Uploadproblem med Bulletproof server

Permalänk
Medlem

Uploadproblem med Bulletproof server

Jag kör bulletproof FTP server på servern och jag har ett märkligt problem med vissa användare... Vissa personer kan inte ladda upp... speciellt dem med Bonet uppkopplingar....

de ser ut som den startar men hastigheter åker ner i botten för dem direkt och i oploadkatalogen visar den filnamnet men 0 byte ... alla med telia, bbb,comhem o kan men inte bonet och från mitt förra jobb... nån som varit med om nåt liknande?

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt men säg åt dom på bonet att inte köra i passive mode och se om det funkar.

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem

alla kör självklart passive mode... annars kan man inte logga in....

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk
Medlem

jag fick skitkonstiga problem för ett tag sedan
hade en ny installation av win2k sp3 å alla security updates

alla kunde logga in å sedan "entering passive mode" och plopp
ett fåtal kunde lista kataloger å tanka up/ned som vanligt men dom flesta fick timeout effter att dom entered passive mode.

fick alldrig nån klarhet i exact vad som var fel men effter att jag tog bort alla security updates som var 4 månader eller nyare och
installerade sp2 igen så fungerade det O_o

har inte orkat grotta nått mer i det iaf