GeForce GTX Titan med Corsair HG10 - nog defekt tyvärr

Permalänk
Medlem

GeForce GTX Titan med Corsair HG10 - nog defekt tyvärr

Efter en av de konstigaste affärer jag gjort här på Sweclockers så sitter jag nu här med ett äldre GeForce GTX Titan med en Corsair HG10 AIO kylare.
Kortet såldes till mig som fullt fungerande och såg skärmbild som bekräftade funktion och typ osv men det hela skickades till mig senare på ett sätt som nog skadade kortet på något sätt.

När jag nu testar kort i dator så får jag vid boot inga bekymmer alls, text baserad information som typ BIOS post info och även Linux boot sekvens ser allt ut som normalt men när man sen kommer in i ett OS som tex Windows så kommer färgglada horisontella linjer fram överallt. Har testat med olika drivers och OS men får likvärdiga resultat hela tiden. Tänkte till sist använda kortet för mining men när jag skulle dra igång och lasta GPU så dog mitt PSU för det var för klent så nu ger jag upp och låter annan person ta över. Var det kanske mitt PSU som var för klent och därför skapade grafik glitchar eller så kanske kortet är kass på riktigt – jag vet inte och orkar inte med det längre.

AIO kylaren som sitter monterad verkar fungera alla tiders, ingen fläkt till denna dock men man känner att den brummar igång och cirkulerar vatten och radiator blir lite varm ie allt verkar lira.

Så jag säljer här ett då ett kort som NOG är defekt, tro inget annat och får du igång det så se det som en bonus.

Jag orkar i dagsläget inte med att skicka det, tyvärr, utan det är upphämtning på plats i Mölndal som gäller om inte någon har väldigt bra skäl till att jag skall skicka det hela och bjuder stora summor pengar för det.

Jag accepterar betalning i SEK samt i de flesta crypto valutor som finns men även byten mot … tja vad fan som helst kan vara aktuellt.

Skicka PM, hör av dig i tråden, skicka din bästa brevduva med vad du är beredd att ge för det hela. Minimum tänkte jag 100SEK för det för det borde väll AIO kylaren vara värd i vart fall.

Tack för titten
//Robert

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Skrev i Pm

Permalänk
Medlem

Om du inte får sålt det på plats och du kommer att kunna tänka dig att skicka det så är jag intresserad av det! Bara att hojta till!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Titan +aio

Budar 0.002 BTC

Permalänk
Medlem

Hallå
Om vatten kylningen är med kan jag ge dig 200kr
Kan hämta givetvis

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Budar 300

Permalänk
Medlem

Hej alla som redan hört av sig
Låter det hela snurra någon dag max och se vad som händer av det hela. Kanske kommer något skoj bytes förslag eller så - man vet aldrig med sweclockers

Låt oss säga att det hela är slut kl 13:13 nu på lördag den 13/1 så har vi alla en tidpunkt att hålla oss efter.

Det som gäller just nu:
om @Lunkan90 kommer och hämtar på plats så leder du det hela
om INTE hämtar så är det @Esgd som leder

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

Tar tillbaka mitt bud

Permalänk
Avstängd

Inte funderat på att prova att baka det?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

250kr hämtas

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att byta mot ett:
CM Storm QuickFire TK Keyboard Blue
https://www.komplett.se/product/768803 ?

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk

350kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Inte funderat på att prova att baka det?

Nej inte gjort det, har helt enkelt inte tid och lust längre med detta kort - ev kan det hjälpa det hela eller så brinner det upp med klar låga. Låter nästa ägare av kortet labba och leka vidare med det.

Skrivet av Lolpold:

Vad sägs om att byta mot ett:
CM Storm QuickFire TK Keyboard Blue
https://www.komplett.se/product/768803 ?

Tack för erbjudande men sportar Topre för hela slanten

Skrivet av bananasplit_00:

350kr + frakt

Noterat

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Hade varit intresserad och kunnat slanta iaf 400, men det var ju tyvärr iaf 200km från där jag bor.

Mvh T

Visa signatur

tomt

Permalänk

Fick inget svar på meddelandet så skriver något här, jag vill köpa har tänkt och ge 400kr om jag inte har något du vill byta med mvh

Visa signatur

-:Main:- Asus sabertooth X58 | 980X@3.4 | 24GB Corsair PC3-12800 | Gigabyte GTX480 | SB X-Fi Titanium Pro | Corsair SSD Force GT 120GB/WD30EZRX | Antec p183 | Corsair HX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Medlem

PM svarat på och bud noterat.

Mr @compaqdeskpro leder nu det hela med sina 400kr

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

O3DS med CFW intressant? kan ta all frakt och så ochså

Permalänk
Medlem

@bananasplit_00 - tack för erbjudandet men nejtack

Så då var lördagen 13/1 klockan 13:13 passerat, högst bud kom då ifrån @compaqdeskpro
Jag tar vidare kontakt med honom och om av någon anledning det inte blir affär återkommer jag till andra i tråden där och då.

Annars - tack till er alla som hört av er här och via PM.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Nu var kort med kylare avhämtat och allt kan då avslutas

Åter igen - tack till alla som hörde av sig.

//Robert

Visa signatur

Here be dragons