Funderingar kring B350 chipset och nya Ryzen

Permalänk
Avstängd

Funderingar kring B350 chipset och nya Ryzen

Hej, som i topic, jag funderar om det är värt att köpa en Ryzen 2600X, om man, som i mitt fall, har ett oanvänt ASUS PRIME B350-PLUS?

Jag förstår ju att kanske inte alla funktioner i proppen kommer fungera, men eftersom dom nya Ryzen är billigare än dom gamla, så skulle jag vilja ha råd om detta.

Tack på förhand
Patrik

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Tuta och kör, ifall du känner att du måste ha ett b450 eller x470 så är det bara sälja moderkortet, oavsett så bör du köra på en av de nya processorerna om du ska köpa ryzen.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Varför har du fått för dig att de nya är billigare än de gamla?

De gamla verkar ligga runt 5-600 billigare än de nya och kan nog sänkas några hundralappar till snart.

Permalänk
Avstängd

@Trebsor:
Ojj! När jag kollade för några dagar sedan, låg 2600X djävligt bra i pris, jämfört med 1600x, nu tror jag att jag kommer köpa en äldre, kan tillochmed bli en 1700x

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Kan dock vara så att du måste uppdatera bios för att det ska funka, och då måste du kanske ha en äldre ryzen processor för att göra det först.. kolla vad moderkortet stödjer innan du beställer något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Sevenix:
Kollade upp moderkortet, sitter en sticker på med samma siffror som en bios som stödjer "G"-modellerna, och kortet är sprillans nytt, köpte det 27 Mars, på Webhallen, så få väl hoppas, annars kan jag nog gå till en lokal butik där jag känner ägaren, så får han flasha kortet.

"version 3803" står det på ett klistermärke.....

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.