CSGO på begagnad webhallen config-dator.

Permalänk
Medlem

CSGO på begagnad webhallen config-dator.

Hej forumet. Hoppas jag postat tråden i rätt avdelning? Annars får mod gärna flytta på tråden.

Jag har spelat 1.6 för cirka 7 år sedan och haft ett långt uppehåll. I slutet av sommaren bestämde jag mig för att jag ville köpa en pc igen för att endast spela csgo på. Jag köpte en begagnad webhallen "configdator" som var lite drygt ett år gammal och nyligen omformaterad. Jag har installerat senaste Nvidia-drivrutiner till mitt grafikkort, och installerat csgo och discord. thats all!

några specs;

Intel i7 - 4770 k
nvidia 980 ti
en 250 ggb SSD-disk (där cs är installerat men inte windows, det ligger på 1000 GB vanlig disk)
AOC 144 hz skärm
windows 10

Jag har datorn endast för cs go, inget annat.

Kör det vanliga i launchoptions, cmdrate, uppdaterade, tickrate, refreshrate, o.s.v. spelar endast esportal och faceit (144 tickrate och har 100/100 bredband). Bildskärmen är inställd på 144 hz och vsync är av.

Både csgo och Nvidias grafikkortsinställningar(!) är anpassade efter flertalet "fps-boost-guider" på youtube men av någon anledning flyter inte spelet så som jag vill. 2-3 skottsburst känns sega och jag känner stor skillnad från 1.6 främst vid sprayen. jag har även prövat -high i launchoptions men även manuellt genom aktivitetshandlaren och ändrat processorprioritet till hög och realtid men utan någon skillnad alls.

Huvudsakliga frågan; bör min dator klara av cs go felfritt på lägsta inställningarna? ligger mellan 200-400 fps men spelet känns helt enkelt inte "smooth" vid skjutningen, blir extra påtagligt när det är flera spelare samtidigt i strid på skärmen samtidigt.

om svaret blir nekande; vad kan jag förändra? hur kan jag felsöka annat än genom FPS-boost-guider?

1) Har det något med att allt ska vara installerat på den snabba hårddisken? alltså att hela datorn borde omformateras på enbart SSD-disken?

2) har det något med min skärm att göra? för fps-boost-guiderna visar att man kan välja uppdateringsfrekvens på en benq-skärm i nvidia-inställningarna men det går inte på min då jag har en AOC-skärm (det står bara ulmb, gsync, eller fast uppdatering och "inte tillgänglig").

3) eller inbillar jag mig bara? min dator + 5 ping på 144 tick-server ger en "lite segare känsla" i både burst och spray som jag helt enkelt får vänja mig vid? fpsen rå-droppar ju inte även om den svajar mellan 200-400. Kanske är en förändring mellan 1.6 och csgo som jag får vänja mig vid och anpassa mig till?

En sak jag tycker är lite underlig är att varken CPU:n eller GPU:n verkar överbelastad, och när jag bytar från lägsta till högre inställningar får jag ingen påtaglig skillnad på fpsen vilket är lite skumt. Verkar inte som att min dators specs är för dåliga (?) men jag kan inget om csgo så hade varit härligt om någon mer erfaren skulle kunna lämna en kommentar kring mitt problem. Jag förstår att man kan panga hårt med en dålig dator men eftersom jag köpt en hyfsat bra CSdator endast för csgo vill jag gärna försäkra mig om att allt är så bra det kan vara.

Stort tack på förhand.

Mvh

kwd.

Permalänk
Medlem

Baserat på de komponenter du nämnt samt varifrån du köpt datorn gör jag antaganden gällnde resterande hårdvara.

Din dator bör inte ha några som helst problem med att driva CS:GO, vilket också bekäftas av din FPS. Det tillsammans med din ping på 5ms bör resultera i en bra spelupplevelse.

Jag har inte själv inte jämfört CS 1.6 mot CS:GO, men när jag gick från CS Source till CS:GO kände jag en markant skillnad. Jag tyckte personligen att det kändes lite som att man befann sig i vatten i CS:GO, lite som att allting var en smula segare än i CS Source. Denna känsla fick jag aldrig när jag gick mellan CS 1.6 och CS Source.

Min bedömning är alltså att det du upplever är en skillnad i spelet som du får vänja dig vid. Nu för tiden, när jag aldrig spelar CS Source längre, så tänker jag inte alls lika mycket på den där upplevda segheten. Men det var extremt tydligt i övergången, så pass tydligt att jag under en längre tid inte ville gå över utan envisades med att fortsätta spela CS Source.

Permalänk
Medlem

Kanske är musen som är boven

Permalänk
Medlem

Din dator är riktigt bra för CS:GO, den ska inte ha några som helst problem att driva spelet utan problem!

Du ska inte behöva alla inställningar du stallt in. Rates och liknande ställer in sig själv när du kopplar upp dig på en server. Det du kan ställa in i launch-options är: -Freq 144 -threads 4 -high -novid -console

Har du installerat alla drivrutiner till moderkortet? Ta reda på vad för moderkort du har så kan jag hjälpa dig välja ut alla de saker du behöver.

Angående drivrutiner till grafikkortet så kolla om du har senaste installerat. Sen går du in på nvidia-settings och ställer in allting till default. Mycket av det du kan ställa in (t.ex. via guides) kan t.o.m. försämra prestandan.

Förresten är det 128-tick på servrarna du pratar om, inte 144-tick. Ville bara klargöra det.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

1) Har du kollat efter microstutter i graferna? Kan vara det som är boven.

2) Har du överklockat prollen? Kan hjälpa

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

@Keffmode: 128 tick, korrekt! my bad.

Jag kan kolla det när jag kommer hem ikväll så återkommer jag. Tack sålänge!

Permalänk
Medlem

@Mithras: Tack för ditt svar!

1) Vad är det för något? försökte googla lite men hittade inget.

2) det står att processorn är överklockbar till 4.2 GHz (4 GHZ normal) när jag söker på processorns specifikationer på internet, men frågan är om jag verkligen ska behöva överklocka min processor endast för CSGO? vad tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwd:

@Mithras: Tack för ditt svar!

1) Vad är det för något? försökte googla lite men hittade inget.

2) det står att processorn är överklockbar till 4.2 GHz (4 GHZ normal) när jag söker på processorns specifikationer på internet, men frågan är om jag verkligen ska behöva överklocka min processor endast för CSGO? vad tror du?

Du kan överklocka mer än så, men du behöver verkligen inte överklocka i ditt fall. Din processor är tillräckligt bra redan, och ska inte ha några som helst problem att driva spelet.

Back to basics bara. Installera alla drivrutiner du behöver till datorn. Ställ om allt till default-inställningar. Börja på ny kula. Är du fortfarande inte nöjd då så är det antingen något annat fel (som är enklare att diagnosera om allt står på standard-inställningarna) eller så är du lite för petig helt enkelt

Hur som helst, ta reda på vad du har för moderkort. Enklast brukar vara att ta av sidan på chassit och bara kolla vad det står på moderkortet. Det står något i stil med Z87-G45 typ. Något i den stilen, brukar vara mitt på moderkortet i vit text.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwd:

@Mithras: Tack för ditt svar!

1) Vad är det för något? försökte googla lite men hittade inget.

2) det står att processorn är överklockbar till 4.2 GHz (4 GHZ normal) när jag söker på processorns specifikationer på internet, men frågan är om jag verkligen ska behöva överklocka min processor endast för CSGO? vad tror du?

Microstuttering är kort förklarat när tidsintervallen mellan varje ruta blir otroligt ojämna. Det syns inte i fps'n men kan kännas om man är känslig. I 99% av fallen är detta endast för de som har två eller fler gpu'n, men i vissa sällsynta fall så kan det hända med en singel gpu också.

Annan sak att testa:
Byt utgång på gpu'n, från DVI-D till DisplayPort eller tvärtom (från det du har till den andra).

Kolla:
Hur mycket minne har du i datorn? Om du kör på säg 8 GB DDR3 RAM och har chrome och spotify och andra saker igång så kan jag tänka mig att det påvekrar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Spotify Chrome

@Mithras: om man spelar och har Spotify Chrome igång samtidigt. Försvinner de från Processor-minnet direkt när man avslutar programmen eller ligger de kvar och belastar systemet?

Hur ska man ställa in Chrome för att inte äta upp allt minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterH:

@Mithras: om man spelar och har Spotify Chrome igång samtidigt. Försvinner de från Processor-minnet direkt när man avslutar programmen eller ligger de kvar och belastar systemet?

Hur ska man ställa in Chrome för att inte äta upp allt minne?

Finns inget som heter "processor-minne" utan det kallas bara kort och gott för minnet, vilket är ett antal stickor på moderkortet som sitter bredvid processorn. Processorn i sig har alltså inget eget inbyggt minne (nåja, om man inte ska börja tjafsa i överkurs)

Nej, när du avslutar Chrome och Spotify bör de sluta påverka ganska omgående, då de slutar belasta minnena.

Det finns sätt att optimera chrome, men mitt bästa råd är att helt enkelt inte ha webbläsaren uppe när du spelar. Stäng av Chrome och Spotify när du spelar opch fokusera, så blir det bättre för alla

Påminner igen om att testa med en annan kabel från grafikkortet till skärmen (DVI-D eller DisplayPort, inte HDMI).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Finns inget som heter "processor-minne" utan det kallas bara kort och gott för minnet, vilket är ett antal stickor på moderkortet som sitter bredvid processorn. Processorn i sig har alltså inget eget inbyggt minne (nåja, om man inte ska börja tjafsa i överkurs)

Nej, när du avslutar Chrome och Spotify bör de sluta påverka ganska omgående, då de slutar belasta minnena.

Det finns sätt att optimera chrome, men mitt bästa råd är att helt enkelt inte ha webbläsaren uppe när du spelar. Stäng av Chrome och Spotify när du spelar opch fokusera, så blir det bättre för alla

Påminner igen om att testa med en annan kabel från grafikkortet till skärmen (DVI-D eller DisplayPort, inte HDMI).

Internminne benämns de väl som

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mithras: tack! Skrev processorminnet för att de står som Processer i Aktivitetshanteraren.
Bra svar.

Permalänk
Medlem

@Mithras: Jag har DP-sladd. Har testat att byta mellan de olika DP-ingångarna men det blir samma.

Permalänk
Medlem

Även om det inte är säkert att det påverkar spelupplevelsen nämnvärt skulle jag definitivt installerat om Windows och lagt det på SSD:n. Kommer förbättra helhetsintrycket av hur du upplever datorn markant

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Uppdateringsfrekvens satt till 144 i Windows?

Permalänk
Medlem

Panzer; ja bildskärmen i windows står på 144 hz.

JoL: Ok. Är det något jag kan göra utan att formatera om datorn?

och om jag måste formatera om hela datorn; är det enkelt att lösa så att allt hamnar på SDD-disken? (den är på 250 ggb, räcker det?)

Tack för alla svar so far!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwd:

@Mithras: Jag har DP-sladd. Har testat att byta mellan de olika DP-ingångarna men det blir samma.

Testa att använda dig av en DVI-D kabel (Ja, rekommendationen är egentligen att använda DP-kabel, men testa iaf)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har du testat ändra multicore rendering i cs:go mellan av och på. Har varit boven i andra fall av input lags och dålig FPS. Med 4 cores borde den kanske vara på.
Men du kan ju testa stänga av om du inte redan gjort det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwd:

JoL: Ok. Är det något jag kan göra utan att formatera om datorn?

och om jag måste formatera om hela datorn; är det enkelt att lösa så att allt hamnar på SDD-disken? (den är på 250 ggb, räcker det?)

Tack för alla svar so far!

Du bör formatera om hela datorn om du ska installera om Windows. Om du har en extern disk som är tillräckligt stor rekommenderar jag att du sparar alla personliga filer du vill ha kvar och sen rensar både SSD och HDD. När du har tömt dom kan du sen välja i Windows-installationen på vilken av diskarna du vill lägga systemfilerna. Windows tar väl ca 60gb (ish) och CS:GO <10gb så din 250gb disk räcker definitivt till för det

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Öppnade upp burken idag - kan det vara ett asus z97-e moderkort? Kan det vara så att jag behöver nya drivrutiner till moderkortet?

Grafikkortet är ett asus strix 980TI-DC3-6gd5. Fläktarna under grafikkortet är helt rena men där ligger ytlig smuts på ovansidan - bör jag rensa detta mes en fuktig trasa?

Ser också att själva fläkten på processorn är rätt dammig? Dammet vill inte komma loss trots att jag försökt damsuga upp det. Kan detta påverka? Hur åtgärdar man detta? Alltså inte damm på fläktbladet utan på gallret bakom processorfläkten (relativt tätt damm-lager)

Det är ett Fractal-design chassi med stor fläkt baktill plus en stor fläkt på själva processorn.

Jag har 16 GB ram minne!

Tack för att ni orkar svara boys!!

Mvh
Kwd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwd:

Öppnade upp burken idag - kan det vara ett asus z97-e moderkort? Kan det vara så att jag behöver nya drivrutiner till moderkortet?

Grafikkortet är ett asus strix 980TI-DC3-6gd5. Fläktarna under grafikkortet är helt rena men där ligger ytlig smuts på ovansidan - bör jag rensa detta mes en fuktig trasa?

Ser också att själva fläkten på processorn är rätt dammig? Dammet vill inte komma loss trots att jag försökt damsuga upp det. Kan detta påverka? Hur åtgärdar man detta? Alltså inte damm på fläktbladet utan på gallret bakom processorfläkten (relativt tätt damm-lager)

Det är ett Fractal-design chassi med stor fläkt baktill plus en stor fläkt på själva processorn.

Jag har 16 GB ram minne!

Tack för att ni orkar svara boys!!

Mvh
Kwd

Skickades från m.sweclockers.com

först och främst. Inga fuktiga trasor på hårdvaran! Tryckluft är det som gäller. Annars ren alkohol med med en mikrofiberduk. Dock lär inte den "smutsen" påverka prestandan något.

Om kylflänsen till processorfläkten är dammig så kanske processorn throttlar lite om den blir för varm vilket kan leda till att spelet känns lite laggigt även om fpsen är bra. Du måste ha tryckluft, Damsugande av datorn kan i värsta fall ESD-skada någon komponent.

Testa att sätta datorns energi-inställning till "high performance". Vet inte vad det blir på svenska. du kan även testa att göra lite inställningar i NVIDIA kontrolpanel. Typ "prefer maximum performance" och "single display performance mode"

Har du installerat om spelet?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

Nu säger jag inte att just detta är problemet men jag själv har upplevt små "lagg" eller väldigt korta "freez" i andra spel när jag haft Windows och spelet på olika diskar. I mitt fall har jag Windows på SSD och spel på mekanisk hdd, märker ibland när spel ska "läsa in" tex något nytt att rendera (tex om man öppnar dörr till något nytt rum eller liknande) då går diskanvändningen på den mekaniska disken upp på 100% och jag får ett litet lagg.

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Har du två skärmar? Har problem med grova stutters i CSGO om jag kör med 144hz och 60hz skärm samtidigt, att koppla ur DVI-kabeln ur 60hz:arn hjälper.

Permalänk
Medlem

1. Släng ut HDD och installera windows och cs på SSD.
2. Cs är cpu-bound så oavsett om du har världens västa cpu kommer du märka förbättring i fps om du överklockar den. Som referens sitter jag på datorn i sign och dippar mycket sällan under 300fps.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Okej tack för info. Jag kommer inte dammsuga eller tvätta utan det får bli tryckluft isåfall. Jag har får ingen indikation på att CPU:n eller GPU:n är överhettad och mina problem i CS:GO är ju där även om jag precis startat spelet eller spelat i 3 timmar så vet inte varför jag försöker felsöka kring damm.. Man blir ju desperat.

Jag sökte på "mitt moderkort + fps-problem trots bra dator" och tydligen är det flera som har detta problemet med samma modell på moderkort, grafikkort och processor(snarlika grafikkort i testerna). Här är en tråd (jäkligt skönt att höra att fler upplever detta strulet med segt och lite halvlaggigt cs go som dallrar mellan 120-250 fps);

https://www.reddit.com/r/csgo/comments/60tptq/i74790k_gtx1080...

Personen lyckades bli av med detta problemet, som jag också upplever, genom att ändra vissa GPU-inställningarna i BIOS, framförallt inställningen som låter intels(eller moderkortets?) integrerade gpu-enhet jobba parallellt med det insatta grafikkortet som i mitt fall är ett Strix 980TI 6 gb.

Jag hittar endast en sådan inställning i Nvidia-inställningarna i windows, men inte på själva windows eller i bios, men sen är jag helt lost när det kommer till bios-menyerna.

Jag har försökt hitta den inställning i mitt bios han lovordar som mest effektiv och minst riskabel i slutet av artikeln på Reddit men utan framgång. Däremot är där riktigt många inställningar i mitt bios och jag tänker att någon annan kunnig kanske kan tipsa om någon inställning jag kan pröva? I redditartikeln säger han att överklockning inte gett något betydande resultat så det tipset verkar inte lösa mitt problem iallafall. Tycker också att en i7-4770K bör klara cs:go i 4:3, lägsta inställningarna utan problem.

Vad tror ni? vad skulle jag kunna ändra i bios för att uppleva ett mer stabilt och flyttade csgo?

Permalänk
Medlem

Tobbe; ja jag tänker att detta skulle kunna förbättra min dator en smula men känns inte som att det skulle lösa mitt problem. det är inte omöjligt att jag testar formatera om datorn, och då installerar windows och allt på SSD-disken men efter jag läst på lite verkar det inte lösa mitt problem. Det ska också tilläggas att jag köpte datorn för någon månad sedan och den var då nyformaterad. jag har bara installerat cs.go och discord på den.

fusion: nej jag har bara en skärm. En AOC 2462 144 hz. Uppdaterade drivrutiner till den men ingen skillnad. Däremot har jag märkt att fps-boost-guider tillåter de som har en BenQ-skärm att bestämma "önskad uppdateringsfrekvens" i nvidiainställningarna på skärmen mesans min AOC-skärm bara ger alternativen "programkontrollerad" eller "inte tillgänglig". oklart om detta inverkar man jag tror inte det?

Erssn: tror inte processorns grund-hastighet är problemet. Här är en annan som har liknande problem och som också hävdar att själva överklockningen inte hjälpte honom.

https://steamcommunity.com/app/730/discussions/0/135512305396...

Här var hans lösning, och han har samma moderkort, och i övrigt väldigt snarlik setup och samma problem. detta var hans lösning:

"The fix was actually to disable HPET from both bios and OS through powershell". Vad detta innebär får någon vänlig själ hemskt gärna förtydliga för en okunnig?

TACK IGEN GOTT FOLK FÖR ATT NI FÖRSÖKER HJÄLPA MIG! uppsattas enormt!

Permalänk
Medlem

Återkoppling

Hej allihopa. Tänkte bara återkoppla.

Lyckades ta mig in i Bios --> till inställningen som berörde Intels integrerade GPU (efter lite youtube-guider), som jag tillät datorn att använda samtidigt med mitt Asus Strix 980 ti.

(Default-inställning var alltså att datorn endast skulle använda mitt 980 ti)

Vid varje ändring jag prövade gjorde jag en före / efter - kontroll med banan "Fps benchmark" och det visade sig att datorn presterade avsevärt bättre med "Integrated GPU card enabled."

Vidare ökade även FPSen något när jag avaktiverade (japp, disabled!) "hyper-threading" från min 4790K 4 GHz-processor i Bios, men framför allt känner jag av en skillnad när jag väljer "hög prioritet" på csgo i aktivitetshandlaren vilket jag inte riktigt gjorde innan med hyperthreading enabled (fråga mig inte varför...)

511.76 blev resultatet i FPS benchmark med 4:3 och lägsta inställningarna efter att jag ändrade inställningarna kring hyperthreading och integrerad GPU vilket jag är nöjd med.

På vanliga publicservrar (128 tack) är min fps nu stadig och spelet flyter på bra!

Vid esportal och faceit blir spelet lite segare trots att man endast är 10 spelade men fortfarande håller sig fpsen över 260 vilket känns mer smooth än innan. Det är främst när man är i spawn eller i övrigt när jag är i bild med flera spelare samtidigt som fpsen sjunker men numera aldrig under 260 vilket är skönt.

---

Har ni tid över så rekommenderar jag er att testa ändringarna ovan vilket bidrog till stor skillnad för min del! Använd FPS benchmark innan och efter ändringarna för att få vägledning i hur stort resultat ändringarna bidrar till för er del. Det kanske är fler personer som går miste om datorkraft till csgo helt i onödan.

Tack för all hjälp!

Mvh

Kwd.