Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Skrivet av hephaestus:

Är mobilerna från Tele2 operatörslåsta? Kan man använda ett comviq kontantkort om man man köper deras telefoner?

Telefoner säljs inte operatörslåsta längre. Skapes en lag för det för cirka tre år sedan. Om de nu av någon anledning skulle sälja en operatörslåst, måste de låsa upp den kostnadsfritt när bindningstiden tar slut.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Skrivet av Pellefant:

Telefoner säljs inte operatörslåsta längre. Skapes en lag för det för cirka tre år sedan. Om de nu av någon anledning skulle sälja en operatörslåst, måste de låsa upp den kostnadsfritt när bindningstiden tar slut.

Tack! Har för mig att jag läste något liknande men när jag chattade med Tele2-supporten sa personen att deras telefoner är operatörslåsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ordnade sig ändå med LG OLED65C7V och Elgiganten, de verkar förlängt Black Friday erbjudandet.

Går ju tyvärr inte att fixa via nätet utan åkte helt enkelt till Värmdö butiken vilket jag tror är den enda Stockholms butik (Elgiganten butik) som har denna modell kvar i lager?

En bra sak var att com hem erbjudandet jag tecknade samtidigt gav mig en tusing på presentkort som gick att nyttja direkt på TVn.

Tog kalibrering också efter tvekan mest eftersom den ger utökad pixelgaranti samt att jag fick bra intryck av han som utför det hela i butiken.

Hatar att lägga så här mycket pengar på en tv, frugan insisterade på 65 tummaren, vore jag singel skulle jag utan tvekan gått på samma modell men 55 tums varianten för 9000kr mindre.

Du kommer ändå ångra dig att du inte köpte större tv i slutändan så har du den i ex antal år lär du inte ångra dig. 55" även om du sitter 1 meter ifrån är lite litet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@improwise: det sjuka är ju dock att komplett hade ”köp för 10 lax få 2 lax rabatt” om det nu var på singels day eller nånstans emellan.

Det är alltså 20% rabatt på valfria produkter. I min mening så hade dom ju ingenting igår som öht kom i närheten av hur pass bra den rabatten var?

Då utgår du dels för att man köper för exakt 10 000 och du utgår dels från att kompletts priser är lägst på prisjakt.

Permalänk
Medlem

Vad är en billigaste laptopen som fortfarande är på rea?
Jag gillar Macbooks pga deras skärmar och trackpads, men använder bara en laptop 1-2 ggr per vecka så priset på dem är inte värt för min del.
Enda jag ska göra är att använda ssh via Terminal (kör troligen Linux) och surfa med ett par flikar.

Jag har funderat på https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/276860-... men är osäker på Celeron processorn. Känns som att den kommer kännas seg pga den.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Såg att mina paket från Bring hade rört på sig nu idag. Någon som vet ifall Bring kör nu på helgen också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hail & Kill

Permalänk
Avstängd

Någon som sett en ultrabook eller liknande som fortfarande finns ute för bra pris?

Permalänk
Skrivet av superboss:

Jo jag tänkte mest på prestandan på spelskärmen om man parallellt matar en skärm till med 1440p.

Driva Windows fönsterhanterare drar en försumbar del av prestanda så det är bara att köra på! Om du dessutom kör fullscreen på spelskärmen och inte har något rörligt objekt igång på andra (typ video) gör kortet i princip noll på andra skärmen under tiden du spelar.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Beställde en Acer Predator XB271HU 27" för 6000, ingen som sett bättre deal på liknande skärm?

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Skrivet av railman:

Beställde en Acer Predator XB271HU 27" för 6000, ingen som sett bättre deal på liknande skärm?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3410310&c=all

5897 amazon

Permalänk

Någon här som bor i närheten av Borås som känner för att plocka upp det sista paret av dessa:
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/hor...

pluggar i Göteborg så där kan vi mötas centralt nu till helgen eller nästa vecka.
Bor 10 mil från Borås så det är en bit för ett par hörlurar.
Avrundar priset till närmaste 100lapp.
//Jonathan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av railman:

Beställde en Acer Predator XB271HU 27" för 6000, ingen som sett bättre deal på liknande skärm?

Själv är jag rätt sugen på denna https://www.inet.se/produkt/2205522/aoc-27-agon-ag271qg-g-syn...

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Då var det över! Fick bli en ny TV, går från 47" 720p plasma från 2008 till en 65" LCD IPS från LG
https://www.komplett.se/product/925924?noredirect=true?noredi...

Den är i mellanklass men tror ändå jag kommer bli nöjd

Vad fick du betala för den? Köpte mig en 55 " av samma modell o blev lite fundersam vad skillnaden var i pris

Visa signatur

"They say we die twice. Once when the breath leaves our body, and once when the last person we know says our name."

Permalänk
Medlem

@magkliarn: Sneglade också på den, men kändes värt 200kr mer för Acern

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har du kollat recensionerna innan på Prisjakt?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3570409

... det är en del som inte är helt nöjda med det i recensionerna. Bara en heads-up

Tror du länkade fel :). Men såg dem nu, hade på nåt sätt missat att just kolla prisjakts recensioner.

Har du något annat tips i så fall? Har inte hunnit hämta dem ännu så är fortfarande öppen för annat.

Permalänk
Medlem

Utnyttja 6månader netflix elgiganten LG OLED55C7V

Hej

Nån som vet hur man utnyttjar 6 månader netflix på LG OLED55C7V köpt på elgiganten ?
Ser inget på kvittot eller i lådan till tvn. Ska man skriva upp sig på LG`S sida eller vad? Tacksam för hjälp

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Missade Inets prissänkning, så gav nuvarande normalpris, 7490 kr. Men fick bundlen med deluxe strap, något fallout skin, Fallout 4 VR och Doom VFR. Även om inte fantastiskt, så varför inte.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...
https://www.elgiganten.se/cms/htc-vive-virtual-reality/htc-vi...

Varför i hela friden betalar du 7500 för Vive när du kan köpa Rift på oculus hemsida för 399 euro?
Okej, du kan behöva betala 69 euro för en sensor till om du vill ha perfekt tracking, men det blir fortfarande väldigt mycket billigare...

Permalänk

Jag har letat ganska mycket efter minnen denna helg och inte hittat några intressanta. Det enda är väl inet som har ett par hyffsade för 1400kr men dessa passar inte till mitt moderkort. Jag sprang på denna sida, de har ej black-friday erbjudanden men det är riktigt billigt. http://www.data-butiken.com/pc-komponenter/minnen/ddr-4/884

Någon som har erfarenhet om denna butik? Rent spontant känns det konstigt att de kan ligga så mycket lägre än andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av besprutad1:

Jag har letat ganska mycket efter minnen denna helg och inte hittat några intressanta. Det enda är väl inet som har ett par hyffsade för 1400kr men dessa passar inte till mitt moderkort. Jag sprang på denna sida, de har ej black-friday erbjudanden men det är riktigt billigt. http://www.data-butiken.com/pc-komponenter/minnen/ddr-4/884

Någon som har erfarenhet om denna butik? Rent spontant känns det konstigt att de kan ligga så mycket lägre än andra.

https://new.webhallen.com/se/product/207416-Corsair-Vengeance...

https://new.webhallen.com/se/product/221695-Corsair-Vengeance...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ordnade sig ändå med LG OLED65C7V och Elgiganten, de verkar förlängt Black Friday erbjudandet.

Går ju tyvärr inte att fixa via nätet utan åkte helt enkelt till Värmdö butiken vilket jag tror är den enda Stockholms butik (Elgiganten butik) som har denna modell kvar i lager?

En bra sak var att com hem erbjudandet jag tecknade samtidigt gav mig en tusing på presentkort som gick att nyttja direkt på TVn.

Tog kalibrering också efter tvekan mest eftersom den ger utökad pixelgaranti samt att jag fick bra intryck av han som utför det hela i butiken.

Hatar att lägga så här mycket pengar på en tv, frugan insisterade på 65 tummaren, vore jag singel skulle jag utan tvekan gått på samma modell men 55 tums varianten för 9000kr mindre.

Pixel garanti är ju fint men ta kalibrering med nypa salt (gör i butiken från ett papper, inte riktig kalibrering). Vill du ha något vettigt kan du göra det själv eller ringa till mediamarket så kan dom komma hem till dig och göra en riktig efter ditt rum (kostar dock 2000kr samt du får inte bo för långt bort). Är inte anställd på något av företagen eller någon annan elkedja .

Läs här om deras så kallade kalibrering #17131195 (är en recensent för skärmar på sweclockers).

Citat

Citat:

El-giganten fortsätter lura folk på pengar. Och ingen som läser detta bör någonsin betala för deras "Optimering".

Att de kallar det för "Kalibrering" är lurendrejeri. El-G kalibrerar inte alls, utan utgår från ett enda exemplars (inte ditt exemplar) inställningar som de kopierar till andra exemplar. Dessa inställningar är framtagna under fel premisser, via en Spyder-mätare och medföljande steg-för-steg-programvara. Det vill säga att de inställningar som tas fram är felaktiga eftersom de är framtagna utan kunskap om vad bild och färgstandard är.

Detta är som att du skulle gå till Dressman och betala för att skräddarsy din kostym. Fast den är inte skräddarsydd efter din kropp utan efter någon annans kropp. Där den så kallade skräddaren dessutom har tagit måtten efter en orangutang.

En kalibrering i ordets rätta bemärkelse, innebär att ditt exemplar har kontrollerats, mätts upp och justerats till att nå så nära färgstandard som möjligt. Då ska det också finnas ett protokoll som visar exakt hur ditt exemplar mäter och vilka inställningar som är genomförda, vilken mätare som användes och så vidare. Mätprotokollet ser ut ungefär som mina färgmätningar i skärmtesterna eftersom det är just det vad det handlar om. Att kalibrera mot en färgstandard.

Pröjsar man pengar till El-Giganten betalar man i grunden för att få en sämre bild än vad du själv kan googla fram och läsa i tester från rtings.com, flatpanels, hdtvtest och liknande grundliga tester.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av yeahyouknow:

Har för mig att det fanns helt ok erbjudande om någon vpn, vore grymt om någon skulle kunna länka det igen.

CyberGhost
NordVPN
Bahnhof

Valde själv NordVPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakabaka:

Hej

Nån som vet hur man utnyttjar 6 månader netflix på LG OLED55C7V köpt på elgiganten ?
Ser inget på kvittot eller i lådan till tvn. Ska man skriva upp sig på LG`S sida eller vad? Tacksam för hjälp

Mvh

Klicka på Netflix-appen så kommer den att känna av vilken TV du har och ge dig 6 fria månader.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kom på nu i efterhand att jag skulle kolla efter en SSD i mindre storlek till svärföräldrarnas dator. Nån som som sett nån med bra pris i typ 120 gb storleken ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekopp:

Har du lagt den i korgen har du lagt den i korgen, då borde det tas bort ur sortimentet och sedan läggas tillbaka om du skulle ångra dig, känns mysko om de gör annat

Självklart gör de inte så. Då skulle du kunna korga alla r7 1700x t.ex så kan ingen annan köpa dem. Kul tanke men extremt opraktiskt för affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

Den hypen har dom inte hjälpt till att bygga upp själva menar du? 😂

Nej, däremot att man på Black Friday ska kunna göra bra deals vilket man också kan då jag själv gjorde det. Men folk nu för tiden tycks ofta utgå ifrån sig sjävla och blir därför besvikna och kränkta om det inte är just det erbjudande som som önskat sig och då är rean plötsligt jättedålig. Att sen nån annan kanske sparade några tusenlappar på något som dom ville ha verkar kvitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@improwise: det sjuka är ju dock att komplett hade ”köp för 10 lax få 2 lax rabatt” om det nu var på singels day eller nånstans emellan.

Det är alltså 20% rabatt på valfria produkter. I min mening så hade dom ju ingenting igår som öht kom i närheten av hur pass bra den rabatten var?

Inte för dig kanske men t.ex. en OLED med 11 000 kr rabatt är för mig mer än 2000 kr rabatt. Men det var iof ett tag sen jag gick i skolan så jag vet inte vad dom lär ut idag i matten

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Då utgår du dels för att man köper för exakt 10 000 och du utgår dels från att kompletts priser är lägst på prisjakt.

Just den kampanjen var dock bra, vilket jag vet då jag utnyttjade den också och jämförde med prisjakt (på de varor jag köpte iaf). Med lite kreativitet fick man dessutom 3000 kr i rabatt

Du har för övrigt fel i att det behövde vara exakt 10 000 kr, det skulle vara minst 10 000 kr, men gissar att det kanske var så du menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Pixel garanti är ju fint men ta kalibrering med nypa salt (gör i butiken från ett papper, inte riktig kalibrering). Vill du ha något vettigt kan du göra det själv eller ringa till mediamarket så kan dom komma hem till dig och göra en riktig efter ditt rum (kostar dock 2000kr samt du får inte bo för långt bort). Är inte anställd på något av företagen eller någon annan elkedja .

Läs här om deras så kallade kalibrering #17131195 (är en recensent för skärmar på sweclockers).

Citat

Tack, jag är/var medveten om detta, tog kalibreringen efter tvekan mest pga den utökade pixelgarantin. Var åtminstone 200kr billigare nu pga black friday helgen. Skulle Media Markt haft samma erbjudande skulle jag köpt från dem just pga bättre kalibreringsstjänst.

Det blir nog ändå bra det här hoppas jag även om ca 9000kr prisskillnad mellan 55-65 tums varianten är på gränsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Just den kampanjen var dock bra, vilket jag vet då jag utnyttjade den också och jämförde med prisjakt (på de varor jag köpte iaf). Med lite kreativitet fick man dessutom 3000 kr i rabatt

Du har för övrigt fel i att det behövde vara exakt 10 000 kr, det skulle vara minst 10 000 kr, men gissar att det kanske var så du menade.

@BasseBaba skrev "Det är alltså 20% rabatt på valfria produkter". För att få 20% rabatt var man tvungen att köpa för exakt 10 000 kronor.

Dvs om du köpte för 11 490 så fick du visserligen 2 000 kronor i rabatt, men det är inga 20% längre.

Sedan skrev jag även att visst produkten kostar kanske 10 000 på komplett, men är erbjudandet lika bra om produkten du är itnresserad av kostar 8490 kronor på webbhallen (eller ännu lägre?).

Jag säger inte att erbjudandet var dåligt men att skriva "Det är alltså 20% rabatt på valfria produkter" är lite väl anser jag...