[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av deepah:

Någon som har fått "On-screen display" att funka i Afterburner? Verkar stendött på min sida hur mycket jag än försökt!

Spelet har inte stöd för det än tyvärr..
Hardware Monitoring
Framerate and statistics overlays, such as those provided by EVGA Precision XOC, MSi Afterburner, and Fraps, are not compatible with Destiny 2.
https://www.bungie.net/en/Help/Article/46101

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E - Ryzen 5900X - ASUS ROG STRIX RTX 3090 - G.Skill 4x8GB 3600 CL16 - Seagate Firecuda 520 2TB - Corsair 750D - Corsair H850i - NZXT Kraken Z73

Permalänk
Medlem

3 timmar igår med polarna och har inte lämnat farmen ännu, blev för mycket sentryjagande / checkpointhoppande och sedan fotboll på det

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Är det inte meningen att man skall se folk från klanen när man öppnar sin "friends list"?

Hur ser man annars andra medlemmar som är online när man är in-game?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Min fps flyter på väldigt bra i missions men på publika ställen som i EDZ och Titan så kan min fps dippa ända ner till 45. Någon mer? Har en laptop i5 7300hq och ett gtx 1060.

Tror det är min CPU men vet inte vilka inställningar som är CPU-tunga.

Permalänk
Medlem

Spelade 4 timmar i sträck igår med mitt 980ti och 4770k utan några som helst problem med stutter/krascher. Mina två kompisar jag spelade med hade heller inga problem.
Ni som har problem, har ni uppdaterat drivrutiner? Nvidia släppte väl nya väldigt nyligen inför releasen.
Jävligt kul än så länge! Känns dock som att ha satt på easy mode eller något jämfört med när jag spelade på ps4 hos en kompis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@grimboso

Det konstiga är att spelet flöt på riktigt bra i början för både mig och brorsan. Sedan när vi började se andra spelare så märkte vi direkt att våran fps blev lägre. Kan inte komma på vad jag kan ha på datorn som förstör spelet.

Får hoppas att någon kommer på vad det kan vara för fel.

Skrivet av Ferre4:

Min fps flyter på väldigt bra i missions men på publika ställen som i EDZ och Titan så kan min fps dippa ända ner till 45. Någon mer? Har en laptop i5 7300hq och ett gtx 1060.

Tror det är min CPU men vet inte vilka inställningar som är CPU-tunga.

Skulle tänka mig att detta är problemet vi har som lider av fps problem.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Det flöt på väldigt bra för mig den timme jag spelade igårkväll!

Spelade aldrig Destiny 1 så detta blir spännande att se hur det fungerar och om det är något för mig. Än så länge gillar jag det, blir nog ännu roligare när man kommit in en bit och kan lira med friends!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

@grimboso

Det konstiga är att spelet flöt på riktigt bra i början för både mig och brorsan. Sedan när vi började se andra spelare så märkte vi direkt att våran fps blev lägre. Kan inte komma på vad jag kan ha på datorn som förstör spelet.

Får hoppas att någon kommer på vad det kan vara för fel.

Skulle tänka mig att detta är problemet vi har som lider av fps problem.

Finns en inställning for hur långt man ska ladda in detaljer på spelare.
Så som jag förstått det när jag slösurfat så beror det på att karaktären och vapnen har väldigt många polygoner och är rätt detaljrika, så när du ska rendera en flera gubbar i detalj i distansen så. Jag sänkte distansen och fick 10 fps i town. 1080ti@3440x1440p.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimboso:

Från Bungies supportsida:

Jag kör inget sånt alls + att folk blir bannade för injector program. Finns massa om det på reddit.

https://www.bungie.net/en/Help/Article/46101

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag kör inget sånt alls + att folk blir bannade för injector program. Finns massa om det på reddit.

https://www.bungie.net/en/Help/Article/46101

Mhm, det är en enda stor röra. Såg en bild daterat till 19:03 där en blev bannad innan hen ens kunde börja spela.

Länge sedan jag var med om en så stor fail vid en lansering. Lägg till att de inte har 1 on 1 support alls, utan endast forum, där de inte svarar. De kommenterar inte bans.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Det är ingen story eller nått sånt, 1'an och 2'an är fristående varandra? Eller hur man ska säga.

Du förstog nog inte vad jag menade , menade att se Halo och sen se detta så " ser " de ganska lika ut.
Nej den har ingen story. Säg typ WoW fast med fps om man ska lätt förklara det. "fast ändå inte "
Springer runt och dödar, questar i pve, kör events Samlar Gear. Pvp Ser jag lite som cod, capture the flag , S&D etc i halo stuk xd

Men själva stilen är likt halo när man ser spelen då de görs av samma företag.
Sen får folk tycka vad de vill men Destiny är som halo bara att du questar, farmar gear etc etc.

Edit: 2an ser jag lite som en "fortsättning " de vi slåss mot nu fanns i ettan.
Bara att de förstörde staden man var i "ettan"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av drwlz:

Är det inte meningen att man skall se folk från klanen när man öppnar sin "friends list"?

Hur ser man annars andra medlemmar som är online när man är in-game?

Det ska du, och det kommer säkert fungera. Känns som de dödade den funktionen igår när servrarna gick på knäna, så får hoppas det kickar igång snart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Spela ett tag igår och på morgonen innan jobbet och gillar spelet skarpt. Har inte spelar 1:an så blev ett helt nytt spel för min del.

Synd man inte han joina SweC klanen innan den blev full. knasigt att det bara får vara 100 i varje clan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det ska du, och det kommer säkert fungera. Känns som de dödade den funktionen igår när servrarna gick på knäna, så får hoppas det kickar igång snart.

Ah, och där satt jag och trodde att man behövde låsa upp något eller liknande (sprang runt i farmen som en galning och letade i säkert 10 minuter).

För övrigt är jag väldigt positivt överraskad utav spelet. Flyter riktigt bra bortsett från lagget som uppstod efter en stunds spelande.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Hcz:

Spela ett tag igår och på morgonen innan jobbet och gillar spelet skarpt. Har inte spelar 1:an så blev ett helt nytt spel för min del.

Synd man inte han joina SweC klanen innan den blev full. knasigt att det bara får vara 100 i varje clan.

Ta tag i saken och gör en SweClockers - Second Squad eller något!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av drwlz:

Ah, och där satt jag och trodde att man behövde låsa upp något eller liknande (sprang runt i farmen som en galning och letade i säkert 10 minuter).

För övrigt är jag väldigt positivt överraskad utav spelet. Flyter riktigt bra bortsett från lagget som uppstod efter en stunds spelande.

Nu vet jag iofs inte var du är heller. Du måste förbi en viss punkt i SP för att låsa upp klaner (hjälpa Hawthorne med radiosändaren) och få ditt clan banner. Innan dess är inte allt aktivt oavsett.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Bra flyt och kul spel. Jag tänker köra några timmar ikväll med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Spelade ett par timmar igår med en polare.
Hade inga som helst problem, allt på max men stängde av motion blur.
Hade ingen fps-räknare på men får aktivera den ikväll

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hcz:

Spela ett tag igår och på morgonen innan jobbet och gillar spelet skarpt. Har inte spelar 1:an så blev ett helt nytt spel för min del.

Synd man inte han joina SweC klanen innan den blev full. knasigt att det bara får vara 100 i varje clan.

Skrivet av emilakered:

Ta tag i saken och gör en SweClockers - Second Squad eller något!

Ifall du gör en till klan, skicka en länk så slänger jag in den i första inlägget

Permalänk
Medlem

Körde lite med några polare, men av någon anledning inte så stimulerande för mig, många items känns rätt så random generated och jag vet inte, bara en jävla massa pang pang och ammo management och våg efter våg med fiender tills x är klart osv xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Huh? Det är inte Blizzard som gjort spelet. ^^

Jag tänkte mer på servrarna.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Du förstog nog inte vad jag menade , menade att se Halo och sen se detta så " ser " de ganska lika ut.
Nej den har ingen story. Säg typ WoW fast med fps om man ska lätt förklara det. "fast ändå inte "
Springer runt och dödar, questar i pve, kör events Samlar Gear. Pvp Ser jag lite som cod, capture the flag , S&D etc i halo stuk xd

Men själva stilen är likt halo när man ser spelen då de görs av samma företag.
Sen får folk tycka vad de vill men Destiny är som halo bara att du questar, farmar gear etc etc.

Edit: 2an ser jag lite som en "fortsättning " de vi slåss mot nu fanns i ettan.
Bara att de förstörde staden man var i "ettan"

Tack för en bra förklaring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Tack för en bra förklaring!

Ta förklaringen med en nypa salt men ungefär så du gör i spelet.
Spelade igenom första och inte tröttnat än men gillar systemet .
Pvpt är roligare än cod hehe 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Tack för en bra förklaring!

Ta det med en nypa salt.
Det är skoj. Men det är inte i närheten av ett MMO som wow. Max lvl är 20 samt det är finns inget vettigt endgame vad jag förstår det som.
Men jag gillar det ändå, och det kommer helt klart ge valuta för timmarna jag kommer spendera på det.

Permalänk
Medlem

Herregud vad det laggar just nu. I princip ospelbart

Permalänk
Medlem

Spelade igår i fyra timmar, var riktigt kul Körde det medta på medium med vissa på high och hade ca 75-105fps i 1440p med datorn i sign. Hade inga problem alls med lagg eller stutter. Polaren hade dock problem med att han blev utkastad fyra-fem gånger där det stod att han skulle starta om blizz-appen. Spelade betan så visste ungefär att det skulle flyta på väldigt bra. Känns riktigt väloptimerat och frånsett vissa saker som havet vid titan tycker jag de fått till riktigt bra grafik i förhållande till prestanda Blir mer röj ikväll!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kan man gilla 2:an ifall man hatade 1:an?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Herregud vad det laggar just nu. I princip ospelbart

Vad för delar? Har 6700k och 1080ti och har inget lagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Kan man gilla 2:an ifall man hatade 1:an?

Det är typ samma spel . Gör samma saker i en annan värld . "Nya ställen Menar jag då "
Men klart man kan om man har fått intresse för det.

Permalänk
Medlem

@ExcZist:

Samma som i min signatur. Men jag har märkt att det skedde mest i Trostland EDZ, spelar jag bara campaign uppdrag verkar det flyta bättre igen =]