VPS för IRC (tmux+klient eller ZNC)

Permalänk

VPS för IRC (tmux+klient eller ZNC)

Hej!

Jag söker efter en billig VPS för IRC. Jag har tidigare använt DigitalOcean vilket har varit helt okej, men man måste använda PayPal för att kunna köpa credits vilket jag inte vill göra. Jag vill betala för X månader med kort i förväg. Vad finns det för alternativ?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

@Burkmannen: En Raspberry Pi Zero hos dig själv eller någon med en annan ISP vad du själv har kanske skulle vara något?
Borde iallafall bli billigare om inte annat.

Edit: Oj, den kanske inte ens har wifi vad det verkar som.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@backspace: En svensk som kör Solus?
Förlåt för OT, men jag känner lycka djupt inuti i min kernel.

Permalänk
Medlem

@Burkmannen: Jag har både Linode och Digital Ocean för mina mail- och DNS-servrar. Linode tar reguljära kortbetalningar. 5$ för deras snik-maskin med 1 GB RAM - och det bör räcka mer än väl för att köra tmux+klient.

EDIT: Loggade in på Digital Ocean. Jag kan ju sätta upp mitt kort där med?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk

Tack för svar!

Skrivet av backspace:

@Burkmannen: En Raspberry Pi Zero hos dig själv eller någon med en annan ISP vad du själv har kanske skulle vara något?
Borde iallafall bli billigare om inte annat.

Absolut men den största anledningen är att jag vill ha någorlunda anonymitet, känns inte så bra att sitta med min egen IP-adress på IRC, men det kanske bara är jag som är fånig.

Skrivet av zyberzero:

@Burkmannen: Jag har både Linode och Digital Ocean för mina mail- och DNS-servrar. Linode tar reguljära kortbetalningar. 5$ för deras snik-maskin med 1 GB RAM - och det bör räcka mer än väl för att köra tmux+klient.

EDIT: Loggade in på Digital Ocean. Jag kan ju sätta upp mitt kort där med?

Du har nog missförstått mig. Både Linode och DO fungerar som så att du blir skyldig pengar ju mer du använder, och så får du betala i slutet av månaden. Jag vill ha det tvärt om; jag vill betala i förväg för hur mycket jag vill använda och sedan fylla på när jag känner att jag vill ha mer.

Permalänk
Medlem

@Burkmannen: Ta en kik på online.net

Minns inte om du kan sätta upp så du betalar x-månader i förväg. Men när jag var kund hos dem så var det i princip aldrig några problem alls (förutom en ramsticka som dog och ersattes på under 3h).

De har VPS:er också: https://www.online.net/en/dedicated-cloud#scw-starter

Det kan också vara möjligt att du kan betala i förväg för de dedikerade maskinerna men inte virtuella etc

Permalänk
Inaktiv

Hittade den här sidan som jämför olika VPS:er http://vps-list.cryto.net. Kanske kan hjälpa dig.

Permalänk

Kan rekommendera EDIS om du vill ha en VPS i Sverige.

Permalänk
Inaktiv

hosthatch.com finns serverhall i Sverige och lite runt om.. 15$ eller euro per år. 128MB ram räcker för znc iallafall för mig.

Loggade in och kika lite på hosthatch. #0 är borttagen men $8 per kvartal är minsta de har nu och kallas #1.