Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Komplett höjde precis priserna på ett par produkter jag tänkt köpa! kan det bero på att de ska köra REA imorn

Tycker de sett rätt förberedda ut prismässigt sen innan deras 11:e november-kampanj. Men jag kanske inbillar mig...

Permalänk
Medlem

Jag har inte så stora förväntningar på Black Friday i år.

Det är som när det kommer något nytt som Black Friday eller Singles Day så kör butikerna stenhårt det första eller två första åren. Sen blir det utvattnat och butikerna räknar med att folk handlar ändå för att de tror att det är billigt. Om Black Friday var det nya Mellandagsrean så är Singles Day det nya Black Friday.

Ungefär samma som en ny butikskedja öppnar, jättebra priser första veckorna för att folk ska tro att det för alltid är en billig affär. Gekås har ju fortfarande ett rykte som världens fyndbutik, fast de tiderna sedan länge är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Hur brukar det se ut för grafikkort på black friday. Kan man vänta sig en sänkning med iaf 1000kr på 1080 Ti? Hur såg det ut med rabatter på 1080 och titan x 2016? Sänktes de något? Någon som minns?

Jag köpte 2 stycken 1080 för 5000kr styck på proshop på förra årets black friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Jag har inte så stora förväntningar på Black Friday i år.

Det är som när det kommer något nytt som Black Friday eller Singles Day så kör butikerna stenhårt det första eller två första åren. Sen blir det utvattnat och butikerna räknar med att folk handlar ändå för att de tror att det är billigt. Om Black Friday var det nya Mellandagsrean så är Singles Day det nya Black Friday.

Ungefär samma som en ny butikskedja öppnar, jättebra priser första veckorna för att folk ska tro att det för alltid är en billig affär. Gekås har ju fortfarande ett rykte som världens fyndbutik, fast de tiderna sedan länge är över.

Absolut, men sen handlar det ju även om att när det går för mainstream så har dom ju inte råd att fortsätta rea ut heller.
I början var väl BF i Sverige ett försök att skapa lite merförsäljning. Nuförtiden så är det tvärtom något som kannibaliserar på hela julhandeln.

Jag har läst flera artiklar, bl a en på NH, där handlare uttalade sig som så att "vi bommar hela årets försäljningsmål om vi inte gör en bra BF".
Rätt sjuk sits måste jag ändå säga.

Jag har som redan sagt tidigare i olika trådar, precis 0 förväntningar på BF. Redan 2015/2016 var ju rejält kassa, så ska väl till en rejäl bonus om det ska bli bättre i år. Verkar ju tyvärr redan nu se illa ut genom att folk börjar tidigt.

Permalänk
Medlem

sonus faber venere 2,5 gick för 15 lappar förra året, grov ångest att jag inte köpte då...

Permalänk
Medlem

Mina bästa fynd som jag kan komma på såhär direkt:
- 50% på en Ipad 2 när Dustin Home hade sin första eller andra Weekend Rush
- GTX 760 för 1199 kr från Inet.
- Intel i5 4670K för 1490 kr från Cdon.
- En diskmaskin för 600 kr och 40" lcd-tv för under halva priset när Elgigantens Windows 8-app PrisLimbo lades ut på Windows Store medans de fortfarande testade appen. De ringde mig från norska huvudkontoret efteråt.
- Bensindriven häcksax för en femtedel av ord.priset. Minns inte vilken butik, men de tiggde i ett mejl om ett bra omdöme efteråt.
- Onkyo hemmabioreciever av senaste modell i 6x6-serien och Audio Pro 5.0 högtalare för runt 5000 på Elgiganten (felkonfigurerad rabattkod på redan nersatt paketpris).
- Sony Ericsson K700i inklusive två års abonnemang för 928 kr från Katsching.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Komplett höjde precis priserna på ett par produkter jag tänkt köpa! kan det bero på att de ska köra REA imorn

Hur höjdes priset? Avslutades någon annan minirea och priset gick upp, så är det nog stor chans att du får en bättre deal imorgon!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Har inga som helst förhoppningar på Black Friday i år då jag tycker det varit ganska dåligt med bra erbjudanden dom senaste åren.

Eftersom jag inte trodde att BF på något sätt skulle kunna slå Kompletts 20%-rabatt som de hade under Singles Day så passade jag istället på att köpa allt jag behöver (och hoppades skulle komma på BF) redan då.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ta och läs om hur IR och burn in uppkommer först.

Du är typ 15 år för sent ute

Permalänk
Medlem

Är det bara Komplett som kör igång sin Black Friday Rea inatt eller är det någon som känner till någon mer butik som kör denna helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Är det bara Komplett som kör igång sin Black Friday Rea inatt eller är det någon som känner till någon mer butik som kör denna helgen?

Svårt att se nyttan med att starta i förväg - de flesta kunder med lite koll väntar väl ändå in fredagen då man vet att alla butikerna är igång med sina priser?

Permalänk
Medlem

Tror för egen del att det inte blir så mycket datorrelaterat. Min burk är egentligen mer än jag behöver ha. Gissar däremot att det blir ett par spel, några filmer, någon LP-skiva (ja, jag gillar old school), kanske en växelspak till G29 och möjligtvis en ny mobil om det kommer ett riktigt bra erbjudande.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

50% på Fleshlights hoppas jag på.

Permalänk
Medlem

Amazon.uk kör igång redan BF och Amazon.de kör med Cyber Monday week istället mellan 20 Nov - 27 Nov.
Curry.uk har också startat BF. Medan Komplett.se här i Sverige som kör igång med BF vecka med start i natt kl. 00.00.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@Bakgrund:

Komplett kommer att ha en av de dyra blåtandshörlurarna för halva priset och hyggligt bra rabatt på någon utgående lur med aktiv brusreducering.

För egen del hoppas jag på ett bra pris på en 34" 21:9-skärm och att det är så många som köper ett nytt system att det blir möjligt att köpa en 4770/4790 för 1000-1200 på marknaden i veckan efteråt:)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

50% på Fleshlights hoppas jag på.

Glöm inte müslin.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Lyktgubben:

- En diskmaskin för 600 kr och 40" lcd-tv för under halva priset när Elgigantens Windows 8-app PrisLimbo lades ut på Windows Store medans de fortfarande testade appen. De ringde mig från norska huvudkontoret efteråt.

Vad ringde dom och sa då?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Minder än 2 timmar kvar nu. Borde man börja stretcha eller nåt?

Permalänk
Skrivet av improwise:

Minder än 2 timmar kvar nu. Borde man börja stretcha eller nåt?

Om en vecka så

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB kostade under början av oktober 1445 kr på komplett. Kostar nu 2222 kr. Vet att minnen har ökat i pris, men 53%... hmm. Samma minne kostar 1990 kr på Inet. Magkänslan säger potentiell fulhöjning.

Permalänk
Medlem

Kommer Xbox One X ha rabatt på Black Friday? Undrar för nu mot måndagen ska jag egentligen beställa, men Black Friday som är ungefär om nån vecka kanske jag sparar på köpet?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av riggley:

Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB kostade under början av oktober 1445 kr på komplett. Kostar nu 2222 kr. Vet att minnen har ökat i pris, men 53%... hmm. Samma minne kostar 1990 kr på Inet. Magkänslan säger potentiell fulhöjning.

Potentiell fulhöjning? Det är väl klart som korvspad vad de håller på med. Det är därför man alltid ska kolla prisutvecklingen på Prisjakt

Permalänk
Medlem

Ja och nej, minnen har ju blivit dyrare, men du har rätt, Prisjakt är perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riggley:

Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB kostade under början av oktober 1445 kr på komplett. Kostar nu 2222 kr. Vet att minnen har ökat i pris, men 53%... hmm. Samma minne kostar 1990 kr på Inet. Magkänslan säger potentiell fulhöjning.

Oj, jag köpte mina på inet för 2 veckor sedan för 1599:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Komplett har garanterat med sina 3 olika klipsch hemmabiopaket i prisklasserna ca 10k till 50k (ordinarie pris) med typ 50% rabatt som dom brukar ha.

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.komplett.se/product/771588/tv-ljud-bild/hogtalare...

Hahahaha 48% rea på Klipsch!

Permalänk
Medlem

Det börjar tråkigt, det var väl en handfull varor som var runt 50% rabatt, annars var resterande 20-35%...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Om en vecka så

Nej, Black Friday är numera en vecka. Eller mer

Permalänk
Medlem

Dålig start. Dom skulle gått ut lite hårdare.

Permalänk
Medlem

Overwatch från blizzard direkt för 50%
https://eu.shop.battle.net/en-gb/product/overwatch