Tjänstetelefon i prisklass med iPhone 8

Permalänk
Medlem

Tjänstetelefon i prisklass med iPhone 8

Hej!

Jag ska byta arbetsgivare och därmed välja telefon. De sa i samma prisklass som iPhone 8 vilket kanske är lite luddigt.

Hur som är jag android-person och funderar på OnePlus 5T eller kanske Huawei Mate 10 Pro, jag har i dagsläget Mate 9 Pro.

Vad säger ni? Har ni andra tips. Är dessa telefoner i "samma prisklass som iPhone 8"?

Jag skaffade Pro sist för dual-sim. Jag funderar dock nu på att flytta mitt privata nummer för att ha det även i arbetet. Känns dumt att betala för ett abb jag knappt använder, även om det ibland kan vara bra att ha en extra surf-pott i bakgrunden!

Vad säger ni om OnePlus 5T/Mate 10? Har ni andra förslag?

Tacksam för tips,

Robert.

Permalänk
Medlem

Om jobbet betalar hade jag tagit Mate 10 Pro. Behåll sen ditt privata abb och gör om det till kontantkort/99:- abbonemang.
Kan vara rätt gött att koppla från sig jobbet ibland också...

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Om jobbet betalar hade jag tagit Mate 10 Pro. Behåll sen ditt privata abb och gör om det till kontantkort/99:- abbonemang.
Kan vara rätt gött att koppla från sig jobbet ibland också...

Tack för ditt svar!

Tolkar jag dig rätt om jag säger att 10an är bättre än 5T?

Jo, det har ju varit en fördel med dual-sim att kunna koppla bort den om man vill. Just nu i min arbetssituation är jag inte överbelastad med samtal och dylikt, men kan vara som du säger, vara bra att ha kvar den möjligheten.

Permalänk
Medlem

@robbas: 10:an är bättre rent specifikationsmässigt, framförallt kameran.
Jag har en 5T själv, och är väldigt nöjd. Men hade jag sluppit betala själv hade jag tagit Mate 10 pro.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch