Bästa headset för max 1500 kr

Permalänk

Bästa headset för max 1500 kr

Ska köpa ett gaming-headset till sonen som fyller 13. Jag tänker mig en prislapp på max ca 1500 kr. Man får väl ett hyfsat bra trådlöst headset för det priset? För visst vill man ha trådlöst?

Har googlat och läst lite tester och spanar just nu på Logitech G933 och Razer ManO'War. Bu eller bä? Andra tips i den prisklassen? Det jag funderar på med Razer-lurarna är att det inte verkar finnas möjlighet att köra med sladd? Sjukt störigt om man missat ladda. Gillar dock att de har lite mer clean look, men ändå "maffiga"

Främsta användningsområdet är ju då gaming, men han lyssnar även en hel del på musik när han gamar.

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud Alpha: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4493925

Du får aldrig samma prestanda i ett par trådlösa lurar som trådbundna. Har själv dessa lurar och är sjukt nöjd. Kör tillsammans med ett Sound BlasterX AE-5, sjukt nöjd med ljudet.

Edit: Men skall det prompt vara trådlös så ta en kik på SteelSeries Arctis 7.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Asus ROG Centurion. Dock 1799 kr, men riktigt bra ljud för dessa pengar.

Ej trådlösa.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Nej, du vill inte ha trådlöst

Lägg till en hundring så får du ze best:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SENNP...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Vissa menar att det blir uppstår en latens som förstår spelandet. Sen tycker jag och många (kanske de flesta) att det inte har någon märkbar effekt. Kan förstås bero på vilken modell man har också.

Jag skulle själv köpa trådlöst idag. Väntar bara på att min HD598 ska ge upp, men det verkar fan som att det är den och kackerlackorna som kommer finnas kvar då jorden går under.

(Sen kan jag tycka att ett headset för 1.500 till en trettonåring är åtminstone tre gånger dyrare än vad som behövs, men men.)

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6301633/plantronics-rig-800hd-pc-...

Tycker dessa är riktigt trevliga, bra ljud, sitter riktigt skönt, grym batteritid om jag jämför med mina ”gamla” g933, även bättre ljud i mitt tycke..

Det enda negativa jag kan komma på är att de släpper in ganska mycket ljud runt om, vilket även kan vara en positiv grej om ni ropar på grabben.

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Inte en chans att man behöver ett headset för 1500kr bara för gaming. (visst trådlöst så blir det dyrare...) Om grabben även lyssnar på musik så hade jag satsat på ett par bra trådade lurar för all-round-bruk för 1000-1200kr samt V-moda BoomMicPro eller Antlion ModMic. Vill ni kunna ropa på honom skaffa ett par "öppna" lurar, dvs som släpper in ljud utifrån

Har för mig att jag betalade ca 1300:- för min setup nytt för ett år sedan: Philips fidelio X2 + V-moda BoomMicPro. Kunde inte vara nöjdare! (Nackdelen var väl att jag insåg hur dåligt det integrerade ljudkortet var, så där åkte ytterligare pengar på ett nytt ljudkort - men till en 13 åring så duger det nog ett tag iaf så länge musik/HiFi inte är största hobbyn )

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Nej, du vill inte ha trådlöst

Lägg till en hundring så får du ze best:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SENNP...

@Lakritstack: Vill slå ett varningens slag för Sennheisers gaming headset angående passformen, speciellt då om det är en yngre grabb med mindre huvud. Sennheisers passform var katastrof för mitt huvud på en normal vuxen. Dem slöt inte tätt i underkant och gjorde att allt ljud läckte ut och all dynamik och bas försvann. Var ungefär som att hålla en mobilhögtalare bredvid örat.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Köpte ett par AKG k550 för 1200kr och törs säga att trådlösa gaming headset är inte nära i ljudkvalitet. Återstår bara att hitta en kort mini XLR till 3.5mm adapter så min boompro passar.
Det eller köpa billigare lurar för dom kommer gå sönder

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

@Lakritstack: Vill slå ett varningens slag för Sennheisers gaming headset angående passformen, speciellt då om det är en yngre grabb med mindre huvud. Sennheisers passform var katastrof för mitt huvud på en normal vuxen. Dem slöt inte tätt i underkant och gjorde att allt ljud läckte ut och all dynamik och bas försvann. Var ungefär som att hålla en mobilhögtalare bredvid örat.

Vet inte hur ditt huvud ser ut men jag har aldrig haft problem med passformen med mina Sennis. Folk som har köpt dom tycker som jag, grymt sköna lurar som man kan ha på sig hur länge som helst. Dock så bör man så klart alltid testa på plats men överlag så gör Sennheiser bäst lurar. Skulle aldrig köpa Razer tex.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Vet inte hur ditt huvud ser ut men jag har aldrig haft problem med passformen med mina Sennis. Folk som har köpt dom tycker som jag, grymt sköna lurar som man kan ha på sig hur länge som helst. Dock så bör man så klart alltid testa på plats men överlag så gör Sennheiser bäst lurar. Skulle aldrig köpa Razer tex.

Har läst flertalet kommentarer och recensioner som säger samma sak som jag upplevde det. Som du säger så rekommenderar jag starkt att testa dessa först. Alla huvuden är olika.

Dock verkar dem har åtgärdat detta problemet med deras nya variant: https://www.inet.se/produkt/6301721/sennheiser-gsp-600

Denna har en justerbar huvudbygel som du kan forma mer efter formen på ditt huvud. Antar att dem fått en del klagomål.

Hur som helst så står jag starkt fast vid att jag rekommenderar HyperX Cloud Alpha. Mycket bättre ljud (min subjektiva åsikt) än Sennheiser Game Zero som jag köpte och återlämnade. Var tyvärr inte ens bättre ljud om jag pressade lurarna mot huvudet så glappet mellan kudden och huvudet försvann.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Har själv ett G933 och är i talande stund sjukt nöjd. Bra ljud, 12h batteritid, programmerbara knappar och sitter väldigt skönt. Inköpspris 1500kr

Har dock kantats av ett speciellt jobbigt problem (som många andra även har om man läser runt lite), och det är att det stänger av sig och startar om lite när som helst. Ibland 1 gång per dag och ibland var och varannan minut. Har installerat om mjukvaran, följt en jädrans massa guider och försökt lösa det själv. Var inte förens nu i mellandagarna som jag fick tips om att flytta min router om den stod nära USB-sändaren till headsetet. Flyttade routern 3m och nu är ALLA problem jag haft helt bortblåsta. Det var alltså störningar i 2.4-ghz bandet som gjorde det.

Har tampats med problemen i nästan 1,5 år men trots det ångrar jag inte köpet nu när det är löst. Rekommenderas

EDIT: Bra ljud är ju såklart relativt. Men väldigt bra för gaming, går att EQa och köra egna presets kopplade till spel/program och låter okej över alla frekvenser

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk

Oj, många svar

Möjligen är 1500 i överkant för vad man behöver. Jag har också läst lite om att trådlösa kan ha problem. Dock när jag läst tester om just de två lurar jag nämnde så verkar de inte ha det problemet. Jag tänker då att 1500 är värt pengarna OM de fungerar som trådlösa. För tänker att går man ner i prisklass på trådlösa så kan ju det där bli sämre.

Är det någon som testat just de två lurarna och upplevt att det blir "lagg"?

Permalänk

Har ett 933 som jag är störtnöjd med - brukar i princip aldrig ta av dem när jag är hemma eftersom jag har så god räckvidd. Finns absolut ingen märkbar delay att prata om. Surroundeffekten är ju som vanligt marknadsföringstrams men det fyller faktiskt en funktion - att köra igång en podcast med det drönar ut ljudet av dammsugaren.

Efter ett år började en on-knappen glappa och jag fick ett nytt headset hux flux av logitech på warranty - dock så hade jag lyckats fixa knappen innan den anlände så nu har jag en extra i reserv med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag skulle själv köpa trådlöst idag. Väntar bara på att min HD598 ska ge upp, men det verkar fan som att det är den och kackerlackorna som kommer finnas kvar då jorden går under.

Om dina, mot förmodan, skulle gå sönder så har jag ett par liggandes hemma som jag kan sälja för en billig peng! Bara att höra av dig den vackra dag de fallerar!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirdvalon:

Har ett 933 som jag är störtnöjd med - brukar i princip aldrig ta av dem när jag är hemma eftersom jag har så god räckvidd. Finns absolut ingen märkbar delay att prata om. Surroundeffekten är ju som vanligt marknadsföringstrams men det fyller faktiskt en funktion - att köra igång en podcast med det drönar ut ljudet av dammsugaren.

Efter ett år började en on-knappen glappa och jag fick ett nytt headset hux flux av logitech på warranty - dock så hade jag lyckats fixa knappen innan den anlände så nu har jag en extra i reserv med!

Logitech har faktiskt sjukt bra kund service, har fått mig nytt G35 när det gick sönder, var inga problem alls

Permalänk

Jag beställde ett 933 igår. Har läst på en hel del nu och det verkar bra. Tror också det är bland de mest prisvärda om man vill ha ett laggfritt trådlöst set.

Permalänk
Medlem

Webhallen har bra pris på Siberia 800 annars!

https://new.webhallen.com/se/product/233124-SteelSeries-Siber...

1690 pix!

har länge kostat kostat 2500-3000.

köpte ett par själv för lite sen och de är toppen!

Permalänk
Medlem