Permalänk

Får inte liv i nya datorn.

Hej!

Jag har precis köpt delar och byggt en ny dator för första gången.
Har gått igenom otroligt många timmar med youtube videos innan jag bestämde mig så är relativt säker på
att allt är inkopplat dom det skall.

Alla fläktar och så fungerar men får ingen bild på skärmen, moderkortets DRAM lampa lyser i stort sätt hela tiden och ibland hoppar den över jättefort till CPU innan den går tillbaka till DRAM lampan.

Har testat att koppla ifrån allt och koppla ihop det igen, testat med 1 istället för 2 RAM minnen och olika slots.
Googlat som en galning och har hittat flera som har samma problem, men ingen som har en lösning.

Här är en lista på delarna jag köpt:

Eclipse P300
Ryzen 5 - 2400G
GA-AB350-Gaming 3
Sport LT 8GB Kit Röd 2666Mhz
Integra M 650W
Green SSD 240GB
Radeon RX 570 Strix OC 4GB
VG278Q
Corsair AF120

Permalänk
Medlem

Förmodligen för gammalt BIOS för att kunna köra den där processorn rakt av.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Uppdaterat bios ? eller kommer du ens in där ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

AMD har ett program där dom skickar ut en CPU för att uppdatera BIOS. https://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/2Gen-Ryzen-AM...

Permalänk
Skrivet av hakd:

Uppdaterat bios ? eller kommer du ens in där ?

Nä skärmen får ju ingen kontakt, stänger av sig själv direkt efter "no signal".
Har nya skärmen i min gamla dator nu och den fungerar bra.

Permalänk
Avstängd

Testa byta plats på minnena.

Permalänk
Skrivet av comatosed:

AMD har ett program där dom skickar ut en CPU för att uppdatera BIOS. https://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/2Gen-Ryzen-AM...

Tack ska sätta mig o läsa igenom länken.

Permalänk
Skrivet av spejjanlol:

Testa byta plats på minnena.

Läs inlägget >.<