Permalänk
Lego Master

Fick ett mail från Blizzard om 7 dagars gratis speltid (dom saknar väl mig antar jag), så jag drog ner och installerade WoW igår kväll.

Goddamnit vad jag inte känner igen nånting längre. Drog igång en Demon Hunter på min gamla server Emerald Dream (stendött), fattar noll och inget. Man känner sig som en noob igen. Märklig känsla.

Får erkänna att jag köpte Legion när det släpptes, men har inte spelat en sekund av det förrän igår. =P
Men nu börjar semestern idag, så kanske har man lite tid att sätta sig in i det igen. Kanske.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Fick ett mail från Blizzard om 7 dagars gratis speltid (dom saknar väl mig antar jag), så jag drog ner och installerade WoW igår kväll.

Goddamnit vad jag inte känner igen nånting längre. Drog igång en Demon Hunter på min gamla server Emerald Dream (stendött), fattar noll och inget. Man känner sig som en noob igen. Märklig känsla.

Får erkänna att jag köpte Legion när det släpptes, men har inte spelat en sekund av det förrän igår. =P
Men nu börjar semestern idag, så kanske har man lite tid att sätta sig in i det igen. Kanske.

Nu när det gått ett tag sedan semestern då, fick du någon tid till det?

Jag satt i samma sits ungefär. Senast jag spelade på "heltid" var under Cata, samt väldigt lite under MoP.
Köpte legion på 50% rea och har faktiskt inte ångrat en sekund. Som alltid med MMO's so blir det som vanligt ett konstant grindande efter ett par, tre månader kanske. Men jämfört med tidigare så har Legion levererat en bättre grindingupplevelse än main story content i typ TBC, tycker jag iaf.
Uppdragsdesign, artifact-systemet och många andra saker gör att jag väldigt lätt faller tillbaka redan en vecka efter att jag har sagt "Näe, nu är det nog". Grymt kul!
Sen att jag saknat en high mobility-klass i tidigare expansioner, varpå de introducerar Demon Hunters i denna expansion gör bara min abstinens värre. Det finns inget bättre och mer tillfredställande än att dasha runt en stackars förvirrad Mage i pvp

Visa signatur

Asus ROG STRIX B450-F || Ryzen 3700X med Noctua NH-D15 || Gigabyte WF OC RTX 2060 Rev 2.0 || Corsair Vengeance 16GB @3200MHz || Corsair CX650M || Samsung 860 EVO 500GB || Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att dd ska släppa vanilla...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns det någon info om kommande expansion eller inget klart än?

Visa signatur

/JaNNebEEE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JaNNebEEE:

Finns det någon info om kommande expansion eller inget klart än?

Kommer i november

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Kommer i november

Källa?

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Blizzcon händer i November och det är dags att släppa en ny expansion snart.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av falconr:
Skrivet av BergEr:

Blizzcon händer i November och det är dags att släppa en ny expansion snart.

Fick höra från inbiten lillebror att dom släpper expansionsinfon på blizzcon. mer vet jag inte, men han lät självsäker i det, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaNNebEEE:

Finns det någon info om kommande expansion eller inget klart än?

På fredag 3e November kl 21 så får vi se nytt

https://blizzcon.com/en-us/schedule#fri-nov-3

Appropå WoW, lirade nyss en Hunter till 110. Fyfan vilken tråkig skitklass att spela när man kommit från Demon Hunter. Långsam, kass single target, squishig. Helt omvänt från DH.

Frågan är vilken klass jag ska ge mig på härnäst, har nu DH, Warrior, Paladin, Monk samt Hunter på 110.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Spelade riktigt mycket tills 3-4månader sen. Då tyckte jag det var riktigt kul. M+ är riktigt kul och likaså var Mythic raiding rätt kul det med. Dock så är det detta med titanforging, legendaries och dessa "lådor" som får mig må illa....

Alldeles för mycket RNG. Raida finns ju ingen anledning då det så fruktansvärt mycket mer tid än att bara köra en HC clear och säkert få bättre gear där genon hemska titanforging. Eller springa och göra dailies för att man ska kunna få den där Unstable Arcanocrystal, känns som riktigt bra gameplay )))))))) Legendaries är ju nice när man fått dom alla och kan sen välja vilka man ska använda, men i början av Legion så var det ju inte annat än att man skulle ha tur att få rätt legendary för att kunna logga något sånär...... DHs är jag inget vidare fan av heller, två knappar och sjuk damage, men så kan det vara )))

Det som jag gillade med Legion:
- Artifacts med AP grinden, det kändes belönande.
- M+, riktigt kul och utmanande.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Legendaries är ju nice när man fått dom alla och kan sen välja vilka man ska använda, men i början av Legion så var det ju inte annat än att man skulle ha tur att få rätt legendary för att kunna logga något sånär......

Kändes bra när man hitta soft cappen på 4 legendaries i början av exp och inte hade en enda DPS legendary. Sen gearade jag 3st till paladiner och fick 7st till icke dps legendaries.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

På fredag 3e November kl 21 så får vi se nytt

https://blizzcon.com/en-us/schedule#fri-nov-3

Appropå WoW, lirade nyss en Hunter till 110. Fyfan vilken tråkig skitklass att spela när man kommit från Demon Hunter. Långsam, kass single target, squishig. Helt omvänt från DH.

Frågan är vilken klass jag ska ge mig på härnäst, har nu DH, Warrior, Paladin, Monk samt Hunter på 110.

Antar att du gjort nå fel för både SV och MM är starkare än DH på ST. BM ligger dock nästan alltid lite efter för man har full movement.

DH utan momentum klassas ju dock som den näst tråkigaste klassen i spelet (efter affli lock)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Antar att du gjort nå fel för både SV och MM är starkare än DH på ST. BM ligger dock nästan alltid lite efter för man har full movement.

DH utan momentum klassas ju dock som den näst tråkigaste klassen i spelet (efter affli lock)

Har säkert spelat Hunter jättefel då jag inte riktigt orkat kolla upp rotations m.m heller. Kör MM spec samt Lone Wolf då jag hatar klasser med companions men som sagt får inte till det med damagen.

Det som jag gillar med DH så otroligt mycket är all den leech man får i demon form samt att jag gillar mobiliteten. Jag kör även med momentum talent.

Roligaste klassen so far i Legion är nog Fury Warrior men jag funderar på att skapa en rogue nu. Vet dock inte vilken spec jag vill köra. Det är ungefär vid detta skedet i en expansion jag bestämmer vilken klass jag vill maina i nästa expansion. Brukar oftast maina olika för variationens skull, BC/WoTLK=Mage, Cata=Priest, MoP=Warrior, WoD=Paladin, Legion=Demon Hunter.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Har säkert spelat Hunter jättefel då jag inte riktigt orkat kolla upp rotations m.m heller. Kör MM spec samt Lone Wolf då jag hatar klasser med companions men som sagt får inte till det med damagen.

Det som jag gillar med DH så otroligt mycket är all den leech man får i demon form samt att jag gillar mobiliteten. Jag kör även med momentum talent.

Roligaste klassen so far i Legion är nog Fury Warrior men jag funderar på att skapa en rogue nu. Vet dock inte vilken spec jag vill köra. Det är ungefär vid detta skedet i en expansion jag bestämmer vilken klass jag vill maina i nästa expansion. Brukar oftast maina olika för variationens skull, BC/WoTLK=Mage, Cata=Priest, MoP=Warrior, WoD=Paladin, Legion=Demon Hunter.

För MM ska man få in två aimed shots i slutet på vulnerable. Så man drar marked kring 70 focus, ett arcane shot sen två aimed. Det är dock en execute class och det är mycket viktigt att ha trueshot när man når 30 stacks av bullseye.

Ah momentum blev nerfad så den spelas inte med nå mer därför jag räknade ut den. Ganska många som bytte klass efter den nerfen.

Känns som skumt läge att välja main för nästa exp nu eftersom många klasser lär bli helt omgjorda

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Tänkte ta upp wow lite lätt igen men osäker va ja ska lira
Har en DH på 110 men lite sugen på ny klass.
Vilka klasser är top 3 i PVE resp PVP skulle ni säga?

Visa signatur

/JaNNebEEE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaNNebEEE:

Tänkte ta upp wow lite lätt igen men osäker va ja ska lira
Har en DH på 110 men lite sugen på ny klass.
Vilka klasser är top 3 i PVE resp PVP skulle ni säga?

Druider är starka som både dps och tank i pve iaf pvp har jag ingen koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

För MM ska man få in två aimed shots i slutet på vulnerable. Så man drar marked kring 70 focus, ett arcane shot sen två aimed. Det är dock en execute class och det är mycket viktigt att ha trueshot när man når 30 stacks av bullseye.

Ah momentum blev nerfad så den spelas inte med nå mer därför jag räknade ut den. Ganska många som bytte klass efter den nerfen.

Känns som skumt läge att välja main för nästa exp nu eftersom många klasser lär bli helt omgjorda

Okej, vad för talents är att rekommendera för MM?

Att välja klass till nästa expansion innebär för mig att välja en ny klass för end game av pågående expansion som jag sedan kommer att använda i nästa. Gjort så i princip varje gång Handlar inte så mycket om att dom görs om, utan att jag väljer en klass som verkar vettig/rolig. Som sagt så känns Rogue som nästa val för mig i dagsläget.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Okej, vad för talents är att rekommendera för MM?

Att välja klass till nästa expansion innebär för mig att välja en ny klass för end game av pågående expansion som jag sedan kommer att använda i nästa. Gjort så i princip varje gång Handlar inte så mycket om att dom görs om, utan att jag väljer en klass som verkar vettig/rolig. Som sagt så känns Rogue som nästa val för mig i dagsläget.

Lonewolf
Trueaim/Lock and load (beror på fight/legendaries)
Posthaste
Patient sniper
Binding shot (oftast)
A murder of crows för ST, Volley för aoe
Trickshot

Hunter guiderna på Icy veins är en av de som är bra så det går att följa dem
https://www.icy-veins.com/wow/marksmanship-hunter-pve-dps-gui...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Okej, vad för talents är att rekommendera för MM?

Att välja klass till nästa expansion innebär för mig att välja en ny klass för end game av pågående expansion som jag sedan kommer att använda i nästa. Gjort så i princip varje gång Handlar inte så mycket om att dom görs om, utan att jag väljer en klass som verkar vettig/rolig. Som sagt så känns Rogue som nästa val för mig i dagsläget.

Sub är mycket trevlig solo !
Snabb som attan med "rätt" talents och bra burst.
Inte tråkig i raids heller.

Permalänk
Medlem

https://blizzcon.com/en-us/schedule#fri-nov-3

Verkar som dom flyttat fram "What's next" för WoW på Blizzcon till 18.30

*Edit* verkar som att det kräver en virtual ticket för att kolla på... giriga blizzard...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Blizzcon 2017 hype, ny expansion till Wow!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

OFFICIELLA VANILLA WOW-SERVRAR, FYFAN VA HYPAD JAG ÄR JUST NU!!!!!!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Dungeon in group finder

Hej när jag ska välja en dungeon in group finder så kan jag bara välja ifrån 'legion Normal/ legion Heroic
Men jag får inte upp dom andra ifrån
Burning Crusade dungeons
Wrath of the Lich King dungeons
Cataclysm dungeons
Cataclysm heroic dungeons
Mists of Pandaria dungeons
Mists of Pandaria heroic dungeons

så dom finns inte men när jag har kollar på youtube så har jag sett att folk kan välja ifrån alla

Så varför kan inte jag det??

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av walak:

Hej när jag ska välja en dungeon in group finder så kan jag bara välja ifrån 'legion Normal/ legion Heroic
Men jag får inte upp dom andra ifrån
Burning Crusade dungeons
Wrath of the Lich King dungeons
Cataclysm dungeons
Cataclysm heroic dungeons
Mists of Pandaria dungeons
Mists of Pandaria heroic dungeons

så dom finns inte men när jag har kollar på youtube så har jag sett att folk kan välja ifrån alla

Så varför kan inte jag det??

Mvh Patrik

För länge sedan jag spelade för att minnas i detalj, men normalt så kan du bara köa när du är i rätt "level range". Antar du ny är max lvl så då finns bara legion. Däremot roterar blizzard så kallad "timewalking" då du kan köra de gamla instancerna och få max lvl loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

För länge sedan jag spelade för att minnas i detalj, men normalt så kan du bara köa när du är i rätt "level range". Antar du ny är max lvl så då finns bara legion. Däremot roterar blizzard så kallad "timewalking" då du kan köra de gamla instancerna och få max lvl loot.

Aha tack då vet jag

Permalänk
Medlem

Har kollat att man kan köpa boost och få karaktärer levlade. Men stämmer det att professions blir levlade då också?

Någon som vet?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Har kollat att man kan köpa boost och få karaktärer levlade. Men stämmer det att professions blir levlade då också?

Någon som vet?

"Characters level 60 and higher will also receive a skill level boost to their primary professions."
https://eu.shop.battle.net/en-us/product/world-of-warcraft-se...

Så ja, om din karaktär är lvl 60 eller högre, samt har 2st professions. Dina profession levels spelar dock ingen roll.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

"Characters level 60 and higher will also receive a skill level boost to their primary professions."
https://eu.shop.battle.net/en-us/product/world-of-warcraft-se...

Så ja, om din karaktär är lvl 60 eller högre, samt har 2st professions. Dina profession levels spelar dock ingen roll.

Tack!

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

pillade lite med minnesöverklockning häromdagen och ville testa hur det påverkade prestanda i world of warcraft. jag testade i alliance garrison i 2560x1440, 4x msaa och 10 preset med en 6700k i 4,8ghz och ett gtx 1080 i 2100mhz.

satte full 10 för att få processorn att flaska rejält trots att det får spelet att prestera oerhört dåligt. brukar spela med view distance och environment detail på 7 som närmare dubblerar prestandan i vissa fall (för mig), rekommenderas.

att gå från 3000mhz cl15 till 3600mhz cl18 gav mig 11% högre fps på den här platsen.

resultat kommer naturligtvis variera, inte minst i olika situationer i spelet, men ville dela med mig resultaten. snabba minnen kan göra riktigt mycket för prestandan i just wow, så det kan vara värt det att lägga lite extra på snabbare minnen eller att ge sig på att överklocka dem man har.

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt kul, hop pas man orkar börja