Hur fixar man en windows 10 home lite?

Permalänk

Hur fixar man en windows 10 home lite?

Hej jag har en liten acer Aspire One med 2gig ram och skulle vilja installera en windows 10 32bit lite på den på svenska förstås. Och följande fråga blir, om man installerar sedan uppdateringar blir den inte "lite" längre? dvs blir den för tung rodd?

Permalänk

finns väl bara home och pro?

om man inte räknar företagsreleaserna hette förr enterprice osäker på vad den heter idag tror det heter LTSB men kräver då att du har ett x antal klienter och håller i din egen aktiveringsserver.

det ända jag får upp när jag googlar är en piratkopia på en torrentsite som heter lite edition.

och har väl alltid varit så att lite versionerna av xp, vista, 7, 8 osv som funnits varit bantade piratimagar av microsofts legala imagefiler.

och ja troligen kommer den bli en "vanlig" home edition (förutsatt att din ärligt köpta licenskod är för home edition) om du uppdaterar den då de stora uppdateringarna är mer eller mindre ominstallationer av win 10 med uppdaterade filer

man brukar få tillbaks appar och stuff som följer med vid nyinstallation som man manuellt avinstallerat innan uppdateringen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig testat själv men med det här programmet kanske du kan göra en lätt installation själv?
https://www.ntlite.com/

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk