyfsat snabb på bollen vid release.

Beställde från Dustin 15:05-15:10 (osäker på exakt när eftersom bekräftensemail inte kom direkt). I torsdags fick jag detta svar från support:

Du ligger bra till i kön, det är ca 10 st före. Men jag har tyvärr ingen mer info om leveransen.

Permalänk
Skrivet av Eziz:

Här har vi en liten hint, detta datum uppkom kvällen innan release. Detta gäller bara Elgiganten dock, vad jag vet.

Nånstans lär de knappat in detta värde som jag antar att det, automatiskt, visade sig på hemsidan efter att 8700k blev slutsåld.

Du tänker att dustin också får sin leverans den 17/10? Om det är så är det sjukt att inte kundtjänst kan ge den infon dagen innan de ska få in dem på lager? Men oklart ändå. Kan ju vara så att kundtjänst fått tydlig info om att inte säga någonting ALLS om några spekulativa datum då allting är så pass osäkert.

Permalänk
Skrivet av Winterfury:

Beställde från Dustin 15:05-15:10 (osäker på exakt när eftersom bekräftensemail inte kom direkt). I torsdags fick jag detta svar från support:

Du ligger bra till i kön, det är ca 10 st före. Men jag har tyvärr ingen mer info om leveransen.

Okej. Det var ju någon slags info iaf. Det är ju lite intressant. När jag pratade med kundtjänst på telefon fick jag svaret att de inte FÅR lämna ut vilken köplats man har och att de till och med inte kan se det "för din och min säkerhet". Antar att han syftade på att det kan leda till problem att man säljer sin köplats osv.

Permalänk
Medlem

@Winterfury:

Samma för mig, tror att de inte får säga exakt plats, men kan beskriva lite luddigt +/- 10 platser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellerbop:

När beställde du? 🙂

1509 fick jag mailet, satt och spammade F5

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick min 8700k idag. Beställde från Inet den 5:e. Orderbekräftelse trillade in 15:01. Trevlig överraskning, då jag var inställd på att få den levererad till efter den 15:e dec.
Hur som har Intel skött den här lanseringen förjävligt dåligt.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk

Fick min 8700 idag från Dustin.
Efter det vanliga svärandet under mecket så startade grejerna.
Är förbryllad att jag inte har några som helst (hittills) problem med Windows 10. Trodde jag skulle behöva formatera.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Fick min 8700 idag från Dustin.
Efter det vanliga svärandet under mecket så startade grejerna.
Är förbryllad att jag inte har några som helst (hittills) problem med Windows 10. Trodde jag skulle behöva formatera.

Frågan är ju hur klockar den 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S.Shooter:

Fick min 8700 idag från Dustin.
Efter det vanliga svärandet under mecket så startade grejerna.
Är förbryllad att jag inte har några som helst (hittills) problem med Windows 10. Trodde jag skulle behöva formatera.

Inte K modellen?

Permalänk
Medlem

Tyska caseking påstår sig ha några klocktestade 8600k i lager till rejält saltade priser. Möjligen av intresse för någon här. Inte för att jag inte tror att ni föredrar att betala mindre och klocka själva, utan för att de går att beställa.

https://www.caseking.de/en/pc-components/cpus-processors/inte...

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

ujuj, installera delar på golvet är ingen höjdare längre, min stackars rygg

nu är allt på plats iallafall, endast testat pubg än så länge och det flyter på lite bättre än 6700k tycker jag, 4.7ghz med allt på auto i bioset, får testa klocka senare eller någon annan dag

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av masterdisaster:

Pratade också med dem imorse och fick precis samma svar. Sjukt retsamt. Känns som att många av de andra stora aktörerna har leveranser antingen på g eller skickar sporadiskt. Hade ju varit kul att veta när man ändå var hyfsat snabb på bollen vid release.

Dustin har väl inget eget lager i princip? Det ligger ju borta hos ingram som de köper av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

ujuj, installera delar på golvet är ingen höjdare längre, min stackars rygg

nu är allt på plats iallafall, endast testat pubg än så länge och det flyter på lite bättre än 6700k tycker jag, 4.7ghz med allt på auto i bioset, får testa klocka senare eller någon annan dag

Kommer ihåg när min processorkylare la av för 3 år sen och jag fick sitta och pilla. Aldrig mer. Nu tänker jag med omsorgsfullt på stackars gubbkroppen. Blev montering denna gången

Permalänk
Medlem

^ Det är väl därför som bord finns. Själv har man turen att ha mamma som är sömmerska som har ett stort och fint bord för sina symaskiner jag brukar snällt låna, går så mycket smidigare då man har ett stort bord att montera allting vid. Golvet låter väldigt obekvämt, stackars ryggar som får lida av det.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Även min 8700K blev skickad från Webhallen igår, beställd 15:49. Detta var en glad överrasking efter att kundtjänsten sa att jag skulle behöva vänta till runt årsskiftet
Borde få den idag!

Lade till vilken processor det gällde
Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaraxor:

Även min 8700K blev skickad från Webhallen igår, beställd 15:49. Detta var en glad överrasking efter att kundtjänsten sa att jag skulle behöva vänta till runt årsskiftet
Borde få den idag!

skulle du kunna skicka en screen på tiden du beställde etc?
Har beställt innan dig och inte fått den.

mvh
Patrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av VooDoo:

Hej!
skulle du kunna skicka en screen på tiden du beställde etc?
Har beställt innan dig och inte fått den.

mvh
Patrik

Tror du det kan ha med nivån att göra eller nåt ändå? Eller att jag har varit i kontakt med kundtjänst om den? Verkar ju konstigt om du beställde tidigare...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz