Permalänk
Medlem

Beställde 28:e och har fortfarande "Behandlas" på min order med.

Detta är ganska störande för en av sakerna jag köpte var 8700K som kostade 200kr mer än på alla andra butiker (köpte pga. att den fanns i lager).

Nu vet jag inte om jag har fått den eller om det hann gå ur lager innan min beställning gick igenom. Och ingen statusuppdatering på 4+ arbetsdagar.

Permalänk
Medlem

Eftersom det tydligen inte går att ringa till cdon så ber jag att någon representant kontaktar mig. Kollinummret finns inte och posten har tydligen inget paket. Min dotter är jätteledsen.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ozric:

Eftersom det tydligen inte går att ringa till cdon så ber jag att någon representant kontaktar mig. Kollinummret finns inte och posten har tydligen inget paket. Min dotter är jätteledsen.

Hej,

Tråkigt att höra, Vänligen återkom med ditt ordernummer via PM så ska jag hjälpa dig vidare,
MVH
Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde under black friday, och alla måste ju kunna förstå att det kommer ta tid. Någon kommer få sitt sist av alla. Det jag INTE förstår är hur det enda som var slut i lager var det som skickades till mig (Som ändå ska öppnas först 24/12).

Dock får man ju inte så mycket mer information av vad som händer med ordern efter detta vid delleverans.

Mailade kundtjänst under förra veckan och till svar fick jag att ingenting var slut eller något fel på gällande resterande order och den kommer skickas måndag 4/12 som senast. Ännu ingen puls på resterande ordern, utöver att det fortsätter dyka upp flaggor som "tillfälligt slut" på produktsidan.

Det handlar bara att acceptera att jag är denna resterande 1%.

Permalänk
Medlem

Min order från CyberMonday ser ut att vara postad av CDON nu iaf

Permalänk
Medlem

Min order står fortfarande som "Behandlas". Ett par hörlurar jag tänkt ge bort i present, beställdes 29/11, alltså för en vecka sedan. Är nöjd med cdon's kundtjänst i andra ärenden men här verkar det som om något har gått fel...

Har självklart förståelse över att det tar längre tid än normalt under denna period, tycker dock att en produkt som finns i lager borde kunna lämna CDON lite snabbare.

Permalänk

Likt er andra så står min order också som "Behandlas". Den köptes på Cyber Monday, och jag vet ärligt talat inte hur jag skall ställa mig till att man skall behöva ligga ute med mycket pengar för en produkt som inte har blivit skickad än? Vid köpet stod det att det var högt tryck och att varan skulle skickas 1-5 dagar från att beställningen lades, men det här är ju faktiskt ganska löjligt.

Permalänk
Medlem

Får se om det blir en repris av förra året då en del Black Friday-beställningar inte kom fram före nyår. Var många arga röster på deras Facebook-sida den gången. Det flesta av mina saker har skickats vid det här laget men en beställning från CDON från Bamba är fortfarande märkt med "Behandlas" 8 (åtta!) arbetsdagar senare...

Permalänk

Cdon har gjort sin del, men nu är det Postnord's tur att sega... I över 2 dagar har paketet legat i samma terminal...

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Cdon har gjort sin del, men nu är det Postnord's tur att sega... I över 2 dagar har paketet legat i samma terminal...

Beroende på terminal och rutt så kan ju beror det ju på när fjärrbilen passerar. Vissa leveransorter (Främst inland) har endast en passering i veckan, och den dagen kan lika gärna passerat, så det står i kö en hel vecka. Du har ett beräknat datum, sikta på det istället, samt kan du även beräkna transportdatum från postnr till postnr för att enkelt se vad det borde ha för generell ledtid.

Sedan kan det vara värt att nämna, det är inte säkert att det scannas ut ur terminalen, utan ligger i rutt för att ankomma till nästa terminal, och först då du kommer se en ny scanning.

Permalänk
Medlem

Har två stycken paket som behövde åtgärdas, dels ett som kom fram till mig trasigt "två stycken glas" och 1 produkt jag vill returnera, men får ingen kontakt med CDON via deras kundtjänst, har gått X antal dagar nu. Är det alltid så med CDON eller bara just nu? (Inte van att handla via dom)

Har även köpt ett Blackwidow Chroma X V2 som i alla fall var i lager när jag köpte de, men fick sedan ett mail att dom har ingen aning om när det kommer in, tänkte ja kunde maila dom och be om ett annat tangentbord men de känns ju lön löst med den supporten. Sidenote: Även lite fult att priserna ändras trots ett visst kampanjpris på första sidan och så går man in och klickar på produkten så är den X antal 100 kr dyrare.

Visa signatur

"They say we die twice. Once when the breath leaves our body, and once when the last person we know says our name."

Permalänk

Gjorde en beställning i slutet av november, och har fått bekräftelse på mail. Därefter händer ingenting. Har försökt kontakta dem vi mail, men får inte något svar. Nu kom det en faktura på köpet, trots att varan ej är levererad, eller ens aviserad. Deras kundtjänst behöver verkligen förbättras. Om någon från Cdon.se läser denna tråd får ni gärna kontakta mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: tyvärr går det heller inte att logga in på hemsidan, trots flera försök. Fixa!

Permalänk
Skrivet av tcmixx:

Har två stycken paket som behövde åtgärdas, dels ett som kom fram till mig trasigt "två stycken glas" och 1 produkt jag vill returnera, men får ingen kontakt med CDON via deras kundtjänst, har gått X antal dagar nu. Är det alltid så med CDON eller bara just nu? (Inte van att handla via dom)

Om du scrollar bakåt i den här tråden så kommer du att upptäcka att ett återkommande klagomål är att CDON:s kundtjänst är värdelös, svår att få tag i, och när det väl sker så händer inget i alla fall. Bästa sättet att få hjälp är nog att klaga högljutt i den här tråden så kanske du får hjälp här istället. Så var det för mig i alla fall när jag skulle byta en julklapp.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av xakt:

Beställde under black friday, och alla måste ju kunna förstå att det kommer ta tid. Någon kommer få sitt sist av alla. Det jag INTE förstår är hur det enda som var slut i lager var det som skickades till mig (Som ändå ska öppnas först 24/12).

Dock får man ju inte så mycket mer information av vad som händer med ordern efter detta vid delleverans.

Mailade kundtjänst under förra veckan och till svar fick jag att ingenting var slut eller något fel på gällande resterande order och den kommer skickas måndag 4/12 som senast. Ännu ingen puls på resterande ordern, utöver att det fortsätter dyka upp flaggor som "tillfälligt slut" på produktsidan.

Det handlar bara att acceptera att jag är denna resterande 1%.

Skrivet av Creed:

Min order står fortfarande som "Behandlas". Ett par hörlurar jag tänkt ge bort i present, beställdes 29/11, alltså för en vecka sedan. Är nöjd med cdon's kundtjänst i andra ärenden men här verkar det som om något har gått fel...

Har självklart förståelse över att det tar längre tid än normalt under denna period, tycker dock att en produkt som finns i lager borde kunna lämna CDON lite snabbare.

Skrivet av lunkwill:

Får se om det blir en repris av förra året då en del Black Friday-beställningar inte kom fram före nyår. Var många arga röster på deras Facebook-sida den gången. Det flesta av mina saker har skickats vid det här laget men en beställning från CDON från Bamba är fortfarande märkt med "Behandlas" 8 (åtta!) arbetsdagar senare...

Skrivet av tcmixx:

Har två stycken paket som behövde åtgärdas, dels ett som kom fram till mig trasigt "två stycken glas" och 1 produkt jag vill returnera, men får ingen kontakt med CDON via deras kundtjänst, har gått X antal dagar nu. Är det alltid så med CDON eller bara just nu? (Inte van att handla via dom)

Har även köpt ett Blackwidow Chroma X V2 som i alla fall var i lager när jag köpte de, men fick sedan ett mail att dom har ingen aning om när det kommer in, tänkte ja kunde maila dom och be om ett annat tangentbord men de känns ju lön löst med den supporten. Sidenote: Även lite fult att priserna ändras trots ett visst kampanjpris på första sidan och så går man in och klickar på produkten så är den X antal 100 kr dyrare.

Skrivet av Blommenstorvik:

Gjorde en beställning i slutet av november, och har fått bekräftelse på mail. Därefter händer ingenting. Har försökt kontakta dem vi mail, men får inte något svar. Nu kom det en faktura på köpet, trots att varan ej är levererad, eller ens aviserad. Deras kundtjänst behöver verkligen förbättras. Om någon från Cdon.se läser denna tråd får ni gärna kontakta mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: tyvärr går det heller inte att logga in på hemsidan, trots flera försök. Fixa!

Hej,

Beklagar att ni inte har mottagit er beställning,

Vi har just nu väldigt högt tryck och vårt lager jobbar på grymt bra! Jag kan inte hjälpa er personligen då jag inte har något ordernummer. Vänligen återkom med ett ordernummer i PM samt en beskrivning vad det gäller så undersöker jag vad som skett.

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Beklagar att ni inte har mottagit er beställning,

Vi har just nu väldigt högt tryck och vårt lager jobbar på grymt bra! Jag kan inte hjälpa er personligen då jag inte har något ordernummer. Vänligen återkom med ett ordernummer i PM samt en beskrivning vad det gäller så undersöker jag vad som skett.

MVH
CDON Henrik

Undersök gärna order 59855618. Har fått fakturan redan, men ingen leverans eller avisering. 27/11 lades beställningen. Tycker det tar för lång tid från order till leverans... //Anders

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com

@Blommenstorvik:

http://viewmybox.com/tt/track.php?searchId=003735004895033089...

Hej,

Se länk ovan. Jag kan se där att din order är skickad.

Återkom om du har fler frågor, Önskar dig en trevlig dag!

MVH

Henrik CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Beklagar att ni inte har mottagit er beställning,

Vi har just nu väldigt högt tryck och vårt lager jobbar på grymt bra! Jag kan inte hjälpa er personligen då jag inte har något ordernummer. Vänligen återkom med ett ordernummer i PM samt en beskrivning vad det gäller så undersöker jag vad som skett.

MVH
CDON Henrik

Tack för erbjudandet Henrik, men jag fick svar från er kundtjänst, om än inte så värst mycket utöver en leveransbekräftelse, vilket räcker för min del.

@Blommenstorvik
Fakturan skickas endast om godset är levererat, och detta nästan per automatik. (Levererat = lämnat lager), och jag kan då utgå från mina ordrar att mailet har kommit i efterhand med varierande fördröjning. (vilket kan säkert bero på många saker), alternativt ligger i skräppost/övriga. Men ett tecken på leverans är alltid behövligt i sinom tid

Tips till övriga som vill att allt händer på en och samma dag: Supporta era lokala butiker Men det kostar oftast därefter.

Permalänk
Medlem

Beställde vid black friday, var noga med att endast beställa varor som fanns på lager.
Det som hände sedan är bara konstigt.

2 av 5 varor var ändå slut så de skickade det de hade separat, allt är betalt och nu börjar alla problem med kundtjänsten.

De meddelar mig att de skickar ut det de har hemma och de 2 resterande varor (båda från lekmer) som tydligen var slut även om de fanns på ”lager” skulle skickas separat.

Låter bra.

2 veckor senare har varorna från lekmer äntligen kommit, men vart är ert paket som ”skickades först”?

Har kontaktat kundtjänsten 4 gånger nu och det enda jag får är att de ska ”försöka hitta paketet” men ingen har gjort det, det verkar vara en omöjlighet tydligen och ingen har heller följt upp.

Sista svaret jag fick var dock helt värdelöst, jag klistar in svaret här

”• Vi kommer att försöka lokalisera försändelsen. Om du inte har mottagit din order senast 18/12 ber vi dig att återkomma och meddela oss, vi kommer då att återbetala dig för din order.”

Är det meningen att jag ska vänta tills den 18de för att få hjälp? Nästan en månad efter att man beställde och betalade?

Det värsta är att det här är inte första gången det har hänt med er och har inte handlat hos er sen ett par år på grund av det, tänkte att saker och ting måste ha förbättrats och det kanske det har gjort men så händer det igen.

Skulle uppskatta lite hjälp med detta, ordernummret är 59743337

Tack.

Permalänk
Skrivet av xakt:

Tack för erbjudandet Henrik, men jag fick svar från er kundtjänst, om än inte så värst mycket utöver en leveransbekräftelse, vilket räcker för min del.

@Blommenstorvik
Fakturan skickas endast om godset är levererat, och detta nästan per automatik. (Levererat = lämnat lager), och jag kan då utgå från mina ordrar att mailet har kommit i efterhand med varierande fördröjning. (vilket kan säkert bero på många saker), alternativt ligger i skräppost/övriga. Men ett tecken på leverans är alltid behövligt i sinom tid

Tips till övriga som vill att allt händer på en och samma dag: Supporta era lokala butiker Men det kostar oftast därefter.

Har fått godset. //Anders

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Victorlo:

Beställde vid black friday, var noga med att endast beställa varor som fanns på lager.
Det som hände sedan är bara konstigt.

2 av 5 varor var ändå slut så de skickade det de hade separat, allt är betalt och nu börjar alla problem med kundtjänsten.

De meddelar mig att de skickar ut det de har hemma och de 2 resterande varor (båda från lekmer) som tydligen var slut även om de fanns på ”lager” skulle skickas separat.

Låter bra.

2 veckor senare har varorna från lekmer äntligen kommit, men vart är ert paket som ”skickades först”?

Har kontaktat kundtjänsten 4 gånger nu och det enda jag får är att de ska ”försöka hitta paketet” men ingen har gjort det, det verkar vara en omöjlighet tydligen och ingen har heller följt upp.

Sista svaret jag fick var dock helt värdelöst, jag klistar in svaret här

”• Vi kommer att försöka lokalisera försändelsen. Om du inte har mottagit din order senast 18/12 ber vi dig att återkomma och meddela oss, vi kommer då att återbetala dig för din order.”

Är det meningen att jag ska vänta tills den 18de för att få hjälp? Nästan en månad efter att man beställde och betalade?

Det värsta är att det här är inte första gången det har hänt med er och har inte handlat hos er sen ett par år på grund av det, tänkte att saker och ting måste ha förbättrats och det kanske det har gjort men så händer det igen.

Skulle uppskatta lite hjälp med detta, ordernummret är 59743337

Tack.

Hej,

Jag har svarat dig på PM,.

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hej, jag beställde en skärm för några dagar sedan, men står fortfarande att ordern behandlas. Vad är det som dröjer?

Mvh

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kossamu:

Hej, jag beställde en skärm för några dagar sedan, men står fortfarande att ordern behandlas. Vad är det som dröjer?

Mvh

Hej,

Vi har just nu hårt tryck på vårt lager men jobbar så snabbt vi kan!
Vänligen återkom med ordernummer i PM så kan jag hjälpa dig vidare där!

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan,

Jag beställde i onsdag ett par homeplugs som då fanns i lager, idag när jag kollade min order såg jag att de va slut på lagret och att min order fortfarande är under behandling.

Skulle du kunna se om jag kommer få min vara eller ej? Annars måste jag beställa från någon annan då det är ganska bråttom med dessa homeplugs.

Order nr:60043705

// Andreas

Permalänk
Cdon.com

@bdea:

Hej,

Jag kan se att din order; 60043705 är skickad. Du kan följa leveransen via följande länk: http://viewmybox.com/tt/track.php?searchId=003707262020762440...

MVH

CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk

saknar leverans

Powerbank 8800mAh|Quick Charge|iPhone / iPad / Samsung / LG (Blå har inte mottagit den trots den skickades 25 november. Ingen stor kostnade men ändå. Var kontakt med er på mail och fick till svar från någon ludviq att han skulle återkoppla det var den 6/12 och nu är det 13/12 detta är urdåligt ska det verkligen gå så lång tid att ringa till dom som skickat varorna och sen återkoppla till kunden. Jobbar själv med kunder och kan förstå att ni haft mycket att göra absolut. Men lösningen är enkel skicka ny eller betala tillbaka pengarna för produkten så jag kan gå till affären köpa julklappen istället. tycker verkligen inte om när man köper från cdon och någon random butik skickar varorna. här har ni order 59729955

Med vänlig hälsning Conny

Permalänk
Hedersmedlem

Qliro är alltid lika spännande. Har handlat tämligen mycket av CDON detta året (och regelbundet) och nästan allt via Qliro, senast i november. För några dagar sedan så blev jag sugen på Toblerone. Beställde 4st för hela 196kr (på faktura 14 dagar) och BAM! så kör de en kreditkontroll med inkomstuppgifter senaste tre åren.

Aldrig missat en räkning eller avbetalning under hela tiden jag använt Qliro. Man undrar lite hur deras algoritmer fungerar? Det kostar väl att ta en upplysning (i detta fallet Creditsafe)?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Hej,
Köpte ett grafikkort för cirka 1 och en halv månad tillbaka. Retunerade grafikkortet och utnjytta ångerrätten men nu drygt efter 100 mail har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att varan mottagits fast än jag har angett sändningsnummer och där står det klart och tydligt att det mottagits och kvitterats.

Är det möjligt att ni kollar statusen? Ordern var: 59243126 och mitt sändningsnummer är: 86514758820SE hade verkligen uppskattat ett svar då kundtjänst genom mail är bland det sämsta jag varit med om.

Förut tyckte jag CDON var bland de bättre gällande kundtjänst men senare tid verkar det gått neråt..

Permalänk
Medlem

Hej, köpte ett "komplett" ps4 vr headset på cyber monday men det levererads utan kamera och spel!?, bara headset i paketet. Mailade in ett ärende den 8/12 fick svar den 13/12 om mer info och bilder på kartongen... Jag svarade på det och så händer inget, Det börjar bli tajt för jultomten att hinna leverera julkappar snart, en vecka i supporten utan något någon framgång i ärendet?

Ärende 0000PaD2MGEP102Y

Visa signatur

C2D E8400 | GA-965P-DS3 3.3 | ATI HD4890 2GB DDR5 | 4GB PC8500 HyperX | 2x u320 SCSI 36GB 15k @ Raid 1 | 64MB RAID controller | 3TB SATAII | Amilo 3260w 26"@5ms | BENQ 1640 DVD | Corsair HX520W | Logitech S510 + Cordless Opt. Trackman | Win 7 Ultimate
Övrigt: HP 2560p / Samsung Galaxy SII

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Connyray84:

Powerbank 8800mAh|Quick Charge|iPhone / iPad / Samsung / LG (Blå har inte mottagit den trots den skickades 25 november. Ingen stor kostnade men ändå. Var kontakt med er på mail och fick till svar från någon ludviq att han skulle återkoppla det var den 6/12 och nu är det 13/12 detta är urdåligt ska det verkligen gå så lång tid att ringa till dom som skickat varorna och sen återkoppla till kunden. Jobbar själv med kunder och kan förstå att ni haft mycket att göra absolut. Men lösningen är enkel skicka ny eller betala tillbaka pengarna för produkten så jag kan gå till affären köpa julklappen istället. tycker verkligen inte om när man köper från cdon och någon random butik skickar varorna. här har ni order 59729955

Med vänlig hälsning Conny

Hej,

Jag kan dessvärre inte svara på din fråga då produkten skickas från en annan säljare, men jag har skicka ditt ärende vidare till ansvarig på avdelning.

Du ska få en återkoppling senast imorgon. Återkom annars igen till mig via PM så ska jag hjälpa dig vidare,

MVH
CDON Henrik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av foffen:

Hej, köpte ett "komplett" ps4 vr headset på cyber monday men det levererads utan kamera och spel!?, bara headset i paketet. Mailade in ett ärende den 8/12 fick svar den 13/12 om mer info och bilder på kartongen... Jag svarade på det och så händer inget, Det börjar bli tajt för jultomten att hinna leverera julkappar snart, en vecka i supporten utan något någon framgång i ärendet?

Ärende 0000PaD2MGEP102Y

Hej,

Tack för ditt inlägg,

Vi kommer att se över ditt ärende och återkomma till din mail.

MVH
CDON Henrik

Visa signatur