Router model som klara många port forwards

Permalänk

Router model som klara många port forwards

Jag letar efter en router som klara många portforwards helst av allt skulle jag vilja hitta en som inte har några begränsning alls i antal regler men antar att de gör det på grund av prestandard så minst 20st regler. Om det inte går att hitta. Utöver det så måste den klara 1gbit på ethernet anslutningen men det är ganska standard idag så nog inget problem och minst 4 ethernet portar. Så har ni några bra tips?

Utöver det är det bra om den klarar både europeisk och amerikansk el standard men inte ett måste.

Permalänk
Medlem

Hej

Tänk om!

Ta en hårdvarubrandvägg och switchar till det du vill använda routern till. Mjukvara som tex. IpCop el. Smoothwall är gratis och hanterar i princip hur många forwards som helst. Dock krävs en "dator" med minst två nätverksuttag, fler i fall du vill ha flera icke sammanhängande nät.

Tex. internet - red > green, orange (DMZ), purple etc.

Testa med gammal hårdvara om du har sådan liggande, sedan finns det ju fina slimmade klienter eller mikrodatorer att drägla på.

(Har själv testat så många routrar som inte funkat 100% utan hänger sig att jag tog ovan alternativ till lösning och ångrar det inte)

Permalänk
Medlem

Valfri Edgerouter.

Permalänk

köp valfri riktig brandvägg... clavister, fortigate, cisco asa, checkpoint

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W