Logitech g Pro E-sport keyboard

Permalänk
Medlem

Logitech g Pro E-sport keyboard

Hej!

Gör en intressekoll för ett nytt tangentbord som jag har blivit utlovad efter ett garantiärande hos logitech där en annan modell slutade fungera.

Tangentbordet är designat just för e-sportare i åtanke; mer om tangentbordet är här: https://www.logitechg.com/sv-se/product/pro-gaming-keyboard (Modellen jag får är en International-version, så den har en STOR ENTER-KNAPP).

nypris är på 1600kr på elgiganten, komplett och cdon, den är 1500kr på inet men där är tangentbordet slutsålt. Det medkommer också 2-års tillverkningsgaranti ifrån logitech.

Skriv gärna i kommentarsfältet eller pm om du är intresserad eller kanske vill ge ett bud.

Mvh/

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Hej!

Gör en intressekoll för ett nytt tangentbord som jag har blivit utlovad efter ett garantiärande hos logitech där en annan modell slutade fungera.

Tangentbordet är designat just för e-sportare i åtanke; mer om tangentbordet är här: https://www.logitechg.com/sv-se/product/pro-gaming-keyboard

nypris är på 1600kr på elgiganten, komplett och cdon, den är 1500kr på inet men där är tangentbordet slutsålt. Det medkommer också 2-års tillverkningsgaranti ifrån logitech.

Skriv gärna i kommentarsfältet eller pm om du är intresserad eller kanske vill ge ett bud.

Mvh/

Läs hela annonsen här

Hej. Detta är bara en notis om "Det medkommer också 2-års tillverkningsgaranti ifrån logitech."
Garantin gäller från inköpsdatum och inte från när du får din ersättningsprodukt. Nu vet jag inte om du bara hade det första tangentbordet en dag och det därav nästan är 2 år kvar. Men om du inte lyckats med någon special deal från handlaren med nytt kvitto så är det som sagt 2 år från inköpsdatum (tror det är uthämtningsdagen om du beställt på internet). Så det är mer relevant att nämna inköpsdatum.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Hej. Detta är bara en notis om "Det medkommer också 2-års tillverkningsgaranti ifrån logitech."
Garantin gäller från inköpsdatum och inte från när du får din ersättningsprodukt. Nu vet jag inte om du bara hade det första tangentbordet en dag och det därav nästan är 2 år kvar. Men om du inte lyckats med någon special deal från handlaren med nytt kvitto så är det som sagt 2 år från inköpsdatum (tror det är uthämtningsdagen om du beställt på internet). Så det är mer relevant att nämna inköpsdatum.

Lycka till!

Stämmer inte när du får en artikel utbytt av Logitech. Du får en helt ny garantiperiod på den nya artikeln.

Permalänk
Medlem

Hur är enter knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: jag antar att du talar om storleken på enterknappen, om den är mindre eller en större "mer vanlig". Jag har dragit iväg en förfrågning till logitech om det.

Permalänk
Medlem

@bobish:
Ja precis det är det jag menar.
Du vet inte för att du inte öppnat förpackningen antar jag?
Det verkar närmligen finnas ett par olika. Alla är nog US layout som jag förstått det men ena har ren US enter key vilket är en smal liten knapp precis som shift. Medan US international layout har en större enter knapp precis som våra svenska tangentbord.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: jag har faktiskt inte fått tangentbordet tillhanda än, men jag har skickat ett mejl till personen på logitech som tog handom ärendet och han ska kunna svara på frågan i alla fall Jag tror det rör sig om den större, internationella varianten då det skickas från logitech sveriges lagershop på deras hemsida, men vi får se vad han säger.

Mvh/

Permalänk
Medlem

@bobish:
okej grymt. Håll mig uppdaterad.
Du är inte intresserad av byte till G810 ? alltså fullsize modellen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: jag håller dig uppdaterad, jag är tyvvär inte ute efter byte till annat tangentbord, men tack för att du frågade mvh/

Permalänk

Är det en "stor" enter-knapp på så är jag mycket intresserad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nima2001: hejsan, jag ringde istället till logitech och det är logitech g pro med en STOR enter knapp Mvh/ Kristian

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: hejsan! jag pratade precis med logitech och det är en logitech g pro med stor enterknapp.

Mvh/

Permalänk
Skrivet av bobish:

@StuntmanMike: hejsan! jag pratade precis med logitech och det är en logitech g pro med stor enterknapp.

Mvh/

Jag börjar på 800kr +frakt så får vi se vad det slutar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

850 +frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: @StuntmanMike: Noterat, då leder "Nima2001" med 850kr + frakt. kommer låta budgivning fortsätta tills på måndag . mvh/

Permalänk
Medlem

@Nima2001: @StuntmanMike: Avslutar ikväll runt kl 20:00, Nima2001 leder med 850kr + frakt. mvh/

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

@Nima2001: @StuntmanMike: Avslutar ikväll runt kl 20:00, Nima2001 leder med 850kr + frakt. mvh/

Tjena.. Hur går det? Väntar på uppföljning fortfarande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Hej! jag har kontaktat dig tre gånger genom pm sedan måndagen, eftersom du inte svarade på två dagar(trots att du var aktiv i andra delar av forumet och inloggad vid flera tillfällen vid dem dagarna) antog jag att du inte var intresserad längre. Då gick jag vidare till det andra budet, där denna personen inte heller svarade under två dagar. Nu går det tillbaka till dig igen eftersom du hörde av dig, men ett nytt problem har inträffat; under tiden funktionstestade jag tangentbordet och space-knappen verkar till att vara defekt när man pressar på den från vänster sida (tangenten "fastnar" och låter konstigt och bräckligt) så jag behöver lämna in det här tangentbordet till logitech igen (har bilder på tangentbordet i fråga också så du inte tror att jag hittar på). Om du orkar vänta på ett nytt från logitech så är det ditt för 850kr, men det är nog nästan smidigare för dig att du kanske köper något på black friday istället? hör av dig om hur du vill göra. tangentbordet är somsagt ditt om du fortfarande vill ha det. Mvh/ Kristian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

@Nima2001: Hej! jag har kontaktat dig tre gånger genom pm sedan måndagen, eftersom du inte svarade på två dagar(trots att du var aktiv i andra delar av forumet och inloggad vid flera tillfällen vid dem dagarna) antog jag att du inte var intresserad längre. Då gick jag vidare till det andra budet, där denna personen inte heller svarade under två dagar. Nu går det tillbaka till dig igen eftersom du hörde av dig, men ett nytt problem har inträffat; under tiden funktionstestade jag tangentbordet och space-knappen verkar till att vara defekt när man pressar på den från vänster sida (tangenten "fastnar" och låter konstigt och bräckligt) så jag behöver lämna in det här tangentbordet till logitech igen (har bilder på tangentbordet i fråga också så du inte tror att jag hittar på). Om du orkar vänta på ett nytt från logitech så är det ditt för 850kr, men det är nog nästan smidigare för dig att du kanske köper något på black friday istället? hör av dig om hur du vill göra. tangentbordet är somsagt ditt om du fortfarande vill ha det. Mvh/ Kristian.

Hej..

För det första vill jag ursäkta att jag inte svarat på PM.. Problemet är och har varit att jag använder Sweclockers via mobilen 90% av tiden. Senaste veckorna 100% då jag inte vart hemma mycket pga jobb och skola..
I mobilen syns inte PM! Ingenstans.. Detta är verkligen kasst.. Får inte ens en notis om att jag fått PM och får inte heller mails om det längre av nån anledning.. För mig att man alltid fick mail vid PM förr men.. Aja..

Vi kan hålla detta uppdaterat angående tangentbordet beroende på när du får tillbaka det från Logitech.. Men som du säger kanske det är bäst att satsa på Black friday för detta ändamål istället..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: inga problem, det är sånt som händer. jag kommer att kontakta logitech och sedan skicka tillbaka den eller se om jag kan gå till deras fysiska butik och direkt få en ny på måndagen. jag kommer att hålla dig uppdaterad.

Mvh/ Kristian

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

@Nima2001: inga problem, det är sånt som händer. jag kommer att kontakta logitech och sedan skicka tillbaka den eller se om jag kan gå till deras fysiska butik och direkt få en ny på måndagen. jag kommer att hålla dig uppdaterad.

Mvh/ Kristian

Tja.
Har se en fysisk butik!? Var då?
När du går dit skulle du vänligen kunna fråga dom om hur det funkar med garantiärenden I framtiden ifall du säljer den till mig. Alternativt fråga om dom kan lösa nån slags överlåtning annars direkt på plats ifall du får mina uppgifter osv.

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: absolut jag kommer fråga om garanti och allt, vet ej om det är en butik men det är deras sverige kontor iaf, torsgatan 8. mvh/

Permalänk
Medlem

@Nima2001: Nu har Logitech skickat iväg ett nytt keyboard till mig som kommer mig tillhanda den 5 december. Om du fortfarande är intresserad av den har du "första tjing" på att köpa den.

Mvh/ Kristian