Vad har SweClockers för hörlurar?

Permalänk
Medlem

Har en Beyer Dynamics DT880 som jag kopplar in i en liten Fiio E10k. Låter fint, men jag småtvivlar lite om DAC:en håller tillbaka lurarna något. Kommer i framtiden lägga ner större summor på hörlurar och dylikt, men det känns verkligen som ett gamble när det knappt finns några fysiska butiker att testa lurar på.

Har även ett par ATH-M50 som ligger och samlar damm efter att jag köpte DT880:orna. Dessa satt riktigt uselt på huvudet och gav mig komfortverk i öronen efter ett par ynka timmar. Förstår inte hur dessa kan vara så populära. Men det kanske bara är jag som har dålig form på skallen.

För musik på språng har jag ett par Shure SE215 som jag verkligen tycker om. Mobilen har en urusel DAC dock, så jag inventar just nu en Fiio X1 gen 2 på posten.

Permalänk
Medlem

Fidelio X2 för spel, film, musik etc hemma, drivs av en Aune X1S.
Väntar på ett par Sennheiser HD6XX att alternera med.

Har ett par AKG K550 för när jag behöver stängda lurar också. Toppen för spel om man nu måste ha stängda, förutsatt att man har huvudform för att få de o sitta ordentligt.

Permalänk
Medlem

Kör med mina gamla Sennheiser HD 650 tillsammans med Vioelectric DAC V800 och HPA V200 hörlursförstarkare. Duger i krig.

Hört/läst mycket om Sennheisers dåliga kvalitet när det kommer till HD650, men jag har tappat mina flera gånger, råkat sätta mig på min och den håller utan att ha gått sönder.

Permalänk
Medlem

Fidelio X2 + Audioengine D1

G533 för spel

Permalänk
Medlem

Många år gamla trådade Plantronics vid datorn.

Plantronics BackBeat Pro med noise cancellation när jag är ute eller vill röra mig fritt hemma. Köpte på black friday och jag älskar lurarna. Säljs för tusen spänn just nu.

Permalänk
Medlem

Jag kör Bowers and Wilkins P7 hemma med en nuforce dac2. På jobbet är det lite enklare men väldigt trevliga XTZ Divine, dessa låter riktigt bra ihop med Dirac mjukvaran i windows. När man slår på den lyfter det ljudnivån rejält till det bättre!

Visa signatur

// Knatten

Permalänk
Medlem

Hemma: BeyerDynamic DT 880 250ohm, drivs av en Schiit Modi 2 Uber/Magni 3 stack

portabelt: Brainwawz B400 quad drivers IEM.

nästa projekt blir att köpa ett par mer portabla stängda hörlurar.

Permalänk
Medlem

Hemma: BeyerDynamic DT990 Premium
Portabelt: Bose QuietComfort 35

Duger utmärkt för mina användningsområden.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

@Matuta: Du har ingen annan amp du har testad med X2s? Man har ju läst att X1S har en riktigt hög output impedance vilket borde vara väldigt negativt märkbart med X2s.

Permalänk

Till datorn: Philips Fidelio X2 med V-Moda Boomstick som mikrofon och Audioquest Dragonfly Red som DAC

På språng: B&W P7, Sennheiser HD-25 Aluminium, Bose QC35 II & Sennheiser Momentum I och Audioquest Dragonfly Red som DAC (portabel som fan)

Permalänk

@Ugga: Varför flera ex av samma lurar om man får fråga?

Permalänk
Medlem

Använder Koss Porta Pro när jag är ute. Har använt de länge och har aldrig haft ett problem med dem. De passar utmärkt för personer som har glöasögon.

Vid datorn så använder jag Sennheiser Game One Black, helt suveräna.

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64

Permalänk

Philips Fidelio X2 tillsammans med HiFime Sabre 9018 DAC. Billigt, enkelt och funkar alldeles utmärkt

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Me_Gustav:

@Udd3n: Varför flera ex av samma lurar om man får fråga?

Köpt ett par extra till bra pris av lurar jag verkligen gillar så jag inte behöver vara lika rädd för att ha sönder/tappa bort eller bli stulna.. Onödigt kan tyckas men vafan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

G930!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

@Matuta: Du har ingen annan amp du har testad med X2s? Man har ju läst att X1S har en riktigt hög output impedance vilket borde vara väldigt negativt märkbart med X2s.

Bara testat dom med X1S och sen utan amp direkt från iphone/laptop etc. Samma med AKG lurarna. Båda låter fruktansvärt mycket trevligare från förstärkaren iaf. Men jag vet inte, det är möjligt att de skulle låta bättre med en amp som har lite lägre output.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OCBaq:

Sennheiser RS 175 tror jag skall vara bland dom bättre trådlösa Hörlurarna.... Kika på dom

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset!
Men de har ingen mic ser det ut som ska kika på dem ändå.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Medlem

Datorn: Sennheise PC 373D
Hemma: Hifiman HE-400i kopplade till en Woo Audio WA7
Portabelt: Sennheiser Momentum M2 wireless (over ear)
Gymmet: Bose Sound Sport

Visa signatur

| Moderkort: Asus Maximus VIII Gene | CPU: Intel I7 6700k | Ramminne: Corsair 16GB | Grafikkort: XFX NANO 4Gb HBM | PSU: EVGA SUPERNOVA P2 850W | Chassi: Phanteks Evolv | Skärm: ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

QPAD QH-90 för gaming & Audio-Technica M50X för musik.

Äger nu mitt andra par QH-90 faktiskt, då mitt förra gav upp.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Steelseries 9H i spel. kör all musik, film osv i högtalarna

Permalänk
Medlem

Har ett par Sony MDR-CD570 som jag har haft i säkert tjugo år. Öronkuddarna håller sakta på att smulas sönder men de låter bra än!

Permalänk

Sennheiser PC 373D

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 595

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

Brainwavz HM5 + AntLion ModMic V4

Permalänk
Medlem

Sennheiser 558 sedan 7 år tillbaka. Fått byta kabeln en gång. Bra byggkvalitet.

Permalänk
Medlem

Skaffade nyligen Denon AH-MM400 och hörlursförstärkare Denon DA-10. Mycket nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Trust nånting från kjell som knastrar lagom bra =D

Permalänk

Audio-Technica ATH-M50x och inväntar ett par HIFIMAN HE4XX från massdrop och dessa båda kommer att drivas/drivs av en schiit stack

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

Sennheiser Momentum (over ear) och ASUS Cerberus V2.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Jahapp, 1800 spänn fattigare... Efter att ha snubblat in i den här tråden fanns inget val, beställde ett par Massdrop HIFIMAN HE4XX att lägga till samlingen... Lär hamna på jobbet eftersom förstärkaren finns där, får låna ut mina HD-650 till någon lycklig kollega ^_^

Sweclockers är farligt för plånboken!

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |