Netflix laggar upp hela datorn

Permalänk
Medlem

Netflix laggar upp hela datorn

Hej!
Så fort jag börjar titta på något på netflix börjar videon hacka och även hela datorn.
Youtube och andra filmtjänster fungerar jättebra. Om jag startar en film på netflix på någon annan dator fungerar det också bra, så jag antar att det inte är mitt internet.
Detta problem kom för typ en månad sedan, innan dess har det fungerat utan problem.
När jag har på netflix och kollar aktivitetshanteraren så tar det ca 500 MB/S på ram minnet. Är detta bra/dåligt?
Så fort jag stänger ner fliken med netflix så slutar lagget och datorn funkar felfritt.
Någon som vet hur man kan fixa detta problem?

Tacksam för svar!

Specs:
i7 6700k
16 GB ram ddr4
R9 380 grafikkort

Uppkoppling. 100/100 fiber anslutet med kabel.

Visa signatur

CPU: i7 6700k, Kylare: Be quiet! Pure rock, Mobo: Giabyte z170hd3p, RAM: 16GB ddr4 hyperx, PSU: Evga supernova g2 750W, GPU: r9 380 4gb Chassi: Corsair Carbide 200r, Lagring: 120GB samsung 850, WD blue 1tb, Kringutrustning: Steelseries kana v2, Func KB-460, Acer xf240h, BenQ gl2460hm, turtle beach px22

Permalänk
Medlem

@samkanga: Kör du för Webbläsare? Testa chrome, eller annan webläsare och jämför. I annat fall, undersök vad det är för mediaspelare, antar att du kör över HTML5? Jag hade börjat där, sedan tittat på drivrutiner för GPU/Chipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@samkanga: Kör du för Webbläsare? Testa chrome, eller annan webläsare och jämför. I annat fall, undersök vad det är för mediaspelare, antar att du kör över HTML5? Jag hade börjat där, sedan tittat på drivrutiner för GPU/Chipset.

Jag kör HTML5. Uppdaterat drivers för GPU chipset och även uppdaterat bios. Men problemet kvarstår
Finns det några mer drivers som kan behöva uppdateras eller ska jag uppdatera allt?

Visa signatur

CPU: i7 6700k, Kylare: Be quiet! Pure rock, Mobo: Giabyte z170hd3p, RAM: 16GB ddr4 hyperx, PSU: Evga supernova g2 750W, GPU: r9 380 4gb Chassi: Corsair Carbide 200r, Lagring: 120GB samsung 850, WD blue 1tb, Kringutrustning: Steelseries kana v2, Func KB-460, Acer xf240h, BenQ gl2460hm, turtle beach px22

Permalänk

Har samma problem, har du hittat någon lösning?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.