Den självläkande skärmen(Aldrig mera Inet igen.).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Ja, att de hanterat det mesta fel har ju konstaterats. Men det är inte deras fel att TS placerade den i garderoben. Kompensation nog i detta läge vore att skicka ut retursedlar och återbetala, det är ju ändå inte deras fel att skärmen placerades i ett förråd...

På sin höjd kanske de borde skicka ett presentkort på 100-200kr, men det tycker jag vore väldigt generöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast, det är ju en vara som TS aldrig bett om. Då kan TS ändå inte förväntas ha användning för den heller?
Tänk om du beställde en mobiltelefon men fick en annan. Om du då inte kan returnera den av liknande skäl
och den är sämre än den du använder. Då tycker åtminstone jag att det är ÅF's ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Fast, det är ju en vara som TS aldrig bett om. Då kan TS ändå inte förväntas ha användning för den heller?
Tänk om du beställde en mobiltelefon men fick en annan. Om du då inte kan returnera den av liknande skäl
och den är sämre än den du använder. Då tycker åtminstone jag att det är ÅF's ansvar.

Så konsumenten har inget som helst ansvar att kontrollera att man verkligen fått det man beställt?

Det är, som vi sett i flera trådar om olika leverantörer, inte ovanligt med felleveranser. Att skylla på att man är ivrig är faktiskt rätt dålig bortförklaring.

Nu är vi alla olika, men denna situation skulle iaf inte uppstå för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Så konsumenten har inget som helst ansvar att kontrollera att man verkligen fått det man beställt?

Det är, som vi sett i flera trådar om olika leverantörer, inte ovanligt med felleveranser. Att skylla på att man är ivrig är faktiskt rätt dålig bortförklaring.

Nu är vi alla olika, men denna situation skulle iaf inte uppstå för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gjorde han ju - och skickade tillbaka

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eucalyptus:

En fråga som kanske inte brör TS så mycket men ämnet specifikt. Om vi säger du beställt produkt X från inet/netonnet/komplett you name it, på nätet, men får produkt Y istället.

Är det upp till dig då som kund att se till att varan kommer tillbaka till återförsäljare? Ja, återförsäljare skickar returfraktsedel på mail som DU måste printa ut och sedan se till att produkten kommer tillbaka genom att lämna in hos ombud.

Ska detta ansvar verkligen ligga på kund? Om kund inte alls har tid eller intresse av detta. Inte bryter kund då mot lagen, eller? Det bör ju till synes då vara upp till återförsäljare att felaktig produkt blir upphämtad och utbytt på deras bekostnad och tid? Varför slösa kundens dyrbara tid?

Så om kund verkligen sätter sig på tvären och inte alls vill ställa upp, vad händer då?

Har återförsäljaren skickat fel vara har de inte uppfyllt avtalet och de är helt ansvariga för att hämta tillbaka sin produkt. För mig tar det inte många minuter att se till att varan kommer tillbaka, men om man tycker att det är för jobbigt så får återförsäljaren hitta ett annat sätt. Jag bor hyfsat nära mitt utlämningsställe, men hade det varit flera mil att köra så vet i tusan om jag accepterat att göra det om jag ska vara ärlig. Det hade i så fall fått ske när jag ändå skulle på det hållet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Det gjorde han ju - och skickade tillbaka

Nej, han slet upp varan i sin iver och spelkåthet. Där har vi fel nr. 1.

Sedan hanterar Inet det hela felaktigt (enligt TS återberättelse, vi har ju endast ena sidan av myntet).

Men när skärmen kommer tillbaka gör faktiskt TS ett aktivt val att inte ”orka” ta itu med det och istället placera skärmen i ett förråd.

Som jag skrev tidigare så låter det som att Inet skött det trist, men det är fortfarande TS som varit för lat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har hört historier som är lika bisarra förut om andra återförsäljare. Kan faktiskt inte komma på någon av dom större som jag inte hört skit om ibland, och det är ganska självklart eftersom som företag så kan man inte alltid göra rätt, då det är såpass många personer som jobbar där.

Förr när Siba fanns kvar så hörde jag av väldigt många att dom skulle vara sämst på service och kundbemötande, men för min del var dom jättebra. Inet har också bara varit grymma för mig i alla år, fast en kompis till mig hade lite krångel med dom efter att ha beställt en monterad dator. Datorn kom med en skada i chassit (ganska allvarlig) och i detta fall var det inte Postnords fel, inga skador på kartong överhuvudtaget, och orsaken till skadan var uppenbar (var med vid hämtning och uppackning) påsen med massa tillbehör i var lös i kartongen och hade slagit mot chassit, den vägde mer än man trodde. Inet krånglade då i början på telefon men vi begav oss till närmaste butik och då fick man hjälp, dom monterade om i ett nytt chassi som var värt mycket mer än det förra utan extra kostnad. Ett tips om man bor någorlunda nära en fysisk butik är att faktiskt sticka dit själv och lämna produkten där, så får dom lösa det sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Märkligt att de inte behagat svara själva ännu...

Märkligt att du inte läser igenom tråden innan du påstår något sådant...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Märkligt att du inte läser igenom tråden innan du påstår något sådant...

Märkligt att de inte svarat i tråden då för att förtydliga, felformulerat av mig, givetvis har jag läst att de svarat honom.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Märkligt att de inte svarat i tråden då för att förtydliga, felformulerat av mig, givetvis har jag läst att de svarat honom.

Återigen: läs tråden innan du hävdar att de inte svarat i den.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spejjerino:

Skärmen kommer i en kartong, på kartongen står det tillverkare och modell, vilken normal begåvad människa som helst skulle märka detta.

Om vi ser hela situationen så här istället då.

Inets misstag innebar att din leverans skulle blivit försenad med en dag och dessutom skulle du säkerligen blivit medskickad en hel rös med pingvinstånger, ditt misstag och vårdslöshet innebar att du i princip förstörde en vara, repa eller ej så förblir det ett problem då du öppnat skärmen, använt skärmen samt orsakat den potentiell skada genom att packa den fel, jag hade blivit rosen rasande som konsument om det visade sig att jag köpt en skärm som blivit utsatt för detta, så som sagt, repa eller ej så förblir detta ett problem vid fortsatt försäljning av nämnd skärm, är det rimligt att inet ska förlora 3000 kr i intäkter för att någon praktikant skickar fel vara? Nej. Konsumenten har alltid rätt bla bla men lite ansvar får man faktiskt ta.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaa, jag förnekar ju inte att det var dumt att inte noggrant studera kartongen innan man öppnade den.
Men när det är två väldigt likadana skärmar, och man tittat på båda två innan man tillslut beslutade sig för Nr 1 så är det ju inte något som sticker ut märkvärdigt, hade ju varit skillnad om jag bestämt mig för att jag ville ha en vit skärm tillexempel och fick en annan färg, då ser man ju det snabbt.
https://drive.google.com/open?id=1Pp9b0YC3AopCyA9jVVdsyXKMHK4...
Kolla bara på kartongerna!
ASUS Sticker ju ut lite mer med sin kartong.

Skrivet av Otori:

Nej, han slet upp varan i sin iver och spelkåthet. Där har vi fel nr. 1.

Sedan hanterar Inet det hela felaktigt (enligt TS återberättelse, vi har ju endast ena sidan av myntet).

Men när skärmen kommer tillbaka gör faktiskt TS ett aktivt val att inte ”orka” ta itu med det och istället placera skärmen i ett förråd.

Som jag skrev tidigare så låter det som att Inet skött det trist, men det är fortfarande TS som varit för lat.

Skickades från m.sweclockers.com

Att inte göra någonting pga lathet är väl inte riktigt helt sant. Kände mig mer besegrad och kände inte att det är produktivt nog att fortsätta kämpa.
Jag satt ändå i timtals i telefonsamtal, både hemma & på arbetstid, la säkert ner timmar på mailande, först att kämpa emot Inet & sedan återberätta historien för Klarna så att fakturorna inte skulle förfalla, sedan återberätta allt igen För Konsumenthjälp/Hallåkonsument för att de sedan kunde vägleda mig åt rätt håll vilket var till konsumentverket, för att sedan få en handläggare och behöva åka buss/tåg 3 mil enkel resa för att kunna ha möten om hur vi ska gå tillväga, det ihop med att man var orolig med att ena föräldern blev inlagd och alla andra vardagliga bekymmer, med ett arbete med ständigt skiftande morgon/kvällspass gjorde att veckorna snabbt drog iväg och ja, 'latheten' slog till när jag inte orkade bussa/tåga in på det där mötet.

Om jag nu hade mött en kompromiss så var det väl lika bra att buntband och allt satt kvar ifall jag skulle behöva returnera den igen så skulle jag iaf slippa att packa om den återigen och riskera bli skyldig för ytterligare ett felpack.
Att skärmen var hel slog mig aldrig, och jag ville inte ha produkten heller, och därför packade jag aldrig upp den efter förlusten heller, förrän nu då.

Många andra kanske har mer kämparglöd i sig bara för att rätt ska vara rätt, men jag tyckte inte 2.5k var värt alla jävla timmar & möten för att kanske få rätt, timlönen hade väl varit 50 spänn typ.

Permalänk
Medlem

Tråkigt det som hänt, o varför Inet har gjort fel beslut är svårt att säga, vikarie, stress vem vet.

Men vad ni alla måste forstå är att alla bolag oavsätt hur bra dom är kan o kommer att göra fel någon gång.

Hur många returer tror ni inte dom får från konsumenter som faktiskt har skadat någon vara, men som inte meddelar det? Visst Inet skickade fel vara, det är tråkigt men som köpare o om man har jobbat lite i sitt liv, vet man att man måste alltid kolla vad man har fått levererat, för fel sker, överallt o i alla brancher.

O när då Inet i detta fallet skickar fel produkt, som fortfarande är olyckligt, så självklart ska mottagare returnera varan samt förpackning i så bra skick som möjligt(i mitt tycke 100% samma skick som nytt, om teknisk möjligt, något jag också tycker när man ångrar sig...) Det betyder packettera den ner som den skal vara, frigolit på rätt ställe o dammskydd etc. Det är en självklarhet, för butiken ska sälje varan sedan.

Men så var det butiken, jo olyckligt att dom skickat fel vara, och nu så lång tid efter tycker jag att dom kanske borde ta tillbaka skärmen, om det går att bevisa att det är samma skärm dom skickade från början. Och ge pengar o kanske kompensation som gynnar båda, kanske någon trevlig rabatt på nån produkt som kund ändå är på utkick efter etc.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Du får ursäkta, men jag läser bara en massa dåliga bortförklaringar. Du skriver att du inte ville ha skärmen och att det inte var värt 2,5k att ”kämpa vidare” för.

Men nu är det tydligen värt väldigt mycket att smutskasta ett välrenommerat företag?

Skrivet av ddyao:

Jaa, jag förnekar ju inte att det var dumt att inte noggrant studera kartongen innan man öppnade den.
Men när det är två väldigt likadana skärmar, och man tittat på båda två innan man tillslut beslutade sig för Nr 1 så är det ju inte något som sticker ut märkvärdigt, hade ju varit skillnad om jag bestämt mig för att jag ville ha en vit skärm tillexempel och fick en annan färg, då ser man ju det snabbt.
https://drive.google.com/open?id=1Pp9b0YC3AopCyA9jVVdsyXKMHK4...
Kolla bara på kartongerna!
ASUS Sticker ju ut lite mer med sin kartong.

Att inte göra någonting pga lathet är väl inte riktigt helt sant. Kände mig mer besegrad och kände inte att det är produktivt nog att fortsätta kämpa.
Jag satt ändå i timtals i telefonsamtal, både hemma & på arbetstid, la säkert ner timmar på mailande, först att kämpa emot Inet & sedan återberätta historien för Klarna så att fakturorna inte skulle förfalla, sedan återberätta allt igen För Konsumenthjälp/Hallåkonsument för att de sedan kunde vägleda mig åt rätt håll vilket var till konsumentverket, för att sedan få en handläggare och behöva åka buss/tåg 3 mil enkel resa för att kunna ha möten om hur vi ska gå tillväga, det ihop med att man var orolig med att ena föräldern blev inlagd och alla andra vardagliga bekymmer, med ett arbete med ständigt skiftande morgon/kvällspass gjorde att veckorna snabbt drog iväg och ja, 'latheten' slog till när jag inte orkade bussa/tåga in på det där mötet.

Om jag nu hade mött en kompromiss så var det väl lika bra att buntband och allt satt kvar ifall jag skulle behöva returnera den igen så skulle jag iaf slippa att packa om den återigen och riskera bli skyldig för ytterligare ett felpack.
Att skärmen var hel slog mig aldrig, och jag ville inte ha produkten heller, och därför packade jag aldrig upp den efter förlusten heller, förrän nu då.

Många andra kanske har mer kämparglöd i sig bara för att rätt ska vara rätt, men jag tyckte inte 2.5k var värt alla jävla timmar & möten för att kanske få rätt, timlönen hade väl varit 50 spänn typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Du får ursäkta, men jag läser bara en massa dåliga bortförklaringar. Du skriver att du inte ville ha skärmen och att det inte var värt 2,5k att ”kämpa vidare” för.

Men nu är det tydligen värt väldigt mycket att smutskasta ett välrenommerat företag?

Skickades från m.sweclockers.com

Smutskasta?

De har gjort fel och han påtalar det.

Permalänk

Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken.

Så många idiotier att man inte vet var man ska börja.

Hur kan du inte se på kartongen att den är en helt annan skärm, annat märke, annan modell, när du får hem den första skärmen?
Är du en valp som pinkar på mattan så fort du blir upphetsad och glad....över en skärm?

Hur kan du inte iaf packa upp den trasiga skärmen och inspektera skadan på sekunden när du får den i din ägo?

Hur kan du bara ge dig och slänga in handduken när ARN säger att du har rätt?
Ja, morsan låg på sjukan men rätt ska väl ändå vara rätt.... om du anser dig ha rätt!

frågorna är många....

Men ja, Inet har aldrig fallit mig i smaken, dom lever på gamla meriter, lite snobbiga.
Komplett var bra förr.
Nu är det bara Webhallen som gäller.

Permalänk
Medlem

Dreamhack crew å vara de minsta fundersam på hantering av hårdvara :/slap
Din version är bristfällig å det märks att du hoppar i berättelse, nu kan de vara så att du har rätt.
Men min helhetsbedömning från din första version är att det är du som är den felande länken i detta avtal.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Dreamhack crew å vara de minsta fundersam på hantering av hårdvara :/slap
Din version är bristfällig å det märks att du hoppar i berättelse, nu kan de vara så att du har rätt.
Men min helhetsbedömning från din första version är att det är du som är den felande länken i detta avtal.

Domaren har talat, skyldig är domen!

Säker du inte är (C) och är nämndeman med?

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk

Ibland måste man som ÅF vara lite smidig. Det hade vart bättre om Inet bara löste detta istället för att få en stor tråd på Sveriges största datorforum.

Permalänk
Avstängd

Börja läsa alla inlägg efter ett tag så såg jag att det var 6 sidor med inlägg då gav jag upp att läsa allt.

Inet har alltid vart snälla mot mig dock så skickar jag inte efter några varor då jag bor så nära dom men har läst att andra ha fått fel varor och sånt. Då Inet är stora och sätter nya tjänster som sätter hög press på alla som jobbar där så blir det fel och att dom inte står för sina fel kan vara att dom själva vill vara perfekt och klara inte av att erkända sina fel För perfekt.

@ddyao Känns nästan som dom borde ansluta sin till trollfabriken.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Smutskasta?

De har gjort fel och han påtalar det.

Båda har gjort fel och TS skapar en tråd mer än ett halvår efter, med tydliga intentioner att få fler att sluta handla hos Inet. Detta pga TS varit för lat att lösa det.

Det kallar iaf jag för att smutskasta.

Som konsument HAR man även skyldigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför ska ts förväntas se att han fick rätt kartong när inte Inet såg att dom skickade fel kartong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Varför ska ts förväntas se att han fick rätt kartong när inte Inet såg att dom skickade fel kartong.

Man förväntas inte. Man SKA kontrollera att man fått rätt då det händer att avsändaren gör fel. Enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Nej, han slet upp varan i sin iver och spelkåthet. Där har vi fel nr. 1.

Sedan hanterar Inet det hela felaktigt (enligt TS återberättelse, vi har ju endast ena sidan av myntet).

Men när skärmen kommer tillbaka gör faktiskt TS ett aktivt val att inte ”orka” ta itu med det och istället placera skärmen i ett förråd.

Som jag skrev tidigare så låter det som att Inet skött det trist, men det är fortfarande TS som varit för lat.

Skickades från m.sweclockers.com

NEJ! Fel nr1 är att inet i sin iver skickat fel paket. De ska ändå vara proffs på det. Du vet inte hur paketet såg ut och om någon lapp gömde namnet på skärmen.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Man förväntas inte. Man SKA kontrollera att man fått rätt då det händer att avsändaren gör fel. Enkelt!

Men konsumenten kan inte göra fel? Jösses vilka människor det finns ute....

Inet SKA kontrollera att man skickar rätt vara till beställaren då det händer att beställaren kan då öppna den felaktiga leveransen. Som vi ser i detta fall.
Kedjan av felaktigheter STARTADE hos INET och då borde de acceptera resultatet av deras misstag.
Sen visade sig även att skärmen var hel. Även där gjorde INET ett stort fel när man undersökte produkten.
Jag förstår inte att vissa försvarar INET med näbbar och klor när det är de som STARTADE hela skiten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Du får ursäkta, men jag läser bara en massa dåliga bortförklaringar. Du skriver att du inte ville ha skärmen och att det inte var värt 2,5k att ”kämpa vidare” för.

Men nu är det tydligen värt väldigt mycket att smutskasta ett välrenommerat företag?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag smutskastar inte, klart att historien blir vinklad åt ett håll med mina känslor även om man försöker återberätta den objektivt.
Jag var ju medveten om att jag också gjort fel & jag avvek från att berätta historien för allmänheten tills jag såg att skärmens skada inte alls såg ut som de gjorde på bilderna.
Ifall historien visar sig att dra ner Inet från tronen så okej, though luck buddy, det är såhär händelsen gått till & sen får allmänheten avgöra om det är kunden som varit IQ-befriad badboll eller om företaget hanterat det illa.
Jag litade på Inet och att bilderna de skickade visade 'skadan' rättvist, och tog på mig skulden, funderade på att bara låta Inet skrota skärmen och bara glömma hela sörjan.

Skrivet av Bloopy:

Dreamhack crew å vara de minsta fundersam på hantering av hårdvara :/slap
Din version är bristfällig å det märks att du hoppar i berättelse, nu kan de vara så att du har rätt.
Men min helhetsbedömning från din första version är att det är du som är den felande länken i detta avtal.

hur man är på ett arbete & hur man är hemma kan skilja sig lite har jag märkt.
Att återberätta allt med varenda detalj är svårt, speciellt efter sån tid har gått, but critique accepted, and may I go forth with more wisdom accuired!

Skrivet av Mastodontfilms-Mats:

Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken.

Så många idiotier att man inte vet var man ska börja.

Hur kan du inte se på kartongen att den är en helt annan skärm, annat märke, annan modell, när du får hem den första skärmen?
Är du en valp som pinkar på mattan så fort du blir upphetsad och glad....över en skärm?

Hur kan du inte iaf packa upp den trasiga skärmen och inspektera skadan på sekunden när du får den i din ägo?

Hur kan du bara ge dig och slänga in handduken när ARN säger att du har rätt?
Ja, morsan låg på sjukan men rätt ska väl ändå vara rätt.... om du anser dig ha rätt!

frågorna är många....

Men ja, Inet har aldrig fallit mig i smaken, dom lever på gamla meriter, lite snobbiga.
Komplett var bra förr.
Nu är det bara Webhallen som gäller.

Hur kunde inte Inet se att det var en helt annan skärm mot det som stod på packsedeln?
Hur kunde de inte se att de klistrade på _två_ plastfickor med fakturor & _två_ fraktsedlar på en och samma kartong?
Det var bara oflyt att det var jag som fick skärmen, postnord hade likagärna kunnat scanna in fraktsedel nr 2 och skickat den 'rätt'.
Och vad hände med min ursprungliga skärm, nånstans borde det ju stått en kartong utan fraktsedel som lastades på för skeppning, vart tog den vägen?
Borde kontakta den där Jesper och se om han fick en skärm överhuvudtaget xD
Här är kartongerna, Asus sticker ut, men det skriker ju inte "helt annan skärm" på de andra två, tycker jag..
https://drive.google.com/open?id=1Pp9b0YC3AopCyA9jVVdsyXKMHK4...

frågorna är många ja..

Ja, det är lätt att va efterklok och jag borde ha tagit mig i kragen och gått på de där mötena, I was stoopid and paid the price.

Permalänk
Medlem

Går det att redigera sitt ursprungliga inlägg på något sätt och lägga till länkarna till de andra bilderna/videon så folk inte behöver leta igenom 6 sidor?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ddyao:

Går det att redigera sitt ursprungliga inlägg på något sätt och lägga till länkarna till de andra bilderna/videon så folk inte behöver leta igenom 6 sidor?

Du får anmäla ditt inlägg och be en moderator göra det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Otori:

Du får ursäkta, men jag läser bara en massa dåliga bortförklaringar. Du skriver att du inte ville ha skärmen och att det inte var värt 2,5k att ”kämpa vidare” för.

Men nu är det tydligen värt väldigt mycket att smutskasta ett välrenommerat företag?

Skickades från m.sweclockers.com

Herregud, om du inte kan sympatisera alls med att han till slut fick nog med allt krånglande kanske du har problem att sätta dig in i andra människors situation, läs bristande empatisk förmåga. Hade inte du velat få till någon rättvisa om du blivit illa behandlad? I detta fall verkade en lösning mellan berörda parter inte sannolik, då fick det bli detta istället.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Mastodontfilms-Mats:

Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken.

Så många idiotier att man inte vet var man ska börja.

Hur kan du inte se på kartongen att den är en helt annan skärm, annat märke, annan modell, när du får hem den första skärmen?
Är du en valp som pinkar på mattan så fort du blir upphetsad och glad....över en skärm?

Hur kan du inte iaf packa upp den trasiga skärmen och inspektera skadan på sekunden när du får den i din ägo?

Hur kan du bara ge dig och slänga in handduken när ARN säger att du har rätt?
Ja, morsan låg på sjukan men rätt ska väl ändå vara rätt.... om du anser dig ha rätt!

frågorna är många....

Men ja, Inet har aldrig fallit mig i smaken, dom lever på gamla meriter, lite snobbiga.
Komplett var bra förr.
Nu är det bara Webhallen som gäller.

Ja, om alla bara kunde vara precis som du Mats, tänk så bra världen skulle vara.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Herregud, om du inte kan sympatisera alls med att han till slut fick nog med allt krånglande kanske du har problem att sätta dig in i andra människors situation, läs bristande empatisk förmåga. Hade inte du velat få till någon rättvisa om du blivit illa behandlad? I detta fall verkade en lösning mellan berörda parter inte sannolik, då fick det bli detta istället.

Har inget med sympati och empati att göra, så det kortet kan du stoppa tillbaka i kortleken.

Har för mig att @Inet har ett automatiserat centrallager, rätta mig om jag har fel.
Blir en vara felinlagd (finns många olika anledningar), ja då kommer någon kund få fel vara utlevererad. Roboten plockar bara från den hyllplats den fått order på.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Otori:

Så konsumenten har inget som helst ansvar att kontrollera att man verkligen fått det man beställt?

Det är, som vi sett i flera trådar om olika leverantörer, inte ovanligt med felleveranser. Att skylla på att man är ivrig är faktiskt rätt dålig bortförklaring.

Nu är vi alla olika, men denna situation skulle iaf inte uppstå för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Otori:

Nej, han slet upp varan i sin iver och spelkåthet. Där har vi fel nr. 1.

Sedan hanterar Inet det hela felaktigt (enligt TS återberättelse, vi har ju endast ena sidan av myntet).

Men när skärmen kommer tillbaka gör faktiskt TS ett aktivt val att inte ”orka” ta itu med det och istället placera skärmen i ett förråd.

Som jag skrev tidigare så låter det som att Inet skött det trist, men det är fortfarande TS som varit för lat.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Otori:

Du får ursäkta, men jag läser bara en massa dåliga bortförklaringar. Du skriver att du inte ville ha skärmen och att det inte var värt 2,5k att ”kämpa vidare” för.

Men nu är det tydligen värt väldigt mycket att smutskasta ett välrenommerat företag?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Otori:

Har inget med sympati och empati att göra, så det kortet kan du stoppa tillbaka i kortleken.

Har för mig att @Inet har ett automatiserat centrallager, rätta mig om jag har fel.
Blir en vara felinlagd (finns många olika anledningar), ja då kommer någon kund få fel vara utlevererad. Roboten plockar bara från den hyllplats den fått order på.

Du påpekar först att Inet skött det "trist" för att i andra andetaget lägga hela skulden på TS som varit för lat, du får det att låta som om han gav upp helt utan kamp trots att han enligt egen utsago faktiskt tagit det väldigt långt och lagt ner massvis med tid på telefonsamtal, mejl, kontakt med ARN osv. I dina inlägg i tråden omnämner du inets misstag i allmänna ordalag samtidigt som du mestadels fokuserar och går på TS olika handlingar i detalj, men det är kanske förståeligt då Inet är ett sådant välrenommerat företag med automatiserat lager, och problemet hade ju inte uppkommit från första början om TS varit lika ordentlig som dig.

Vill tillägga att jag själv är kund hos Inet och har bara positiva erfarenheter personligen, stör mig dock på alla jävlar som ska hålla på och hårt kritisera vartenda misstag en privatperson gjort i en tvist samt deras karaktär samtidigt som de spelar ner favoritföretagens dåliga behandling.