Samsung galaxy s7 edge laddar sakta.

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s7 edge laddar sakta.

Hej,

Min Samsung galaxy s7 edge har på senaste tiden börjar ladda extremt långsamt. Upp mot 8h för att ladda fullt och jag kan inte använda den samtidigt som jag laddar för då laddar den ur snabbare än den laddar.

Har provat olika adaptrar i väggen och olika kablar men ingenting hjälper.
Laddar snabbt som vanligt om jag använder trådlös laddare. Inte alltid ett alternativ dock.
Även provat återställa telefonen utan resultat.

Vad ska jag göra näst?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

låter som det är dags lämna in den på service. Kan ju vara att usb porten är väldig skitig därinne.. Prova doppa den lite i vatten usb porten då den ändå är IP klassad ?

Permalänk
Medlem

@NisseG91: Låter ju absolut som om det är laddporten som blivit skadad. Testa att blåsa rent den liksom göra en visuell inspektion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

@NisseG91: Låter ju absolut som om det är laddporten som blivit skadad. Testa att blåsa rent den liksom göra en visuell inspektion.

Aa det lär väl vara så. Har blåst rent med tryckluft på burk och skrapat lite med en tandpetare. Laddar iallafall långsamt. Det får väl vara så antar jag, ingen lust att lägga några pengar på att laga den för att den ska ladda snabbare.
Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Aa det lär väl vara så. Har blåst rent med tryckluft på burk och skrapat lite med en tandpetare. Laddar iallafall långsamt. Det får väl vara så antar jag, ingen lust att lägga några pengar på att laga den för att den ska ladda snabbare.
Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Är det originalladdaren?

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

@DanTheManSwe: Originaladapter med sladd från Anker, men har provat med originalkabeln också. Min laddare fungerar felfritt och laddar min farmors telefon som sig bör, men inte min.
Så antar att det är som tidigare varit inne på, uttaget i telefonen som är kasst.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Ett jävligt bra tips.
Även om det bara är ladduttaget som är pajj så kanske hela moderkortet kommer behöva bytas.
Hänt flera gånger med mina Samsunglurar och då har man till slut lärt sig att även om en liten knapp skall bytas så kan mobot ryka.

Gör därför backup på dina prylar och spara dina bilder externt.
Lämna absolut inte in den bara sådär även om du får det sagt att det inte behövs spara saker innan.

Permalänk
Medlem

Har du provat trådlös laddare?
Då vet du om det är kontakten eller något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Hur gammal är mobilen kan ju vara ett garanti ärende

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Hur snabbt laddar den om du stänger av telefonen?

Permalänk
Medlem

Indikerar telefonen laddning snabbladdning i notisen när du laddar. Om du har snabbladning aktiverat och det inte indikeras är det troligen fel på datastiften i usbanslutningen. Fungerar samma kabel att exempelvis om du ska föra över filer till dator?

Usbkontakten på telefonen sitter på S7 edge i skärmmodulen. Att byta usbkontakt via en auktoriserad verkstad bör således kosta lika mycket som ett skärmbyte. Om du inte har övriga skador och garantitid kvar går det troligen på garanti.

Permalänk
Medlem

Du borde fortfarande ha garanti/reklamationsrätt kvar. Bara å lämna in mobilen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500