Behöver köpråd ang. bärbar dator igen.

Permalänk
Medlem

Behöver köpråd ang. bärbar dator igen.

Då har ett par år gått och jag behöver återigen guidning i datordjungeln.
Denna gång är det bärbart som gäller men fortfarande med spel i fokus. Min budget ligger kring en 13k, men det är inte så på kronan.
Fortfarande ganska okunnig när det kommer till hårdvara, framför allt när det gäller bärbara burkar. Känns som att "samma" dator kommer med helt olika specs beroende på var jag kollar. Detta gör mig lite smånervös då min ignorans kring ämnet får mig att känna att jag blir lurad någonstans oavsett hur jag gör.

Så mina sweclockers minioner. Ni har guidat mig förr med mycket goda resultat. Dags att slå ihop era kloka huvuden och peka mig i rätt riktning.

Rubrik förtydligad //Mod
Permalänk
Medlem

Hur "bärbar" vill du att den ska vara? desto mindre slimmade dom är desto bättre pris brukar det vara. men dom blir ju tyngre.

Vilka spel vill du att den ska klara? Själv sitter jag med en Dell Xps 15, men den är lite utanför din budget, men den är väldigt slimmad med ett gtx 1050 och i7.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Vet att denna precis fanns på marknaden här, nästan helt ny.

1060
4 kärnor 4 trådar
120hz IPS G-Sync
8GB ram.

Köp till 8gb ram så får du dual channel och runt 10-15% extra prestanda i spel.

Har denna själv, rekommenderar starkt

(Vill minnas att jag betalade 10995 + Ram. Så runt 12k totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Hur "bärbar" vill du att den ska vara? desto mindre slimmade dom är desto bättre pris brukar det vara. men dom blir ju tyngre.

Vilka spel vill du att den ska klara? Själv sitter jag med en Dell Xps 15, men den är lite utanför din budget, men den är väldigt slimmad med ett gtx 1050 och i7.

Vikten är inte så viktig. Så länge jag inte behöver baxa runt den i skottkärra så är jag nöjd. Kommer att flytta runt lite de närmaste månaderna så det är därför stationärt inte längre funkar för mig.
Det intressanta är vad den presterar. Spelmässigt är det inte så krävande spel jag kör. League, Path of Exile, Rust, ett par rundor Overwatch ibland kanske... Men man vet ju heller inte vad som släpps nästa år och jag kanske vill spela det också

Tack för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Vet att denna precis fanns på marknaden här, nästan helt ny.

1060
4 kärnor 4 trådar
120hz IPS G-Sync
8GB ram.

Köp till 8gb ram så får du dual channel och runt 10-15% extra prestanda i spel.

Har denna själv, rekommenderar starkt

(Vill minnas att jag betalade 10995 + Ram. Så runt 12k totalt.

Ser inte pjåkigt ut. Är det lätt att sätta in ram själv eller är det något de kan göra på studs i butiken?
Med tanke på de åtskilliga tusentals timmar jag suttit vid datorer är det en skrämmande låg kompetens jag har när det kommer till annat än headshots och Thresh hooks.

Tackar för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Denna ser ju fin ut till en bra peng.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Är det något här jag missar? Ser ju ut som ett monster, men priset är ganska lågt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gregonov:

Ser inte pjåkigt ut. Är det lätt att sätta in ram själv eller är det något de kan göra på studs i butiken?
Med tanke på de åtskilliga tusentals timmar jag suttit vid datorer är det en skrämmande låg kompetens jag har när det kommer till annat än headshots och Thresh hooks.

Tackar för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Enkelt att skruva upp 8 skruvar och stoppa in det i ett fack, sen skruva ihop, klart.

Inget meck alls. Tar 5 min max

Väldigt ovanligt med 120hz ips, speciellt med G-sync. Alldeles underbart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gregonov:

Denna ser ju fin ut till en bra peng.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Är det något här jag missar? Ser ju ut som ett monster, men priset är ganska lågt.

Skickades från m.sweclockers.com

Denna är bättre än mitt förslag, om du vill ha större (17"). Mycket bra