Asus Zephyrus GX501 hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Asus Zephyrus GX501 hittar ut på webben

I läckta specifikationer för en tunn bärbar dator från Asus syns en sexkärnig processor från Intels kommande Coffee Lake H-familj tillsammans med ett Geforce GTX 1080.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

ja för kanske 25-27k inte fan 34k

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Instämmer!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Sötast

Shit vilken kompakt prestanda!!
Om kylningen klarar utan throttle så är den sjukt prisvärd

Permalänk
Medlem

Precis när Warframe lanserar ett p2w paket som heter Zephyr Prime bestämmer sig Asus för att använda ett mycket snarlikt namn. Undrar om det är ett sammanträffande eller utnyttjande av varandra o:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Precis när Warframe lanserar ett p2w paket som heter Zephyr Prime bestämmer sig Asus för att använda ett mycket snarlikt namn. Undrar om det är ett sammanträffande eller utnyttjande av varandra o:

Det här är uppföljaren på förra årets modell med exakt samma namn så det är nog svårt att beskylla Asus för något.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Det här är uppföljaren på förra årets modell med exakt samma namn så det är nog svårt att beskylla Asus för något.

Warframes Zephyr lanserades den 5:e februari 2014, men Prime versionen släpptes precis innan denna nyhet.

Permalänk

Jag har en nuvarande 501 med 7700HQ processor, just processorn känns som en välkomnad uppdatering med i7-8750H. Jag använder mest min burk för jobb och det gör att formfaktorn är perfekt, den är inte så mycket rymdskepp heller vilket är bra.
Jag saknar dedikerad nätverksport och skulle värdera en högre upplösning på skärmen i stället för 144, men det är kanske bara för min applikation. Sen skulle det vara majs om dom inte lödde fast ett av minnena.