Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av abn:

@DjHypnoz: Det får du ju inte? 2 steam link och 1 steam controller blir ju 34.87 utan moms, moms på det och frakten.

Helt rätt, såg det först efter jag kollat ett x antal gånger, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Verkar som vi alla glömt power.se, dom brukar ha några sinnesbra priser. Kan va värt signa upp sig på nyhetsbrevet för att se om det kommer något spännande... https://www.power.se/black-friday/

De där tomtarna kan ju inte ens klockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

De där tomtarna kan ju inte ens klockan.

Hahaha =D

Permalänk
Medlem

Inte för att det särskilt datorrelaterat etc men Bagaren och Kocken har ruskigt bra rea på mycket köksrelaterade prylar!
https://bagarenochkocken.se/black-friday/

Beställde mig en Kitchenaid Multicooker nyligen med 2000kr rabatt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramdm5:

Jag har det på mitt konto. Bad dem lägga till det i efterhand eftersom jag inte hade Ett konto. Sjukt skeptisk till att jag verkligen får kortet dock...

Yupp, men hoppashoppas, bästa dealen so far.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vi har nog inte glömt, saken är väl bara den att de inte visat några erbjudanden ännu

Går nu in på power.no så får nog en bild av vad som komma skall ’isch’ Här har vi haft dagserbjudande som countdown under veckan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

De där tomtarna kan ju inte ens klockan.

Deras utvecklare måste varit väldigt trötta..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nånting vettigt? Typ grafikkort? Då jag inte kmr in på deras sida då jag befinner mig i Marocko 👎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Nånting vettigt? Typ grafikkort? Då jag inte kmr in på deras sida då jag befinner mig i Marocko 👎

Skickades från m.sweclockers.com

Inget särskilt, Asus dual oc 1060 6gb för 2499kr, asus dual oc 1070 för 3999kr,
Asus rog strix 1080 för 5499kr

Har dragit ut på köp, men nu vetefan vad jag väntat på.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Produkt: Microsoft Gamepad Wireless PC/Xbox 360
Länk: https://www.inet.se/produkt/6605177/microsoft-gamepad-wireles...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247
Pris: 199kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexim:

Inget särskilt, Asus dual oc 1060 6gb för 2499kr, asus dual oc 1070 för 3999kr,
Asus rog strix 1080 för 5499kr

Har dragit ut på köp, men nu vetefan vad jag väntat på.

Typ liknande Elgigantens erbjudande då.. jo samma här tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Fattar inte, är de erbjudanden som är ute nu på elgiganten de som kommer gälla imorgon 22.00?
De ju ba fläktar, kylare o stolar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Typ liknande Elgigantens erbjudande då.. jo samma här tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Är inte första eller sista gången dessa kort säljs ut till såna priser. Dollarkurs och whatnot, det är ändå värt att tänka på hur samma skräp kostade 200kr mindre på förra årets black friday. Sen när korten är så mkt samma sak och en annan tillverkare, utseende, anslutningsportar och sånt handlar om några hundralappar är det ju sak samma, bättre att köpa det som passar bäst än billigast. Vad gör några ynka 50mhz på clock.

gäsp.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk

Produkt: Injustice: Gods Among Us - Ultimate Edition
Länk: https://www.greenmangaming.com/games/injustice-gods-among-us-...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1440374
Pris: 41.90 kr

Använd koden "GMGBLACKFRIDAY" för ytterligare 15% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILTotoRiina:

Fattar inte, är de erbjudanden som är ute nu på elgiganten de som kommer gälla imorgon 22.00?
De ju ba fläktar, kylare o stolar?

Var fina rabatter om du letar efter en ny TV, annars vare inte så häftigt tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Har jag missuppf*ttat allt gällande black friday i år? butiker verkar börja tidigare än själva fredag och alla erbjudanden slutar 23.59 på fredag?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Har jag missuppf*ttat allt gällande black friday i år? butiker verkar börja tidigare än själva fredag och alla erbjudanden slutar 23.59 på fredag?

Jag förstår inte heller. Startskottet har redan gått. Det finns ju ingen poäng längre i att hoppas på bra erbjudanden på t ex grafikkort 1070 eller 1080 nu för nästan alla butiker har redan haft någon form av erbjudande som det där 3999 för kanske det tråkigaste 1070 som finns. Det skulle bli ramaskri om de lurat på kunder skräp till dåligt pris och sedan på fredag ha okej prylar till okej pris!?

Om företagen inte älskar returhantering förstås.

Jag förutspår inga bra priser på grafikkort hos varken inet, komplett, netonnet, elgiganten, webhallen m fl att vänta.

(glöm inte kolla förra årets black friday priser och andra reor under året innan mitt inlägg kritiseras)

Några hundralappar billigare, då hade jag hellre betalat för länge sedan och pillat lite extra navelludd som tröst.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Skrivet av Nexim:

Jag förstår inte heller. Startskottet har redan gått. Det finns ju ingen poäng längre i att hoppas på bra erbjudanden på t ex grafikkort 1070 eller 1080 nu för nästan alla butiker har redan haft någon form av erbjudande som det där 3999 för kanske det tråkigaste 1070 som finns. Det skulle bli ramaskri om de lurat på kunder skräp till dåligt pris och sedan på fredag ha okej prylar till okej pris!?

Om företagen inte älskar returhantering förstås.

Jag förutspår inga bra priser på grafikkort hos varken inet, komplett, netonnet, elgiganten, webhallen m fl att vänta.

(glöm inte kolla förra årets black friday priser och andra reor under året innan mitt inlägg kritiseras)

Några hundralappar billigare, då hade jag hellre betalat för länge sedan och pillat lite extra navelludd som tröst.

Tror att det är "uppvärmning" och hype inför black friday där de använder namnet för att få bort gammal skit, riktiga rean kommer nog på fredag. (i hope)

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILTotoRiina:

Tror att det är "uppvärmning" och hype inför black friday där de använder namnet för att få bort gammal skit, riktiga rean kommer nog på fredag. (i hope)

Ja men det är ju det som är grejen. De försöker lura på mig ett tråkigt 1070 till ett tråkigt pris. Om jag beställer det nu...

och på fredag kostar ett trevligt kort samma, eller hemska tanke, lägre än det jag betalade.

Jag är helt säker på att det inte kommer bättre erbjudanden på grafikkort.

Om åf inte älskar returer

Det finns ju inte en enda person som inte kommer skicka tillbaka det de redan köpt på ångerrätten.

Så inga bättre priser på 1060, 1070 eller 1080 är att vänta.

Reapriser på Ti korten som är hemskt dyra? Sneglar man i det prisintervallet har man allt som oftast redan ett Ti.
Sitter man fortfarande med ett 980 eller 980 ti finns det ingen anledning först nu så här långt in i generationen om man inte kanske byter skärm samtidigt

Övriga hamnar i facket de som måste köpa grafikkort, inte har någon garanti och det råkar vara black friday.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Tjo BF1-vänner.
Är detta värt de? Har bara vanilla och spelar då-och-då
https://www.origin.com/swe/sv-se/store/battlefield/battlefiel... 150kr

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv

CyberGhost i tre år för 99 USD

Behöver du en VPN?
Då är det kanske läge att kolla in Black Friday-erbjudandet som ger dig 3 år med CyberGhost för 99 USD här:
https://www.cyberghostvpn.com/en_US/buy/cyberghost-vpn-bundle....

Jag har inte koll på deras ordinarie priser men just nu kostar det enligt webbsidan
10,99 USD per månad vid månadsbetalning (131,88 USD per år).
4,99 USD per månad vid årsbetalning (59,88 USD per år).
3,79 USD per månad vid tvåårsbetalning (90,96 USD, d.v.s. 45,48 USD per år).

Treårserbjudandet kostar 2,75 USD per månad, alltså 33 USD (cirka 279 kronor) per år.

Ingen information finns om hur länge erbjudandet gäller.

Den stora nackdelen med CyberGhost verkar vara att det inte funkar med Netflix, men ni kan kanske bara chilla då ...?

Ett test:
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642462/test-vpn-surfa-anony...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexim:

Ja men det är ju det som är grejen. De försöker lura på mig ett tråkigt 1070 till ett tråkigt pris. Om jag beställer det nu...

och på fredag kostar ett trevligt kort samma, eller hemska tanke, lägre än det jag betalade.

Jag är helt säker på att det inte kommer bättre erbjudanden på grafikkort.

Om åf inte älskar returer

Det finns ju inte en enda person som inte kommer skicka tillbaka det de redan köpt på ångerrätten.

Så inga bättre priser på 1060, 1070 eller 1080 är att vänta.

Reapriser på Ti korten som är hemskt dyra? Sneglar man i det prisintervallet har man allt som oftast redan ett Ti.
Sitter man fortfarande med ett 980 eller 980 ti finns det ingen anledning först nu så här långt in i generationen om man inte kanske byter skärm samtidigt

Övriga hamnar i facket de som måste köpa grafikkort, inte har någon garanti och det råkar vara black friday.

Din logik är väldigt dålig. Mest troligen kommer det komma bättre erbjudanden på själva black friday, men dessa otroliga priser kommer som alltid vara i begränsad tid eller begränsat lager, det vill säga att mest troligen kommer det sälja ut snabbt som tusan. Som då jag knep ett asus strix 1070 från komplett förra året på natten till fredagen någon gång, det erbjudandet tog slut på några minuter.

Det är åtminstone vad jag tror, kan så klart ha fel men du verkar helt inbiten i att tro att det inte kommer några bättre erbjudanden.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Din logik är väldigt dålig. Mest troligen kommer det komma bättre erbjudanden på själva black friday, men dessa otroliga priser kommer som alltid vara i begränsad tid eller begränsat lager, det vill säga att mest troligen kommer det sälja ut snabbt som tusan. Som då jag knep ett asus strix 1070 från komplett förra året på natten till fredagen någon gång, det erbjudandet tog slut på några minuter.

Det är åtminstone vad jag tror, kan så klart ha fel men du verkar helt inbiten i att tro att det inte kommer några bättre erbjudanden.

Strix oc 1070 för 3599kr? Knep ett jag med, trodde det var felskrivning men köpet gick igenom. Sjukt bra pris.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Din logik är väldigt dålig. Mest troligen kommer det komma bättre erbjudanden på själva black friday, men dessa otroliga priser kommer som alltid vara i begränsad tid eller begränsat lager, det vill säga att mest troligen kommer det sälja ut snabbt som tusan. Som då jag knep ett asus strix 1070 från komplett förra året på natten till fredagen någon gång, det erbjudandet tog slut på några minuter.

Det är åtminstone vad jag tror, kan så klart ha fel men du verkar helt inbiten i att tro att det inte kommer några bättre erbjudanden.

Haltar logiken så? Heller inte helt inbiten, men om man köpt ett tråkigt kort för ett tråkigt pris sen kommer det intressanta kort till bra pris, antingen känner man sig jäkligt lurad och besviken av återförsäljaren men behåller kortet, eller så köper man det bra kortet också, känner sig ändå lurad och besviken på återförsäljaren men skickar det dåliga kortet på retur.

Många av de tråkiga kort som ÅF gärna ville bli av med kommer tillbaka på retur. Kostnaden för retur är i många fall gratis för kunden till kanske 100 kr.

För du tror väl inte att folk nöjer sig med vilket kort som helst om de kan köpa något bättre billigare?

Men folk kanske gör så, sväljer förtreten? :/ Då är det där logiken fattas

Snackat med två som beställt kort utifall-att det inte kommer något bättre, men blir det något bättre ska de skicka tillbaka. Får nog bli så själv också.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Strix oc 1070 för 3599kr? Knep ett jag med, trodde det var felskrivning men köpet gick igenom. Sjukt bra pris.

Skulle vara intressant att veta hur många kort det fanns, det tog slut nästan direkt. Kan mycket väl ha varit en felskrivning, men de lät det gå igenom ändå.

Eller så spelar butikerna på människors stress. Skapa hype med ett supererbjudande, några få kort. Men låter gärna kortet ligga kvar på websajten efter det är slutsålt.

Och alla som inte hann beställa det sitter o uppdaterar sidan om och om igen. Till sist ledsnar de och köper något skräp.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk

Produkt: LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55C7V
Länk: https://www.elgiganten.se/cms/black-friday/black-friday/
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4095124
Pris: 14990 :-
börjar gälla 22.00 den 23/11 på elgigantens hemsida

Visa signatur

Asus Strix B650E-E Gaming Wifi | Ryzen 7 7800X3D | Asus Strix GeForce RTX 4070ti 12GB OC | G.SKill Trident Z5 Neo RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Expo | WD Black SN850X 2TB, Samsung SSD 970 EVO 1TB | Corsair RM850x Swift | Fractal Design Celsius S36 | Fractal Design Define R6 Tempered Glass ATX