Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag förstår inte hur du och andra kan klaga på prissänkningar, som mer eller mindre förekommer på varje onlinebutik idag. Det handlar om företag och man driver ett företag för att gå vinst. Ha i åtanke att man fortfarande försöker göra en vinst på de artiklar man rear ut och då är det sällan "top of the line"-produkter som får ett lägre pris. Det är redan väldigt låga marginaler på teknik idag.

Det verkar som att ni blir arga eller kanske besvikna, för att ni kan spara pengar, bara för att det inte är tillräckligt mycket, eller på fel artikel. Vet du vad? Om du inte har köpt någonting, så har du sparat 100%. Du behöver inte bli besviken bara för att det inte riktades specifikt till dig och det du söker efter.

Det är ju de själva som har hittat på att det ska vara rea. Då får de väl se till att ha bra erbjudanden under fredagen. Inte som nu som för datorkomponenter att det blir i princip den sämsta rean den här månaden efter kompletts singles day, elgigantens gamingbutiksöppnande och netonnets(?) tjuvstart.

Nu kommer ju Amazon troligen till Sverige snart och de har som bekant inga problem att prisdumpa. Så då får vi se hur mycket goodwill de svenska butikerna har lyckats tjäna ihop under åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingeen:

Mitt enda köp denna gång.

Tragisk rea för övrigt. 2-3 superklipp (1070ti, oled & tangentbord), men i annars var det en stor besvikelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte en sån skärm för en månad sen, hoppas du blir lika nöjd med den som jag blev!
Fick under veckan tag på 1070ti för 3990, WD Red 4TB för 1099 och tangentbordet för 99!

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Då var det över! Fick bli en ny TV, går från 47" 720p plasma från 2008 till en 65" LCD IPS från LG
https://www.komplett.se/product/925924?noredirect=true?noredi...

Den är i mellanklass men tror ändå jag kommer bli nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoGurra:

Samma visa varje år förvisso. Vi lär oss aldrig.

Jag upplever snarare att folk har helt skruvade förväntningar och räknar med att komersiella företag ska bedriva någon form av välgörenhet genom att typ ge bort allt till alla dyrare än vad de köps in för

Permalänk
Permalänk
Medlem

Produkt: Aorus GeForce GTX 1080 Ti 11G Extreme
Länk: https://www.massdrop.com/buy/aorus-geforce-gtx-1080-ti-11g
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4228095
Pris: 6144kr

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag önskar att forumet mest bestod av bra deals på olika saker. Ska man kritisera något så är det ju att en jävla stor del av det här forumet gapar om ett tangentbord för 99 kr och om det kommer att skickas eller inte. Ja, den som lever får se. Och nej, jag är heller inte avundsjuk även om jag själv missade den dealen med 5 minuter.

Som påpekats många gånger innan så är det den svarta "Black Friday" fliken man ska kolla på här för att bara se de erbjudanden som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Produkt: Aorus GeForce GTX 1080 Ti 11G Extreme
Länk: https://www.massdrop.com/buy/aorus-geforce-gtx-1080-ti-11g
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4228095
Pris: 6144kr

+moms +tull

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av bktlr:

+moms +tull

Om du fastnar, ja.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Som påpekats många gånger innan så är det den svarta "Black Friday" fliken man ska kolla på här för att bara se de erbjudanden som finns.

Visst, men erbjudanden kommer väl upp i forumet först. Att höra vem som har fått orderbekräftelse eller ej på ett tangentbord sida upp och sida ned är ju förbannat ointressant. Men det är min åsikt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Det är från forumet som de plockas upp med någon minuts fördröjning, det finns en anledning att de tips som postas ser ut på samma sätt (eller iaf borde gör det ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Om du fastnar, ja.

Vilket man bör utgå från att man gör. Slipper man får man snarare se det som en bonus.

Man har ju hört om folk som beställer från utlandet och sen "inte har råd" att betala skatt och tull.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Jag upplever snarare att folk har helt skruvade förväntningar och räknar med att komersiella företag ska bedriva någon form av välgörenhet genom att typ ge bort allt till alla dyrare än vad de köps in för

Detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jag upplever snarare att folk har helt skruvade förväntningar och räknar med att komersiella företag ska bedriva någon form av välgörenhet genom att typ ge bort allt till alla dyrare än vad de köps in för

Den hypen har dom inte hjälpt till att bygga upp själva menar du? 😂

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Men om det är 24mån bindningstid, och man avslutar i s.k förtid, så brukar det vara att man betalar hela klumpsumman 24x***=dyrt, och hur skulle man gå runt detta menar du?

låter igen kan du visa vart det står bindningstid

Permalänk

@NukeHenk: Klicka på "gå till inlägget"?

Permalänk
Medlem

@improwise: det sjuka är ju dock att komplett hade ”köp för 10 lax få 2 lax rabatt” om det nu var på singels day eller nånstans emellan.

Det är alltså 20% rabatt på valfria produkter. I min mening så hade dom ju ingenting igår som öht kom i närheten av hur pass bra den rabatten var?

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med Nvidias bundles nu för tiden? Måste jag ha ett 1080 för att kunna använda en Destiny 2-kod?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har för mig att det fanns helt ok erbjudande om någon vpn, vore grymt om någon skulle kunna länka det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakkomo:

Hur funkar det med Nvidias bundles nu för tiden? Måste jag ha ett 1080 för att kunna använda en Destiny 2-kod?

Skickades från m.sweclockers.com

Koden är knutet till kortet, om det är via serienummer eller modell vet jag ej.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Någon som sett något sjyst uppgraderingspaket för Intel under Black friday?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Skrivet av magkliarn:

Inte alls. Spelet hamnar bara på den ena skärmen och den andra kan du använda till surfa eller whatever

Jo jag tänkte mest på prestandan på spelskärmen om man parallellt matar en skärm till med 1440p.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beeos:

Koden är knutet till kortet, om det är via serienummer eller modell vet jag ej.

Njae, det är knutet så pass att du behöver ett 1080 eller 1080 Ti för att kunna använda koden.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Skrivet av Math-ematics:

låter igen kan du visa vart det står bindningstid

Blev fel citerat. Jag menar att de gäller Comviq.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Klippte denna skärm för 1999:- . Riktigt nöjd. Nu är jag ute efter guldhalsband, någon som vet bra reor? helst 18k

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Då var det över! Fick bli en ny TV, går från 47" 720p plasma från 2008 till en 65" LCD IPS från LG
https://www.komplett.se/product/925924?noredirect=true?noredi...

Den är i mellanklass men tror ändå jag kommer bli nöjd

Fasen vad trevligt! Precis den tv:n köpte jag också igår och gör en likadan uppgradering som du Jag tror och hoppas vi kommer bli nöjda. En hel del bra reviews på den tv:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av Rodneymckay:

@linussvahn: hur blir jag verifierad?

Ser inte om du fått svar redan men du loggar in på Inet och navigerar till inställningar under ”min sida”. Där kan du klicka på en knapp där du får verifiera mot ditt Swec-konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av yeahyouknow:

Har för mig att det fanns helt ok erbjudande om någon vpn, vore grymt om någon skulle kunna länka det igen.

17126646

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

Ordnade sig ändå med LG OLED65C7V och Elgiganten, de verkar förlängt Black Friday erbjudandet.

Går ju tyvärr inte att fixa via nätet utan åkte helt enkelt till Värmdö butiken vilket jag tror är den enda Stockholms butik (Elgiganten butik) som har denna modell kvar i lager?

En bra sak var att com hem erbjudandet jag tecknade samtidigt gav mig en tusing på presentkort som gick att nyttja direkt på TVn.

Tog kalibrering också efter tvekan mest eftersom den ger utökad pixelgaranti samt att jag fick bra intryck av han som utför det hela i butiken.

Hatar att lägga så här mycket pengar på en tv, frugan insisterade på 65 tummaren, vore jag singel skulle jag utan tvekan gått på samma modell men 55 tums varianten för 9000kr mindre.

Permalänk

Är mobilerna från Tele2 operatörslåsta? Kan man använda ett comviq kontantkort om man man köper deras telefoner?