Starta S6 edge utan powerknapp?

Permalänk

Starta S6 edge utan powerknapp?

Powerknappen har slutat fungera på min Samsung s6 edge och nu får jag inte igång den. Har testat att koppla den till en dator men den syns inte ens där. Det kanske har med att göra att även snabbladdningen slutat fungera. Nån som vet hur jag kan få igång telefonen?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Har testat det där utan resultat. När de skriver volume button menar de både upp och ner samtidigt då?

Permalänk
Skrivet av zambrotta:

Powerknappen har slutat fungera på min Samsung s6 edge och nu får jag inte igång den. Har testat att koppla den till en dator men den syns inte ens där. Det kanske har med att göra att även snabbladdningen slutat fungera. Nån som vet hur jag kan få igång telefonen?

Ingen som har en lösning åt mig? Är jag rökt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zambrotta:

Har testat det där utan resultat. När de skriver volume button menar de både upp och ner samtidigt då?

Det skall vara volym upp. Minns det från min förra S6a som precis som din hade pajad strömbrytare.

Förövrigt är det bara att följa instruktionerna på hemsidan.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Det skall vara volym upp. Minns det från min förra S6a som precis som din hade pajad strömbrytare.

Förövrigt är det bara att följa instruktionerna på hemsidan.

/Lifooz

Funkar inte ändå, gissar att det har med snabbladdningen att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testat en induktionsladdare? USB-porten på min S6 Edge pajade efter en natt jag inte minns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zambrotta:

Funkar inte ändå, gissar att det har med snabbladdningen att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Hm, skumt. För det fungerade på min och den hade snabbladdning aktiverat.

Men, jag hittade att det tydligen är volym ner på din modell.
Värt att testa iallafall.

http://thecellguide.com/power-button-broken-or-unresponsive-o...

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Hm, skumt. För det fungerade på min och den hade snabbladdning aktiverat.

Men, jag hittade att det tydligen är volym ner på din modell.
Värt att testa iallafall.

http://thecellguide.com/power-button-broken-or-unresponsive-o...

/Lifooz

Fast grejen är att snabbladdningen inte funkar på min.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Swing3r:

Testat en induktionsladdare? USB-porten på min S6 Edge pajade efter en natt jag inte minns.

Nej jag vet inte vad det är för laddare? Ger den mer ström?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zambrotta:

Fast grejen är att snabbladdningen inte funkar på min.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste nästan vara något mjukvarufel om du har originalbatteri i den.
Skumt hur som helst, för det var inga problem för mig att starta min på det sättet.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zambrotta:

Nej jag vet inte vad det är för laddare? Ger den mer ström?

Skickades från m.sweclockers.com

Trådlös laddare som laddar telefonen via induktion, se här för ytterligare information.

Edit: Är du säker på att powerknappen har slutat att fungera eller antar du det? Du kan testa att hålla inne power, home och ljud ner (samtidigt) i 10-15 sek. och se om telefonen reagerar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Trådlös laddare som laddar telefonen via induktion, se här för ytterligare information.

Såg det nu. Fast problemet är inte att få ström i den för vanlig laddning funkar. Men att hålla inne volym ner, hemknappen och sätta i laddaren för att få den att starta funkar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kent:

Trådlös laddare som laddar telefonen via induktion, se här för ytterligare information.

Edit: Är du säker på att powerknappen har slutat att fungera eller antar du det? Du kan testa att hålla inne power, home och ljud ner (samtidigt) i 10-15 sek. och se om telefonen reagerar.

Jag är säker. Har testat det där och allt annat jag läst på nätet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@zambrotta: Och hur kan du då vara säker på att det bara är powerknappen som e paj och inte hela telefonen, eller typ batteriet?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

@zambrotta: Och hur kan du då vara säker på att det bara är powerknappen som e paj och inte hela telefonen, eller typ batteriet?

För att den funkade som vanligt när den var igång, fast inte powerknappen. Var ju dumt att dra ur batteriet så här i efterhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@zambrotta:
Så telefonen tar emot laddning via USB om du inte kör med snabbladdaren? Dvs du är 100% på att den faktiskt är laddad?

Permalänk
Skrivet av Swing3r:

@zambrotta:
Så telefonen tar emot laddning via USB om du inte kör med snabbladdaren? Dvs du är 100% på att den faktiskt är laddad?

Ja alltså jag laddar med vanliga laddaren och den laddar långsamt. Ja batteriet är fullt. Felet med snabbladdningen har varit ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@zambrotta:

Prova att ladda via USB från dator min första S den laddas bara vi USB från dator och den funkar inte på några laddare.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

@zambrotta:

Prova att ladda via USB från dator min första S den laddas bara vi USB från dator och den funkar inte på några laddare.

Den laddar både med laddare och i dator men telefonen syns inte i datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zambrotta:

För att den funkade som vanligt när den var igång, fast inte powerknappen. Var ju dumt att dra ur batteriet så här i efterhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du öppnat den och dragit ur batteriet? Hur vet du att du satt ihop telefonen korrekt igen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Har du öppnat den och dragit ur batteriet? Hur vet du att du satt ihop telefonen korrekt igen?

Ursäkta ladda ur batteriet alltså. Har inte öppnat den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zambrotta:

Ursäkta ladda ur batteriet alltså. Har inte öppnat den.

Skickades från m.sweclockers.com

HUr vet du att telefonen inte är tom på ström då?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

HUr vet du att telefonen inte är tom på ström då?

För att det står 100% när jag sätter i laddaren. Strömmen är inte problemet, det är att få igång den utan powerknapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zambrotta:

För att det står 100% när jag sätter i laddaren. Strömmen är inte problemet, det är att få igång den utan powerknapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Använder du Samsungs original-USB-kabel till din dator? Det lär behövas om du inte kan se den i Windows.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Använder du Samsungs original-USB-kabel till din dator? Det lär behövas om du inte kan se den i Windows.

Ja det är orginalkabeln.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zambrotta:

Ja det är orginalkabeln.

Då säger jag, att kolla med en reparatör och hör vad det skulle kosta med en ny knapp.
När de ändå håller på så kan de ju ev också byta batteriet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)