Permalänk

2 skärmar 2 grafikkort

Jag har det stora problemet med input lag när någonting rör sig på min andra skärm , då fick jag förslag om att pröva 2 grafikkort.

Grafikkorten som sitter inne är
GT 430 < andra skärm> sitter precis under 1060
GTX 1060 6GB <första skärm> sitter överst

Problemet är att jag inte får någon bild, dock så läser datorn av båda grafikkorten finns i Nvidia Control Panel.

Moderkort och tillbehör ska finnas i sign.

Har prövat DVI - VGA osv min gamla skärm stödjer tyvärr inte HDMI

Kan man lösa detta på något sätt? Skärmen fungerar utan problem om det kopplas till 1060 så det är inget fel på skärmen. Har jag glömt någon inställning någonstanns?

Tack!

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightwing:

Jag har det stora problemet med input lag när någonting rör sig på min andra skärm

Spelar det någon roll vad du gör på 1:a skärmen när 2:a skärmen har input lagg?

Konstig om du skulle behöva ett till grafikkort. Mitt är rena stenåldern jämfört med ditt och jag har aldrig haft input lagg med 2-4 skärmar efter att jag installerat drivrutiner.

Testa att avinstallera grafikdrivrutinerna innan du testar nya. Om man bara uppdaterar/installerar ovanpå de gamla kan problem bli kvar. Gäller oavsett vad för drivrutiner, program, spel mm man misstänker eller har problem med. Nvidia drivrutiner har orsakat problem för vissa efter en uppdatering.

Skrivet av Nightwing:

Problemet är att jag inte får någon bild, dock så läser datorn av båda grafikkorten finns i Nvidia Control Panel.

Skärmen fungerar utan problem om det kopplas till 1060 så det är inget fel på skärmen.

Blir du av med input lagget också eller menar du bara att du får bild på båda då?
Du får inte upp något alternativ i Nivida Kontroll panelen om du höger klickar nån av grafikkorten?

Jag vet inte hur det är med Nvidia men de som kopplar andra skärmen till moderkortet behöver gå till bios och välja att båda ska använda samtidigt. Kanske finns det något liknande när man kör 2 olika grafikkort.

För i tiden fick man bara bild när skärmarna kopplades till ena grafikkortet om man hade 2 likadana SLI kopplade. Hörde att man behövde stänga av SLI så du kanske behöver göra något liknande. Glömt vad det kallas när det är olika grafikkort.

stavning
Permalänk
Medlem

@Nightwing: Kan du koppla din första skärm till GT430 kortet då och kolla om du får bild, dvs koppla med nått annat än DVI>VGA om första skärmen tex stödjer HDMI eller native DVI.

Tänkte mest om GT430 kortet inte har nån analog signal alls via DVI kontakten, japp då hjälper inga adaptrar..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kör engelska
OS och om windows syns skärmarna i display settings? I enhetshanteraren syns båda grafikkorten?
Så här ser det ut för mig. https://www.dropbox.com/s/km7mewcza6tzqxt/Screenshot%202018-0...

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

@ggustavsson: Får ta och pröva det, har ingen aning om varför jag inte tänkte på det.

Tack! återkommer

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

@hACmAn: Båda grafikkorten är där enligt windows under device manager och Nvidia control panel

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

@panpo98:

Har dessvärre ingen onboard på detta moderkort (eller det finns men min CPU stödjer ingen APU)

Det som händer är att så fort någonting rör sig på andra skärmen så går min 144hz skärm ner till 60hz.
Prövade med DDU och boota om installera enbart för GT430 och samma med 1060. Så gjorde om det några gånger, använde alltid DDU för denna metod.

Jag får ingen bild, så min första skärm funkar felfritt för att det inte finns en andra skärm då jag inte får någon signal på mitt andra grafikkort. Ansluter jag båda i 1060 så blir det samma problem som förut.

Händer bl.a med OBS , Twitch , Youtube , Facebook Meddelande , Discord när någon pratar, När någon kommer online på steam / battle.net osv i princip måste jag stänga av alla fönster på min andra skärm om jag vill kunna använda 144hz. Så fort något animeras eller blinkar till så blir det problem.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Och du har inte på så att du dublikerar bilden. Eller något liknande. Lite svårt då du inte vill berätta alt.
Testa 50hz hamnar all på på det då? någon stans ska man ju börja. så 50 60 72 120 144 mmm.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

@hACmAn:

Prövat alla hz kombos då det bara finns cirka 5st.
Min andra skärm är satt som extended.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Spontant skulle jag nog försöka reda ut input lag:et istället för att mecka med nån fullösning som involverar två grafikkort.
Hur ter sig input lag:et t.ex? Har du testat att låsa fps via rivatuner och v-sync så det är stabilt?
https://www.blurbusters.com/howto-low-lag-vsync-on/
Har G-sync själv så låser vid 141fps och har då enligt rivatuner typ 7.3ms stabilt (där rivatuners kurva ingame ligger helt platt). Om jag minns rätt så mäter den väl frametimes typ.
När drar den ner hz:en?
Skärm1 -> 1060 (GPU1) (144hz)
Skärm2 -> 1060 (GPU1) (XXhz)?
Eller när du försöker koppla Skärm2 till GPU2?
Eller när du kopplar Skärm1 och Skärm2 till GPU2?
Osäker på hur pigg GT430 är att driva flera skärmar där en är 144hz.
Spelar ingen roll egentligen då jag skulle som sagt lägga idén om två grafikkort på hyllan tills vidare och reda ut input lag:et från start. Om du testar låsa fps och följer det jag länkade ovan och får en stabil graf in game i rivatuner och det är fortfarande problem så vet jag inte. Har på känn att frametimes fluktuerar/inkorrekt vsync-inställningar som spökar.
Annars kanske se över överklockning, hpet, stänga av diverse i bios å så. Om du orkar kan du ju alltid köra en format och ominstall och enbart installera gpu drivers, köra win update och installera spelet för att se så inget bråkar mjukvarumässigt.
Kan vara värt att kolla dpc latency med (med latencymon), menne.. sånt (samt biosgrejer) brukar mer ge upphov till microstuttering, inte specifikt input lag. Kan vara värt att testa 500hz på musen om den är inställd på 1000hz också. Se till att enhanced precision är avstängt med.

EDIT:
Förresten, när började du märka av input lag:et? Kan ju vara värt att se vad som har förändrats.
Har för mig att ryzensystem verkar vara notoriska för att ge folk problem med möss, men huruvida det är placebo eller inte låter jag vara osagt. Vill minnas att det poppade upp en del trådar borta på overclock.net angående det. Finns folk som har försökt med ferrite beads och också konstaterat att elen i hemmet är dåligt dragen som påverkat (t.ex ojordat å så).

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk

430 och 1060 är så pass många generationer iemellan att de inte längre kan använda samma drivrutiner.

antingen får du leta reda på någon gammal drivrutin som funkar till bägge korten va väll rätt nyligen har jag för mig 400 serien tappade stödet.

Eller så får du byta ut ditt 430 till något modernare typ ur 600 eller 700 serien om du vill komma billigt undan och inte behöva nytt kort igen nästa år eller nått då troligen 500 serien tappar stödet i nya drivrutiner det också.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3518621,2718332,4329589

spekulerar endast men kan mycket väl vara problemet.

391.35 verkar vara senaste drivrutinen för 400 serien som kom i maj 2018 och vet inte hur det funkar att köra olika drivare till olika kort samtidigt om du ändå vill ha de senaste förbättringarna för ditt 1060 kanske fungerar men tror det ev kan bli problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tänkte inte på drivisarna. Bäst är ju att köra samma drivrutin till båda korten (är min högst spontanta killgissning).
Men jag tycker det fortfarande är en dum lösning att minska input lag via att köra flera kort.
När jag tänker efter så borde att köra flera grafikkort (och särskilt olika) förvärra input lag.
Jag antar att tanken är att det 'dåliga' kortet skall ta hand om Physx? Precis som SLI/Crossfire så kommer du få mismatch i synkningen mellan de båda korten; således Microstuttering.
Om ingen rendering eller kalkylering (kan man säga det om physx?) sker på andra kortet utan enbart till för att outputta en extra skärm så hm... i värsta fall blir det värre, i bästa fall så sitter du i samma situation.
Du skall inte behöva lägga till ett extra grafikkort för att fixa input lag är min poäng.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightwing:

@panpo98:

Har dessvärre ingen onboard på detta moderkort (eller det finns men min CPU stödjer ingen APU)

Det som händer är att så fort någonting rör sig på andra skärmen så går min 144hz skärm ner till 60hz.
Prövade med DDU och boota om installera enbart för GT430 och samma med 1060. Så gjorde om det några gånger, använde alltid DDU för denna metod.

Jag får ingen bild, så min första skärm funkar felfritt för att det inte finns en andra skärm då jag inte får någon signal på mitt andra grafikkort. Ansluter jag båda i 1060 så blir det samma problem som förut.

Händer bl.a med OBS , Twitch , Youtube , Facebook Meddelande , Discord när någon pratar, När någon kommer online på steam / battle.net osv i princip måste jag stänga av alla fönster på min andra skärm om jag vill kunna använda 144hz. Så fort något animeras eller blinkar till så blir det problem.

Det där med moderkortet var ett exempel för att förklara varför du skulle kolla om det i bios fanns nån inställning du behövde ändra för att använda båda grafikkorten samtidigt.

Det borde vara många i forumet som kör med flera skärmar med 1 grafikkort utan problem så du borde inte behöva blanda in ett till grafikkort.

Funderar på om du det kan hjälpa att låna en disk och lite snabbt testa att installera om på den för att se om det är något annat i Windows som orsakar inputlagget.

Permalänk

@lain: Input lagget började med Windows 10, Windows 7 har inte den buggen då man kan stänga av en funktion. Söker man på reddit eller andra forum finns det över 100 trådar om samma problem. Även prövat att formatera säkert en 10 gånger under senaste 4 månaderna, misstänker att det uppstod med creators update. Ingen DPC latency uppstår eller har gjort i Windows 10 har haft problemet innan men när jag körde Windows 7 så fick jag sjuka stutters hela tiden och det var problem efter problem med DPC latens. Gick tillslut inte att fixa så jag gick över till w10.

En överklock eller underklock gör ingen skillnad. Har prövat stock.

Jag har försökt att låsa fps i spel , kör jag på fullscreen så försvinner problemet. Det förekommer bara i window mode eller fullscreen window. kör med en Freesync skärm men Freesync är inte igång pga av mitt 1060 kort.

Pillade i bios och hittar ingen inställning för att aktivera båda grafikkorten kanske inte stöds av detta moderkort eller så är mitt GT430 för gammalt nu.

Tanken med andra grafikkortet var bara att driva skärm nummer två om det nu gick men får inte till det på något sätt.
Är osäker på om det händer om jag har en till 144hz för det lutar mest åt att köpa en till.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Så Win7 hade bra input lag men var sunkigt för microstutters? Säkert krångel för Win7 stödjer väl inte ryzen officiellt? Eller minns jag fel? aja.
Personen som tipsade om att köra två grafikkort borde ju rimligtvis kunna säga hur hen satte upp det så att det fungerade.

Hm, så input lag försvinner vid fullscreen. Då skulle det nog kunna vara dwm/aero som krånglar.
Googla på hur man stänger av Aero helt och se om det hjälper? Förslagsvis med bara 1060-kortet i.
Det finns ingen rimlig anledning (så vitt jag vet) att köra ett sekundärt grafikkort bara för att driva en extra skärm...
Som sagt, det finns en hel del inlägg på overclock.net om folk som uppgraderat till ryzen och kört in win10 som upplever samma som dig. Och det verkar finnas få lösningar tyvärr :/
De lösningar som finns verkar variera från användare till användare.

I värsta fall får du tyvärr köra full screen. Jag kan nästan garantera att köra extern skärm på extra gpu inte kommer hjälpa något, men blir gladeligen motbevisad för det låter som en superweird fix.
BIOS är såklart uppdaterat dessutom? Testat diverse usb-drivers (detta är ett jävla mäck)?
Om du kör GT430n självmant, har du testat köra något spel där du kan känna av input lag utan att det är påverkat av fps drops t.ex? Dvs återskapa samma situation som med ditt 1060 typ?

Eftersom det är i window mode du upplever detta så är det troligast knas mellan dwm/aero och spelet.

EDIT:
Första som poppar upp vid sökning
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/77m3ok/psa_...
Har inte läst ännu dock, redigerar detta inlägg eftersom.
E2:
Verkar som jag mindes rätt. Win10 DWM applicerar vsync på allt som inte är fullscreen typ. Eftersom det inte går att konfa windows vsync på något sätt så hm... Se till att pusha 300+ fps i spelet, vsync off i nvidia panel + vsync off i spelet, använda spelets limiter först (men buggar troligtvis. Overwatch's ingame limiter är totalt trasig t.ex) annars rivatuner. Begränsa typ kring 138-141, beroende på skärm.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk

@lain:

Hmm BIOS uppgraderade jag igår till senaste (icke beta version)
Du har precis rätt med Ryzen och Windows 7 det gick att kringå själva installationen med drivrutiner inbakade i själva ISO filen. Men efter det så uppstod problem kanske hade fel Windows 7 eller något tror jag körde med Ultimate 64bit.

Angående dwm och aero går inte att stänga av i Windows 10 vad jag har förstått. Kanske är värt att pröva Insider program för Windows 10.

Kör för det mesta WoW och använder OBS det är därför jag försöker hålla koll på andra skärmen med min stream/chatt

Vsync är helt avstängt i Nvidia Control Panel. Och högsta tillgängliga refresh rate vald för min 144hz skärm. Båda har scaling satt på GPU.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Förstår det... Du kan ju testa mitt förslag men troligtvis får du stå ut med det.
Hålla koll på streamchatten borde du ju kunna iaf. Mest bökigt/långsamt att alt-tabba tyvärr. I fullscreen dvs.
Eller vänja dig vid latencyn om inte mitt förslag ovan gjorde något. WoW har ju inte riktigt samma latencykrav som ett fps men det skulle inte förvåna mig om windows dwm vsync lägger på ytterligare 40ms, vilket såklart är knappt spelbart.
Om du får igång det med extra grafikkortet och det skulle lösa problemet så posta gärna vad du gjorde. Ganska säker på att det inte kommer ske dock. Alltså lösa ditt problem.
Kan du inte ha streamchatten på en tablet/laptop istället och köra fullscreen?

EDIT:
Jag är osäker men blurbusters Perfect low lag vsync-länken tidigare borde ju i teorin lösa dina problem.
E2:
Och i värsta fall så är ju ditt problem löst egentligen, dvs köra fullscreen.
Finns väl inget du behöver hantera i streamen som kräver alt-tabbning?
E3:
Ah, så hela tanken med extra grafikkort är att lura windows att köra en extra dwm-process. Dvs ett separat gui.
Vilket är såklart vansinnigt. Om du hittade tipset om att köra dual gpus på interwebben så vore det intressant att läsa. Länka gärna!
Du kan ju skaffa den absolut billigaste laptopen, installera bara basgrejerna och sedan använda Synergy för att styra båda datorerna sömlöst.
https://symless.com/synergy
Dock kostar väl synergy numera men går nog att luska fram open source-varianten.
Synergy är kanske det bästa programmet och det är inget lag öht. Att föra över muspekarn till nästa dator är lika sömlöst som att ha en extra skärm.
E4: Vet inte varför jag ens kom på idén om att kunna göra dubbla dwms... Det skulle ju såklart inte fixa något iaf iom att vsync är implementerat av windows i dwm:en. hoho nån som inte sovit på 72h.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk

@lain:

Jag har en laptop faktist. Får väl pröva något liknande som Synergy.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Kör du Windows 7 eller 10? Får inte riktigt klarhet i det av ditt näst senaste inlägg.
Hur yttrar sig det hela mer specifikt, jag antar att det är så att du upplever att det går ner till 60 Hz, inte att själva inställningen i Windows ändras?
Att blanda två grafikkort med så stor skillnad i ålder är som någon skrev inte praktiskt genomförbart, inte på ett bra sätt iallafall.
Någon tipsade även om en laptop och då kontrar jag med att du kanske skulle kunna köpa en Raspberry Pi och använda något program för att få en sekundär monitor den vägen kanske?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

@ZaInT:

Använder Windows 10.

Problemet jag har uppstod inte när jag körde Windows 7.

Ska försöka förklara mitt problem igen. Så fort jag har någonting som rör sig/animerar på min sekundära skärm så droppar min hertz på min 144hz till 60 för att matcha min sekundära.

Kan t.ex vara en stream , youtube eller något helt annat.

Detta problem uppstår inte i Windows 7 för där kan man stänga av aero.

Tydligen så finns det inget sätt att fixa detta på då Vsync tvingas på i non fullscreen spel i Windows 10.
Blir nog att återgå till Windows 7 och försöka lösa alla problem. Har egentligen inget annat val i nuläget. Återkommer igen när jag är på W7

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Det finns ingen rimlig förklaring till varför Skärm1 skulle gå från 144hz -> 60hz för att match Skärm2 dock, så där är det ju ett ytterligare fel. Jag som många andra kör flera skärmar (3 atm) och min main är 144hz, de andra två 60hz. Innan dess körde jag en 144hz, en 120hz och en 60hz. Har dock ett 1070 men det kvittar. Skärmarnas hz-inställning är ju separata från varann.
Känns ju som att det är/var något knas med skärmprioritering typ.
Försöka lösa micro stuttering i win7 är ju kul, välkommen till den unika delen av helvetet.

E:
Förstår fortfarande inte ens hur 144hz-skärmen går ned och matchar 60hz-skärmen. Säker på att 144hz-skärmen inte var inställd på 60hz i windowsmiljö typ? Är det enda som skulle kunna påverka. Skärmarna har ingen referenspunkt där de kan/måste matcha varann såvida inte OS eller användaren säger till att den skall göra det.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightwing:

@ZaInT:

Använder Windows 10.

Problemet jag har uppstod inte när jag körde Windows 7.

Ska försöka förklara mitt problem igen. Så fort jag har någonting som rör sig/animerar på min sekundära skärm så droppar min hertz på min 144hz till 60 för att matcha min sekundära.

Kan t.ex vara en stream , youtube eller något helt annat.

Detta problem uppstår inte i Windows 7 för där kan man stänga av aero.

Tydligen så finns det inget sätt att fixa detta på då Vsync tvingas på i non fullscreen spel i Windows 10.
Blir nog att återgå till Windows 7 och försöka lösa alla problem. Har egentligen inget annat val i nuläget. Återkommer igen när jag är på W7

Du svarade inte på den viktigaste frågan; känns det som att skärmen går ner till 60 Hz eller ändras inställningarna i Windows till 60 Hz?
Har själv ett 1060, en 24" 144 Hz och 2 x 60 Hz varav den ena är ansluten till en dockningsstation så jag är rätt nära din miljö.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

@ZaInT: skärmen i sig sänks inte utan den står kvar på 144.
Det känns som att skärmen i sig går ner till 60hz tills jag stänger ner allt på andra skärmen då funkar det
Felfritt igen.

Det funkar iaf till windows 7 än så länge.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

@lain:

Än så länge har jag inga stutters och allt rullar på fint. Vågar inte riktigt slå igång windows update funktionen heller om det knasar.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Vild chansning, har du Chrome öppet hela tiden så testa att stänga av det. Innan det patchades en del i W10 hade jag problem med massor av grafikrelaterade saker eftersom Chrome ville använda grafikkortet så fort det var öppet av någon anledning.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Råkar inte vara så att du har fps limit i spelen för background mode och att det är något sådant som går igång för att windows strular?

Permalänk
Medlem