Gaming dator och monitor för 12-15k

Permalänk
99:e percentilen

Lägger in som förslag Define C eller C TG och RM650x istället för de motsvarigheter du tänkt dig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tycker överlag att du valt bra delar och jag har nyligen uppgraderat två äldre datorer till just Ryzen 5 1600 och är nöjd.

Permalänk
Medlem

Hjälp mig med val av dator

Som sagt behöver jag hjälp mest välja mellan dessa två datorer

https://www.komplett.se/product/11144/datorer/komplett-pc/kom...

(Ska tillägga att jag la till ett RAM-minne på 16gb på första datorn istället för 8gb)

https://www.komplett.se/product/11129/datorer/komplett-pc/kom...

Vet att det är bättre att bygga själv men farsan vill ha en komplett dator där allt är klart osv, så skulle vara tacksam om ni inte svarade med att jag borde bygga själv. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du behöver inte bygga själv, däremot kan du plocka ihop alla delar och låta Webhallen eller Inet montera och installera Windows

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Du behöver inte bygga själv, däremot kan du plocka ihop alla delar och låta Webhallen eller Inet montera och installera Windows

Oj glömde vist att skriva att det inte heller är ett alternativ, men har du någon kommentar om de datorerna jag plockat fram? Vilken skulle du rekommendera? Kan tillägga att jag mest spelar CS och OW

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Karlosk: Varför är det inte ett alternativ?
Tycker den första är det bättre valet då processorn kommer hålla längre, byta grafikkort är det första man gör ändå, och den datorn kommer klara alla spelen du nämnt galant

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Jag hade valt den med 8600k då processorutvecklingen går generellt sätt långsamare än grafikkortsutvecklingen och för att den är enklare att uppgradera vid ett senare skede.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@Karlosk: Varför är det inte ett alternativ?
Tycker den första är det bättre valet då processorn kommer hålla längre, byta grafikkort är det första man gör ändå, och den datorn kommer klara alla spelen du nämnt galant

Återigen vill farsan inte, ingen aning varför men så är fallet och då han betalar större delen av datorn sä får jag gå med på det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag hade valt den med 8600k då processorutvecklingen går generellt sätt långsamare än grafikkortsutvecklingen och för att den är enklare att uppgradera vid ett senare skede.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer jag snabbt behöva byta ut gpu ifrån den första eller håller den ett tag iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlosk:

Kommer jag snabbt behöva byta ut gpu ifrån den första eller håller den ett tag iaf?

Det beror på vilka krav du har. I 1080p och om du inte måste ha alla inställningar på max så borde det ju räcka 2-3 år eller mer. Men det är ju bara mina egna vilda spekulationer. Gå in på youtube och sök på gtx 1060 så kan du se hur kortet presterar. Jag kör själv med 1060 fast snikvarianten på 3gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Karlosk:

Återigen vill farsan inte, ingen aning varför men så är fallet och då han betalar större delen av datorn sä får jag gå med på det

Skickades från m.sweclockers.com

Men å välja delarna själv och välja att Webhallen ska bygga ihop den är egentligen exakt samma sak som att köpa en färdig byggd dator från Webhallen....

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@Karlosk *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...