Starka "ficklampor"

Permalänk
Medlem

Starka "ficklampor"

Vill ha tag på en stark lampa, helst 100 W, men finner inget ställe som säljer såna

En kompis har lampan som finns på denna sida:
http://www.kjelloco.se/pdf/176-178.pdf

men den har tyvärr utgått nu.

Skulle bra gärna vilja ha en sån, så onödigt roligt

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

strålkastare är ett bra namn för dom

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk
Medlem

Hehe jo jag vet, men den ska ju va bärbar med, det är ju inte alltid strålkastare...

De är iaf väldigt bra när man sitter i lägenheten och ser att nån smyger runt ens bil... nåra flash med lampan och de springer som fan

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Ska den vara sladdlös eller? Annars kan du ju skaffa en sån dom har på byggen och sådant. Vi har en sådan som man kan hålla i med handen. Och den gör 1KW. skitskojig att blända folk med

Permalänk
Medlem

bilbatteri + lite kablar + biltema extraljus = tung, men bärbar lampa

en ryggsäck och en stabil bygghjälm att bulta fast x-ljuset i, vips så har du även en mkt effektiv pannlampa

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lost_One
bilbatteri + lite kablar + biltema extraljus = tung, men bärbar lampa

en ryggsäck och en stabil bygghjälm att bulta fast x-ljuset i, vips så har du även en mkt effektiv pannlampa

Nån som kollat på MacGyver för mycket?

Permalänk
Medlem

Han skulle inte köra med kablar utan sugrör fyllda med vatten
Sen skulle han ha en citron som batteri.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasqer
Han skulle inte köra med kablar utan sugrör fyllda med vatten
Sen skulle han ha en citron som batteri.

haha

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Ska den vara sladdlös eller? Annars kan du ju skaffa en sån dom har på byggen och sådant. Vi har en sådan som man kan hålla i med handen. Och den gör 1KW. skitskojig att blända folk med

Klart den ska va sladdlös, den ska ju med på sjön å dylikt.
Kul när folk badar i skydd av skymningen höhö

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Har en 500W bygglampa. Hyffsat portabel ändå, en sån där svart som man kan vinkla upp och ned. Går nog inhandla på dom flesta lantmännen och liknande butiker.

EDIT: Aha såg inte att den skulle vara sladdlös

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

NAD: Vad får den kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
NAD: Vad får den kosta?

Tja...en 500:- kanske...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa en kvalitétslampa så skulle jag rekommendera Peli Lights
http://www.peli.com/lights.html
Deras större handstrålkastare lyser otroligt bra och är av mycket hög kvalité.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Om du ska köpa en kvalitétslampa så skulle jag rekommendera Peli Lights
http://www.peli.com/lights.html
Deras större handstrålkastare lyser otroligt bra och är av mycket hög kvalité.

15W är inte lika mycket som 100....

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

MagLite charger säger jag bara!! Kör det när jag leker väktare... grymt drag!

Sen finns det en del andra modeller också som jag är sugen på, speciellt de nya med lysdioder.

Kolla www.swedishbodyarmour.com för lite mer lampor..

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christian
MagLite charger säger jag bara!! Kör det när jag leker väktare... grymt drag!

Sen finns det en del andra modeller också som jag är sugen på, speciellt de nya med lysdioder.

Kolla www.swedishbodyarmour.com för lite mer lampor..

Jag har själv några ficklampor med lysdioder och jag har blivit imponerad av hur otroligt länge batterierna räcker i förhållande till hur bra dom lyser
Nackdelen med diodlampor är att dom tyvärr inte är bra på långt håll, dom lyser otroligt starkt på kort håll men om man ska lysa på en punkt 30m bort så går dom inte att gämföra med halogen xeon eller andra "vanliga" lampor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
15W är inte lika mycket som 100....

Precis som när det gäller stereo-grejer så är Watt inte allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Jag har själv några ficklampor med lysdioder och jag har blivit imponerad av hur otroligt länge batterierna räcker i förhållande till hur bra dom lyser
Nackdelen med diodlampor är att dom tyvärr inte är bra på långt håll, dom lyser otroligt starkt på kort håll men om man ska lysa på en punkt 30m bort så går dom inte att gämföra med halogen xeon eller andra "vanliga" lampor.

Det finns nya nu med reflektor och möjlighet till 1,2 eller 3 dioder samt en vanlig glödlampa. Dock inte förpackad som jag vill ha den: i ett hårt, vattentätt skal.

Jag har en liten diodlampa för "nödsituationer", typ komma-hem-från-krogen eller jag-glömde-stora-lampan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Precis som när det gäller stereo-grejer så är Watt inte allt.

Vad mer spelar in då?

Har jag en 100W 12V-lampa med bra reflektor så lär det väl klå en 15watts?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

100W men vanliga batterier är ju bara att glömma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Vad mer spelar in då?

Har jag en 100W 12V-lampa med bra reflektor så lär det väl klå en 15watts?

En 100w diod lampa lyser starkare än en 100w Xeon eller halogen. Typen av lampa är ju avgörande.

Permalänk
Medlem

Alltså menar du att den ska drivas av batterier? Du är medveten om att du kommer att behöva en redig ryggsäck för att kunna driva den några längre stunder?

Permalänk
Medlem

Hobbex säljer en lampa som ger 500000 candlepower, att jämföra med 100000 som den där 15W lampan hade.

Watt ska man nog inte stirra sig blind på för det står ju inte hur många watt som förvinner som värme.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vG
Hobbex säljer en lampa som ger 500000 candlepower, att jämföra med 100000 som den där 15W lampan hade.

Watt ska man nog inte stirra sig blind på för det står ju inte hur många watt som förvinner som värme.

I en kväve-lampa försvinner 97% (eller vad det 93%) vet inte hur mycket en halogen avger det bör vara mer eftersom en halogen-lampa är varmare.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Watt

Effekt...

Vidare har en polares far en 2kW glödlampa :). Den är stor...
Och som tidigare sagt av Blahhzt är det bara att glömma en så stark lampa med vanliga batterier. Blybatteri får det bli :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

nä min bror tyckte har lånat ena xeon ljuset från bilen och köpt en mindre reflektor till det drevs med ett 3ah 12v nicd. klart fränaste lampan i stan då den lysen mycket kraftigare än de flesta bilars heljus... men om man ska har bra vanliga lampor så är ju surifire överlägset bäst. http://www.san.surefire.com g2 modellen är nog att föredra. lyser 50 lumens i en timme. och 50 lumens är mycket!!! mer än vad någon maglite lyser. litiumbatterier dock...

Visa signatur

T-Bird2400+@2.18GHz@1,94V 2x60Gb raid 2x120GbxRaid Abit KT7A Radeon 9800 Win2k 1gb mos

Permalänk
Medlem

Något liknande som denna har jag i båten, inte Biltema visserligen och mer än dubbelt så dyr men den ganska snarlik ut. Min lyser otroligt starkt och riktat, man ser lätt ett par hundra meter på natten. Det kanske vore nåt?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=361&iItemId...

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gezon
nä min bror tyckte har lånat ena xeon ljuset från bilen och köpt en mindre reflektor till det drevs med ett 3ah 12v nicd. klart fränaste lampan i stan då den lysen mycket kraftigare än de flesta bilars heljus... men om man ska har bra vanliga lampor så är ju surifire överlägset bäst. http://www.san.surefire.com g2 modellen är nog att föredra. lyser 50 lumens i en timme. och 50 lumens är mycket!!! mer än vad någon maglite lyser. litiumbatterier dock...

Håller med. Surefire är mycket bra lampor som används bl.a av poliser och militären. Här finns billiga SureFire lampor.

Permalänk
Medlem

http://www.taucherlampen.de/kowalen/index2.htm (Inte säkert alla modeller kan köras ovan land en längre stund).

Duedate